Ga naar inhoud


Hoe maak ik van een pioneer kuro 55" een smart TV?


Aanbevolen berichten

Ik zie wel eens iets over Hbbtv en xbmc en multimediaplayers en chromecast en dergelijke maar

als ik eens kijk op google zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik zou mkv willen streamen naar de TV en Netflix bekijken en youtube kijken en wie weet wat nog meer.

Heeft iemand hier ervaring mee?

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja hoor. Ik heb hier een kleine PC voor met XBMC. Zo een PC noem je een HTPC. Ik kijk geen Netflix maar daar zijn alternatieven voor zoals icefilms.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die minix neo x8-h ben ik meermaals tegengekomen. Ik dacht zowat 190 Euris .Op zich geen probleem.

Maar de technische specs van deze gaan mijn petje ver te boven.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat bedrag kan je ook een PC op basis van een AM1 moederbord maken. OpenElec erop en je bent klaar.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees wanneer  het geen plug en play is dat ik steeds moet passen. Am1 en openelec zijn nog verder van mijn bed dan de specs van de minix. :D

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor youtube en netflix werkt de cromecast perfect. echter voor MKV bestanden,is de chromecast niet zo geschikt alsook die android stick die ze melden.

Ik heb nog problemen gelezen voor MKV te sturen over wifi, maar weet niet of dit nu nog zo is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik Psychosammie goed begrijp is een Am1 een kleine computor met bvb Win 7 of 8 en Openelec is nog een stuk software

dat je kan downloaden van het net en waarin dan reeds XBMC is ingesloten .

Is dit correct?

Of heeft iemand ervaring met een kant en klare oplossing die plug en play is?

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De minix is een kleine computertje met Android erop. Daardoor heb je de beschikking over alle Android applicaties waaronder XBMC. Helemaal 100% plug & play is het daardoor niet. Dan moet je een echte mediaspeler nemen. Het is leuk speelgoed maar ik twijfel een beetje of het apparaat voldoende rekenkracht heeft om alles vlekkeloos af te laten spelen. Die 4K kan je zeker vergeten.

 

Ik ging er vanuit dat je het misschien leuk vond om zelf een kleine computer in elkaar te sleutelen. Als basis hiervoor kan een AM1 moederbord dienen met een simpele processor. Deze zijn krachtig genoeg voor alle soorten video en zuinig qua stroomverbruik. Als operating systeem heb je dan 2 mogelijkheden.

  1. Windows 7 of 8 met XBMC
  2. OpenElec

OpenElec is een Linux speciaal voor XBMC. Het is dus een combinatie. Laat je niet afschrikken door Linux. Daar ga je namelijk helemaal niets van zien. Zodra je de PC aan zet start direct XBMC. Bediening kan via telefoon of tablet. OpenElec is gratis dus dat scheelt weer 80 euries voor Windows :-)

 

Als je meer wilt weten zeg je het maar.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het samenstellen van een computor ga ik mij ,op mijn oude dag, niet meer wagen. :D

Wat bedoel je met een echte mediaspeler? Heeft die dan reeds xbmc en/of openelec aan boord of monteerbaar?

Prijs is in deze eigenlijk van ondergeschikt belang.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Aan het samenstellen van een computor ga ik mij ,op mijn oude dag, niet meer wagen

 

Dat is jammer. Een computer bestaat tegenwoordig nog maar uit 5 a 6 onderdelen. Het bouwen is niet veel meer dan vastschroeven en stekkertjes op pennetjes schuiven. Is dus zelfs op jouw leeftijd :grin: prima te doen.

 

"Echte" mediaspelers zijn bijvoorbeeld Mede8er, Popcorn Hour, Xtreamer, Eminent en nog veel meer merken en modellen.

Dit soort kastjes hebben allemaal hun eigen besturingssysteem met hun eigen mogelijkheden en onmogelijkheden. Maar geen XBMC.

 

Google maar eens op deze merken dan kom je voldoende leveranciers en tests tegen. Als je voor dit soort kastjes gaat, let dan wel op of uitbreidingen met bijvoorbeeld Netflix wel mogelijk zijn.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Googel maar eens op:

XBMC Media Speler Compleet

 

of

 

Android Smart Tv boxen van MyGica

Van deze mediaplayer zijn diverse types te verkrijgen. Allen draaien ze op basis van het Android o.s. en veranderen uw Tv in een volwaardige Smart Tv. De Xbmc Mediaplayer software is als een “app” geïnstalleerd en is dus niet zoals de andere mediaplayers het O.S. van de mediaplayer. De Android Smart Tv boxen draaien op een dual-core of quad-core processor , hebben voldoende werkgeheugen en opslagruimte aan boord. De behuizingen van deze mediaplayer zijn allen zwart van kleur.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is gewoon een Android kastje net zoals de Minix die hierboven al genoemd is. Zien er wel netjes uit. Ik weet niet of ze hier goed verkrijgbaar zijn.

Laat je niet gek maken door DVB-T (digitenne) ontvangst. Daar heb je niets aan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...