Ga naar inhoud


Dab+ usb stick.


Victoria22

Aanbevolen berichten

Goedendag allen.

Recentelijk heb ik een USB stick aangeschaft die ontvangst van Dab+ zou geven , echter ik krijg hem niet werkend.

Als ik de stick in een Windows 7 of XP computer steek dan herkend de computer een nieuwe hardware en installeert de stick , dat gaat allemaal goed, daarna laad ik de software van de meegeleverde cd via setup, dat gaat ook allemaal goed en kan de software installatie voltooien.

So far so good , maar daarna kan ik niets met de stick doen, er komt geen icoon  in mijn startpagina of desktop, in de windows verkenner staat alleen 1 icoon om de software te deinstalleren.

In de files op de cd staan verschillende files echter heb er geen een kunnen vinden waarmee de stick actief word.

Heb geprobeerd om andere software te vinden, maar dat gaat vaak over het invullen van regels in het programma, maar daar heb ik geen verstand van.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen met zo een stick en zo ja hoe is deze werkend te krijgen ?

Het betreft een Realtek dtv/usb device  RTK-09.

Het leek me een leuke aankoop om Dab+ mee te ontdekken, maar tot nu toe zonder succes.

V.G. Victoria22

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmmm..je zou het programma eigenlijk in programmlijst moeten vinden en vandaar uit starten.

 

Ik gebruik een NOXON DAB stick. Daarmee kan ik DAB+, en DVB-t ontvangen. Dit heb ik bij mij draaien onder Prog DVB. Probeer het daar eens mee.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In apparaatbeheer (computer - eigenschappen - apparaatbeheer) zou te zien moeten zijn dat de drivers geïnstalleerd zijn.

Is het deze: http://dealfaster.com/dvb-t-dab-rtl2832u-r820t-50mhz-2200mhz-sdr-e4000-upgrade-verion-for-win-8-7.html

Wat is de naam van het programma dat meegeleverd wordt? Presto PVR?

 

Ik gebruik DVBViewer, kostte 15 euro, maar is het meer dan waard. Dat is voor DVB-T, tv kijken op de computer en opnemen etc.

http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=downloads voor de demo versie.

 

Als je betaalt, staan er op de download pagina met inlog ook dab players, maar er zou toch iets op de cd moeten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank aan beiden voor het meedenken.

Drs. Ijzerbout : Ja ik had eigenlijk een Noxon stick  willen kopen, maar die is overal uitverkocht, er is nog hoop er schijnt op de IFA

2014 een nieuwe stick van Noxon te zien zijn geweest.

Heb geprobeerd om ProgDVB op de windows 7 computer te installeren, maar als ik na downloaden het programma start dan krijg ik de melding: ProgDVBnet werkt niet meer, heb verschillende versies getracht , maar hetzelfde resultaat.

 

abmg : inderdaad het is de stick die je aangeeft in de link.

De bijgeleverde software is naamloos.

Ga het komende weekend weer verder met dit project.

V.G. Victoria22

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAB+ is alleen maar free-to-air. En ja, je kunt er DAB+ mee ontvangen.

Het voordeel van de NOXON stick is (of was) dat je er ook DVB.t mee kan ontvangen. Later heeft NOXON de DVB-t deur dichtgegooid door er een andere driver voor mee te leveren. Ze wilden namelijk hun andere DVB-t sticks ook verkopen.

Bij de Realtek dtv/usb device  RTK-09 weet ik dat niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo , ben het afgelopen weekend weer bezig geweest met de stick.

Is echter niet gelukt , ik geef het op en  t.z.t als er een nieuwe stick van Noxon uitkomt ga ik daar mee aan de gang.

Kreeg met het downloaden van verschillende programma,s zoveel waarschuwingen over startpagina,s en info balken bovenin het scherm die ik niet wil ,dat ik maar gestopt ben. (bovendien liep de computer ook nog vast en moest ik in de veilige modes opstarten).

Iedereen die gereageerd heeft bedankt voor de moeite.

V.G. Victoria22.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo , ben het afgelopen weekend weer bezig geweest met de stick.

Is echter niet gelukt , ik geef het op en  t.z.t als er een nieuwe stick van Noxon uitkomt ga ik daar mee aan de gang.

Kreeg met het downloaden van verschillende programma,s zoveel waarschuwingen over startpagina,s en info balken bovenin het scherm die ik niet wil ,dat ik maar gestopt ben. (bovendien liep de computer ook nog vast en moest ik in de veilige modes opstarten).

Iedereen die gereageerd heeft bedankt voor de moeite.

V.G. Victoria22.

 

Ik snap niet waar jij het over hebt met die software die ik je aanbevolen heb.

Het programma heeft bij mij altijd gewerkt zonder enige malware of zo.

 

Die Realtek RTK-09 heeft als ik het goed begrijp een RTL2832U-R820T chipset en met de juiste driver kan die prima gebruikt worden met de DAB Player van Andreas Gsinn.

Het is een prima programma voor DAB/DAB+ ontvangst op Windows 7, 8 en 8.1 (is zelfs al succesvol getest op de Preview van Windows 10).

Het enige wat ik mis is ondersteuning van de Slideshows van de NPO, maar dat ligt eerder aan het type Slideshow dat de NPO heeft gekozen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de NOXON DAB stick ook nog via de bekende veilingsite kopen. Nieuw of gebruikt.

Nog niet kunnen vinden...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Ik heb zo'n Noxon stick en heb onlangs een andere pc. Daar probeerde ik de originele Noxon software weer te installeren (64 bits driver plus Noxon DAB MediaPlayer), maar krijg een melding in beeld die ik niet weg krijg. Ik krijg een melding te zien of ik akkoord ga met anonieme statistieken. Bij de eerste keer opstarten worden zenders ingelezen en daarna komt deze melding. Het blokkeert de software. Het setup bestandje is van 2 september 2015.

screenshot.19.jpg

screenshot.20.jpg

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit programma heb ik ook, maar deze storing niet ondervonden. Mijn installatieprog is van eerdere datum. Als je wilt kan ik het opsturen. Maar het gratis programma waar Alex1970 7 oktober 2014 naar verwijst werkt goed. Als je de 2de koppeling neemt, vind je op die site ook een koppeling naar FMPlayer, want met een dergelijke stick weet dat progje ook FM radio te produceren, met RDS.

Verder blijf ik er nog steeds bij (zie hierboven) dat DVBViewer PRO een uitstekend programma is met mogelijkheid om op te nemen en dat te programmeren,  time shift etc. Je kunt een programma bekijken, 1 of 2 andere opnemen alles tegelijkertijd. (Maar daarbij beluister je geen DAB)

Voor die FM heb je met sommige sticks niet eens een antenne nodig. Voor tv gebruik ik de bierblikjes antenne die ik aan de gevel gehangen heb in een pvc buis. Gaat prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...