Ga naar inhoud


Topfield SRP2401CI+


fred65

Aanbevolen berichten

Ik gebruik mijn satelliet receiver veel voor programma's op te nemen en te bewaren op HDisk's

Hier bij mijn probleem.

Wij hebben hier veel gecodeerde satelliet kanalen. Sinds ik mijn Topfield SRP2401CI+ heb (echt een dijk van een machine) kan ik geen gerecodeerde video programmas  bewerken. (hier voor gebruik ik DVR studio HD2 van Haenlein) wel is het mogelijk om Free To Air kanalen te bewerken b.v.  beste van Nederland(BVN) enz.
Worden de kanalen van bijvoorbeeld RTL-4 enz na de opname (die gerecoceerd zijn toch gecodeerd opgeslagen op de Hdisk?) met een bepaalde Topfield code?
Volgens HD2 zijn de programmas van RTL-4 gecodeerd terwijl ik ze kan afspelen zonder smartkaart en CI module
de programma's die geredoceerd zijn hebben achter de naam van het programma geen $ teken meer net zo als de FTA kanalen.
Ook is het mogelijk een gerecodeerd van b.v. RTL 4 zonder SmartCard en CI module af te spelen als bewijs dat het gerecodeerd 
deze problemen had ik niet op mijn TF 4000 en TF5500 alleen (naam).rec in (naam).ts veranderen was genoeg
Ik had ook een HomeCast HD 8100 pvr die had deze problemen niet maar wel weer andere
Wat gebeurt er in de Topfield met de gerecodeerde kanalen ten opzichte van FTA ,wordt er misschien een codec bij gemixt?
Ook werd mij aangeraden de Extentie (naam).rec te veranderen in (naam).ts maar dit helpt niets.
Wie mij helpen? 
fred65 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb geen Topfield (nooit gehad). Je zou de stream eens recoderen met de door Topfield aangeboden software. Dan renamen naar .ts

Probeer het dan nog eens met DVR-Studio..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Betreft Topfield SRP 2401 CI+ met Canal-digitaal goedkeuring.

Nu een jaar na mijn laatste bericht het volgende; problemen met beeld verwerking als volgt opgelost.

Gedecodeerde programma's, dus zonder dollar teken achter de naam, op de ouderwetse manier ontdoen van de onzichtbare topfield toevoeging (want wat voor TF ongecodeerd is, geld niet voor nog te bewerken opnames via PC en ook niet voor windows media player, want er blijkt nog iets van code op te staan )

Speelde  de z.g.n ongecodeerde opname af en maak hiervan dmv het opname knopje een copy van. 

Deze Copy is namelijk wel te bewerken in de PC met Haenlijn DVR Studio HD2 software en  ook af te spelen met Windows Media Player

 

groeten Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...