Ga naar inhoud


Welke (Xtrend ?) receiver nu na een Topfield SRP-2401CI+ en TF-4000/5500PVR ?


LEM

Aanbevolen berichten


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo allemaal,

 

Het heeft eventjes langer geduurd, maar ik ben er weer en heb de volgende reacties op jullie bijdragen, waarvoor wederom mijn dank.

 

In de tussentijd ben ik gezellig nog eventjes bij mede sat4all lid Ger uit Heerhugowaard geweest om wat spulletjes over te nemen en heb daar een hele interessante demonstratie van diverse Linux ontvangers gekregen en al zijn schotels gezien. Wis zo'n Wavefrontier T90 toch GROOT in het echt. Daar valt mijn Maximum E-85 bij in het niet !

 

LEM

der staat een dm8000 te koop voor 175 euro

ben je van alle geleuter verlost over nieuwste techniek en kwaliteit

 

Maar Tonskidutch, ik ben dol op geleuter ! Daarom vind ik ze in Luxemburg ook zo vervelend; ze leuteren maar niet. En een Hertog Jan kun je al helemaal vergeten (Bedankt Ger !).

 

Maar even serieus, ik heb in de radiostilte wel degelijk naar je advies gekeken, de advertentie opgezocht en mij verdiept in wat de DM8000 HD precies is en kan. Ik zag het binnenwerk en inderdaad, dat ziet er redelijk onverwoestbaar uit. prima kwaliteit onderdelen. Maar het is al een wat oudere machine en vooral het ontbreken van recente open Linux images, een wat trage processor, navenant weinig geheugen en geen Hdmi output (natuurlijk, het kan ook met kleurcomponenten) heeft mij er snel vanaf laten stappen. Ik erken wel dat het een HD ontvanger met gevoelige tuners, prima beeldkwaliteit en een vrijwel onbeperkt aantal kanaalposities zou zijn. Bedankt voor de tip in ieder geval !

 

 

Voor wat het waard is. Kijk TV via Canal Digitaal. Na jaren een Topfield 6000 PVR zonder enig probleem toch over moeten stappen op HD. Een jaar geleden een XTrend 9200 (met 320Gb interne HD) gekocht. Loopt als een zonnetje maar heeft maar 2 tuners. Vind ik trouwens tamelijk warm worden.
Nu ook de XTrend 10000 met 3 tuners en 1Tb HD. Twee satelliet en één DVT (om Franse zenders te zien). Even een gedoe om te installeren, ben geen grote techneut. Verschil met 9200: start sneller op, meer mogelijkheden, wordt minder warm.
De tijd zal leren hoe die zich houdt. Met de door CD geleverde ontvangers heb ik het even gehad, alleen maar ellende met de Philips DSR8121.

 

Sneller booten, meer opties en minder warm worden, zijn argumenten die ik ook in mijn nieuwe ontvanger zoek. De ET-10000 werd mij al eerder aangeraden, maar ook de Mutant met 4K werd meerdere malen genoemd, elders. Ik vind alleen een Hdmi INPUT en extra veel geheugen, hardware transcoding met wifi en die nieuwste compressie standaard (HEVC 265 of zoiets ? Ik vergeet het steeds) ook belangrijk dus ben ik er al met al nog steeds niet uit. In een review van de Mutant werd ook gesproken over zo'n securityboard, dat wil ik er helemaal niet in hebben. Bedankt voor je bijdrage, LeKerbec.

 

 

Ik heb verschillende Xtrends, dreamboxen en Vu-duo's gehad. Met alle merken heb ik hardware problemen gehad die ik met de info op dit forum kon oplossen.(voedingen,elcos,security bordjes,...)

Ik heb nu een ET10000, absoluut perfekte box, snelste CPU van alle xtrends, geinstalleerd met 4 tuners en 8 LNBs, draait als een zonnetje. Vooral de hardware transcoder is erg handig als je buitenshuis programmas wil kijken, wat ik vaak doe.

Bedenk wel, uiteindelijk draaien alle boxen dezelfde software en zien er dus identiek uit ;-)

 

Ja, daar ben ik nu, na de demonstratie bij Ger thuis, ook achter, dat het qua interface hetzelfde is. Dat is op zich prima. Jij bent dus ook gecharmeerd van de ET-10000. Hardware transcoding is inderdaad iets waar ik met diverse amoled tabletten in huis mee aan de slag wil. Dat er via dit forum oplossingen zijn voor al die problemen is natuurlijk fijn, maar mijn vrouw is thuis de veelkijker en ik ben er niet altijd en dan weet zij echt niet wat ze moet doen bij een storing of blijven hangen van de softcam of ontvanger en dergelijke. Dat probeer ik dus te vermijden, als het enigszins kan. En afwijkend van mijn algemene neiging tot goedkoop, wil ik daar best meer geld tegenaan gooien straks.

