Ga naar inhoud

XP1000 start niet door

_Bartje_
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste,

De Max digital XP1000 van mijn vader start ineens niet meer door. Bootlogo XP1000 verschijnt maar verder gaat deze niet.

Bootloader al opnieuw proberen te flashen en ook openpli en VIX. Image lijkt geflashed te worden maar blijft na update op dit logo hangen.

Box is buiten garantie, iemand nog ideeën om  deze box terug werkende te krijgen? 

USB stick is goed, deze heb ik altijd gebruikt voor alle boxen en hij leest de stick wel.

mvg Bart

Link naar bericht
Delen op andere sites

en welke bootloader heb je genomen

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-11.1.20210808 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x DB800 prv  2x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelfde meegemaakt.. Net buiten garantie..

Eerste optie: originele OpenPli 3.0 laden die bij de box ooit geleverd werd.. Start hij dan door.... Mazzel!

Blijft hij dan ook hangen in de boot dan kun je hem weggooien (security board overleden)

Optie 2: OpenATV 4.2 inladen en kijken of hij doorstart....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelfde meegemaakt.. Net buiten garantie..

Eerste optie: originele OpenPli 3.0 laden die bij de box ooit geleverd werd.. Start hij dan door.... Mazzel!

Blijft hij dan ook hangen in de boot dan kun je hem weggooien (security board overleden)

Optie 2: OpenATV 4.2 inladen en kijken of hij doorstart....

(security board overleden)

en waar zit die in deze ontvanger ?

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-11.1.20210808 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x DB800 prv  2x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste,

De Max digital XP1000 van mijn vader start ineens niet meer door. Bootlogo XP1000 verschijnt maar verder gaat deze niet.

Bootloader al opnieuw proberen te flashen en ook openpli en VIX. Image lijkt geflashed te worden maar blijft na update op dit logo hangen.

Box is buiten garantie, iemand nog ideeën om  deze box terug werkende te krijgen? 

USB stick is goed, deze heb ik altijd gebruikt voor alle boxen en hij leest de stick wel.

mvg Bart

Als je in de buurt woont wil ik je wel helpen. De mijne wil soms ook niet opstarten maar snel uit en aan zetten via de schakelaar op de achterkant lijkt te helpen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden,

Zowel de 600 als de 750mhz bootloader geprobeerd die hier op het forum staan.

Opentatv heeft niet geholpen, openpli 3 kan ik niet meer vinden.

Snel aan en uitzetten ook paar keer geprobeerd maar vermoed idd dat het over en uit gaan zijn.

Bedankt Mojo maar woon in België dus dat is niet echt in de buurt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

belgie zeg je ...waar ergens 

en wat kan je nog zien op je tv als hij niet verder doorstart 

kan je nog wat met de ab doen ..??

Link naar bericht
Delen op andere sites

• 6 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door Ataric
      Momenteel heb ik 2 tuners: Mutant 51 en de XP1000. De HD51 heeft 2 DVB S2 tuners en de XP1000 heeft 1 DVB S2 aansluitingen die allen aangesloten op de correcte manier, dat wil zeggen: ik kan met de HD51 zowel 1 zender kijken als 1 tegelijk opnemen omdat daar dus 2 tuners inzitten.. Met de XP1000 kan ik alleen kijken OF opnemen omdat daar 1 tuner in zit.

Nu heb ik het e.e.a. gelezen over de fallback tuner feature in onder andere OpenPLi en OpenATV en dat je (als je dit correct instelt) mag rekenen op een 'soort' extra tuner die je dan ter beschikking hebt in mijn geval op de hd51. Kortom 3 tuners, 2 om op te nemen en 1 om 'live' te kijken..

Volgens mij heb ik alles goed ingesteld op de hd51 (zie plaatje) Op de xp1000 en hd51 staat OpenPLi 7.0.

Beide tuners heb ik herstart na de instellingen te hebben doorgevoerd. Ik heb dus alleen de fallback instellingen geactiveerd zoals het plaatje laat zien, ik heb op de xp1000 niets ingesteld hiervoor.

Wat doe ik verkeerd, of is het zo dat ik het hele principe niet begrijp?

• Door Loek3000
      Een tijdje geleden zat ik te priegelen met OpenATV om die te koppelen aan een windows folder op de pc, dit lukte na dagen pluizen.

Nu gebruik ik precies dezelfde instellingen op een XP1000 als mijn Mutant 51 alleen het werkt nu niet.. ook word via de box info (webif) geen SMBv2.1 weergegeven waar dat wel het geval is onder de mutant (zie screenshots)

/etc/enigma2/automounts.xml
      OpenPLi:

<?xml version="1.0" ?>
      <mountmanager>
      <cifs>
       <mount>
        <active>True</active>
        <hdd_replacement>False</hdd_replacement>
        <ip>192.168.178.73</ip>
        <sharename>download</sharename>
        <sharedir>download</sharedir>
        <options>rw,utf8,vers=2.1</options>
        <username>guest</username>
        <password>wwwwwwww</password>
       </mount>
      </cifs>
      </mountmanager>

OpenATV:

<?xml version="1.0" ?>
      <mountmanager>
       <cifs>
        <mount>
         <active>True</active>
         <hdd_replacement>False</hdd_replacement>
         <ip>192.168.178.73</ip>
         <sharename>download</sharename>
         <sharedir>download</sharedir>
         <options>rw,utf8,vers=2.1</options>
         <username>guest</username>
         <password>wwwwwwww</password>
       </mount>
      </cifs>
      </mountmanager>

Identiek dus.