 

 

Softcam probleem dat ik herken. Ik herstart dan alleen Enigma. Gaat sneller en de cam doet het weer.

 

Interessant. Doet me erg aan mijn laptop denken en wederom, dat is een schrikbeeld voor mijn vrouw, Eduard07.

Misschien alleen de Topfield SRP-2401CI+ met Duitse firmware uit 2015 erop voor mijn vrouw in de huiskamer en de Linux ontvanger in mijn hobbykamer annex logeerkamer. ;-)

 

 

Welke softcam draaien jullie dan? Ik herken dat probleem niet. Ik draai Oscam. Superstabiel. Draaide 

ook prima op mijn oude ET9000.

 

Bedankt, fbouwman, voor je bijdragen.

Begrijp ik goed dat Oscam in alle gevallen (nou ja, laten we ons beperken tot Canal Digitaal NL en Conax voor Finse zenders) de beste softcam is ? Dat is ook nog even een puntje voor mijn toekomstige ontvanger, daar moeten naast elkaar een Finse smartcard (Conax) en de Nederlandse smartcard in. Dat moet dan wel kunnen, dus met een ontvanger die over maar een cardreader en een CI(+)slot beschikt, ben ik al maximaal bezet. Dat is okay, ik heb niet meer nodig, maar stel dat ik een tweede cardreader nodig zou hebben, dan kan dat bij veel ontvangers niet. Tja, niet iedereen heeft ze nodig, dat snap ik ook wel, maar voor mij maakt dat wel deel uit van dat schaap met vijf poten.

 

Kom ik tot besluit nog even terug op dat verhaal dat er bijn a nergens aandacht geschonken wordt aan de gevoeligheid van de gebruikte tuners. Dat vind ik wel een punt. Er wordt heel veel gediscussieerd over hoe met de schotel en de LNBs er zoveel mogelijk signaal (decibel) gewonnen kan worden om zwakke transponders te pakken te krijgen en reserves te hebben bij zware regen en sneeuwval, maar vervolgens dempt men dat signaal ongemerkt door bepaalde diseqc schakelaars, verbindingen, aardblokken, bliksemblokkers en...niet super gevoelige tuners !

 

Voorbeeldje, mijn Best 4-1 diseqs dempen 2 dB, een SAB 10-1 dempt 3 dB en een EMP-Centauri 16-1 wel 5 dB. Da's misschien onvermijdelijk, maar toch zonde van je pogingen net een paar dB extra uit die schotel of LNb te persen. Nou ja, omgekeerd zou je zeggen dat je dat wel moet JUIST omdat je ze weer net zo hard kwijtraakt.

aangepast door LEM

I burn not shine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Maar het is al een wat oudere machine en vooral het ontbreken van recente open Linux images, een wat trage processor, navenant weinig geheugen en geen Hdmi output (natuurlijk, het kan ook met kleurcomponenten) heeft mij er snel vanaf laten stappen

daar maak je een fout betreffende de firmware en de HDMI stekkerbus

- natuurlijk zijn er net zo heel verse images voor

- natuurlijk is er een verloopstekker naar HDMI zoals je TV nodig heeft, dus geen component.

 

en zelfs op de originele software kun je nog heel veel plugins en softcams installeren klik

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar maak je een fout betreffende de firmware en de HDMI stekkerbus

- natuurlijk zijn er net zo heel verse images voor

- natuurlijk is er een verloopstekker naar HDMI zoals je TV nodig heeft, dus geen component.

 

en zelfs op de originele software kun je nog heel veel plugins en softcams installeren klik

 

Een verloopstekker naar Hdmi ? Hoe moet ik me dat voorstellen ? Wat nemen ze dan als bron, die drie component uitgangen ?

Dan de vraag waar je zo'n hdmi verloopstekker haalt en wat dat zou kosten naast een tweedehands DM 8000 HD.

Wat kun je zeggen over de gevoeligheid van de ingebouwde tuners ten opzichte van de andere Enigma 2 ontvangers, grofweg ?

​k erken dat een oudere firmware soms prima stabiel en toereikend zou kunnen zijn. Toch schrok ik wel van 2008...

 

​Ik las net die review van de Mutant 4K ontvanger. Als ik naar de aansluitingen kijk, is mijn eerste reactie "te weinig", maar de tuners worden gevoelig genoemd en de beeldkwaliteit van al het beeld (HD) lijkt beter te zijn dan gemiddeld/standaard. Zijn er wat dat betreft nog alternatieven die er nu zijn of binnenkort komen ?

 

Wat Sverige schreef aangaande de betere beeldkwaliteit van bijvoorbeeld een Technisat ontvanger dan een Dreambox komt bij in relatie tot Topfield ook bekend voor. Mijn Topfield gaf mooier beeld dan een Humax bij een kennis jaren terug.