De screenshots:

OpenPLi:

OpenATV:

• Door thhaYY
      Na onweer op dinsdagavond doen de betaalde zenders (Ned 1HD etc) het niet meer. Ik heb een XP1000 met Openpli 3 en Oscam. Ook het flashen van OpenPli 4 en daarin een verse Oscam installeren heeft geen effect.

Ik heb een 2e Xp1000, die we bijna niet gebruiken maar via Oscam van dezelfde CD-kaart gebruik maakt, ook van OpenPli 4 voorzien. Ook daarin geen beeld op de betaalde zenders. Niet met de standaard instelllingen en met de instellingen die de Oscam-server daarvoor had. Conclusie: card-readers zijn het probleem niet.

Ik kan Eurosport HD wel op de Astra 3 krijgen, met de gangbare dB-waarde,dus de satelietschotel is niet opeens verkeerd gericht. Idem TV Drenthe etc. Ook BBC HD 1 op de Astra 2 doet het normaal. Conclusie: schotel is het probleem niet

Als ik in de webinterface naar de Oscam-pagina ga, zie ik 1 entitlement (zie screenshot): het kijken naar Ned 1 HD zou dan geen probleem moeten zijn. Is de kaart dan door het onweer toch van slag of zo?

Het enige wat ik me kan bedenken is dat er een lock op gekomen is. Een paar dagen voor het onweer ging de client-XP1000 bij het installeren van een extra stukje software updaten van Openpli 3 naar Openpli 4, waardoor het systeem niets meer deed. Maar na installeren van OpenPli 4 daarop met de oude Oscam-configuratiebestanden draaide alles weer als een zonnetje. Ik heb gisteren een paar uur SBS6 HD aan laten staan op de XP1000-server (met de client-XP1000 uit, maar dat gaf geen beeld tot resultaat.
      Hoe zou ik kunnen zien of er een lock op zit?

Nieuwe kaart bestellen op CD?

• Door wolverine
      Gisteren had ik updates gedaan van openpli en nadien de ontvanger in deep standby laten gaan en voor ik ging gaan slapen had ik de stekkerblok uitgezet waar de xp1000 instond.

toen ik deze middag opnieuw de stekkerblok aanzette van de xp1000 wou deze niet meer opstarten.

enkel de kleine rode led vooraan gaf nog lichtje (ook de netwerkaansluiting pinkte groen en geel).

ik dacht het probleem op te lossen met opnieuw te flashen omdat er de laatste tijd wat problemen gemeld waren met openpli.

met mijn normale usb stick die ik altijd gebruik voor dit werk lukte dit volledig niet.

toen maar een andere usb stick genomen en zowaar ging de flash deze keer wel.

ik doorliep het menu van hdmi en taalkeuze en netwerk en kanalen zoeken etc.... dat ging allemaal vlot.

ik heb dan nadien ook de xp1000 uitgezet met de switch achteraan zoals in sommige handleidingen stond en dan start de xp1000 nog eenmaal op.

als ik dan nogmaals de ontvanger herstart dan krijg ik enkel de rode led terug.

nadien kan ik terug flashen en herhaald het probleem zich opnieuw.

iemand enig idee wat er hier nog aan te doen is?
    • Door sattv4iedereen
      Ik wil een zender van de vu solo se v2 streamen naar de xp1000.
      Ik heb diverse zaken gelezen, over streaming kanalen e.d.
      Nu dacht ik, ik voe een stream zender toe via dreambox edit, en gebruik de url, die wordt aangemaakt, als je webif klikt op de betreffende zender.
      In de m3u file staat een url, en die had ik geplakt in die url bij dreambox edit.
      Deze verzonden naar de xp1000. Als ik deze zender aanklikt, begint hij gelijk te bufferen, maar verder niks.
      Zit er een fout in, of zijn de pwl's te traag?
      Hd content via de pwl's gaat zonder een probleempje.
      Misschien zie ik het te simpel, en komt er iets meer bij te kijken.
      Had ook via de m3u file via mediaplayer geprobeerd, maar dit werkt ook niet.
      Het ideale zou zijn, dat ik in de xp een soort virtuele tuner kan creeren, die verwijst naar een tuner in de solo.
      Maar kan dat? En hoe begin je daaraan? Maar als ik een virtuele tuner kan creeren, dan moet waarschijnlijk de xp1000 zorgen voor de decodering, en ik weet niet of deze dit aankan,vrees van niet.
      De xp draait pli 4.x en de solo op vti 9.0.
    • Door lujo
      Als ik standaard bootloader wil vervangen heb ik als het goed is keuze tussen een 600 MHz of 750 MHz bootloader.

Procedure om bootleader te vervangen is toch dezelfde alleen i.p.v. CH+ moet ik CH- gebruiken?
      Kan ik van de originele 500 MHz overgaan naar 750 MHz of moet er eerst 600 MHz geïnstalleerd worden?
      Nadat bootloader vervangen is, is het nodig om box opnieuw met nieuwe image te flashen?

• Door supermilko
      Ik heb een Maxdigital XP1000 aangesloten met SPDIF op de audio installatie en ik heb een geluidsprobleem.

Terwijl het beeld prima is en geen blokken vertoont stopt het geluid soms 1 seconde om vervolgens heel zacht weer op te starten en dan langzaam weer op normaal niveau komt.

Het is echt heel onregelmatig soms 2 keer per minuut maar ook wel 4 of 5 keer per minuut.
      Allerlei instellingen uitgeprobeerd en laatste software erop gezet maar geen verschil, Heeft iemand dezelfde ervaring en wat heb je ermee gedaan ?

Milko
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.