I burn not shine

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Maar Tonskidutch, ik ben dol op geleuter ! Daarom vind ik ze in Luxemburg ook zo vervelend; ze leuteren maar niet. En een Hertog Jan kun je al helemaal vergeten (Bedankt Ger !).

@LEM .. Moien vu Letzebuerg :/

Wat is er vervelend in Luxemburg? :P Ik hoor niets vervelends uit de omgeving Mersch .. behalve 's morgens in de file naar de stad.

 

Ik gebruik hier ook enige xtrends (4000, 7500 en 10000) met een stiknormale schotel op de 23.5 en 19.2. Xtrends hebben allemaal de laatste Openpli image. Tevens dien ik hier als vraagbaak voor vele vrienden hier mbt satelliet ontvangst ... die "tele vun der post" is ook niet dat wat je wilt hebben. Ik heb geen problemen met de xtrends, behalve met een 9500 die al een paar jaar oud was en waar de voeding het begeven had en niet meer te vervangen was.

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch, opnieuw bedankt voor je hulp en suggesties. Ik had de mogelijkheid een DVI (versie "D" dus en niet "I" wat ik foutief aannam) naar Hdmi kabel aan te sluiten volledig over het hoofd gezien ! Inderdaad, dat zou perfect werken.

 

Ik heb daarom opnieuw naar de DM8000 HD PVR gekeken en het was (en is) een imposante machine met heel veel mogelijkheden, zijn tijd vooruit (bijvoorbeeld 4 CI sloten, inbouwmogelijkheid dvd of bd brander, ja zelfs Wi-fi). Ik las nog wat Duitse reviews en zo en ik was bijna om om het te proberen voor 175. En toch doe ik het uiteindelijk maar niet. Want 8 jaar is toch wel erg oud voor techniek en de Wifi is dan wel een leuk voordeel, maar laten we niet vergeten dat het hier om de de G standaard gaat en niet de N of AC. Ook schijnt het beeld niet te vergelijken te zijn met wat bijvoorbeeld nu een Mutant 2400 HD en de 4K neerzet. Ik hoop niet dat het ondankbaar overkomt, ik waardeer de suggesties absoluut, maar uiteindelijk weeg ik het af en slaat de balans toch negatief door voor wat mij en mijn wensen betreft. Ik denk dat zo'n machine ook beter kan gaan naar iemand die reeds bekend is met die Dreamboxen of een reserve zoekt omdat hij of zij er zo verknocht aan is.

I burn not shine

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LEM .. Moien vu Letzebuerg :/

Wat is er vervelend in Luxemburg? :P Ik hoor niets vervelends uit de omgeving Mersch .. behalve 's morgens in de file naar de stad.

 

Ik gebruik hier ook enige xtrends (4000, 7500 en 10000) met een stiknormale schotel op de 23.5 en 19.2. Xtrends hebben allemaal de laatste Openpli image. Tevens dien ik hier als vraagbaak voor vele vrienden hier mbt satelliet ontvangst ... die "tele vun der post" is ook niet dat wat je wilt hebben. Ik heb geen problemen met de xtrends, behalve met een 9500 die al een paar jaar oud was en waar de voeding het begeven had en niet meer te vervangen was.

Snopper

 

Hallo Snopper,

 

Mersch ? Ik ken de omgeving ondertussen wel een beetje, is niet ver. Ik kwam hier aan in 2005 en zat toen met mijn vrouw in een klein flatje in Limpertsberg. Na het zien van uitsluitend RTL 4 en geen BBC op de coditel kabel, ben ik  mij meteen gaan oriënteren op schotels en heb er uiteindelijk na maanden van voorbereiding (en uitvoering...) eentje op het balkon geplaatst met 4 satellieten (Astra 1+2, Hotbird, Thor).

Nu heb ik een gehuurde tuin... ;-) en zit ik nu op 8 satellieten met de bedoeling er nog een aantal bij te gaan pakken zodra ik weer even de geest heb en het opgehouden is met regenen. Misschien kunnen we eens afspreken om over schotels en leven in Luxemburg van gedachten te wisselen. Ik ben een tamelijk opgewekte kerel met wie je over van alles kunt praten, van motorclubs tot filosofie, van vuurwerk tot wijn, van sterren tot stenen tot kruiden, maar er zijn bepaalde onderwerpen waar ik ongekend zwartgallig, cynisch en morbide over kan praten. Er bestaat geen positief zonder negatief is wat dat betreft mijn motto. Ik kan hier dus wel gaan leeglopen op Luxemburg, maar misschien moet ik dat niet zwart op wit doen. ;-)

 

Dat even terzijde.

 

Tussen die Xtrend 4000, 7500, 9500 en 10000, welke heeft naar jouw mening de beste beeldkwaliteit en is het betrouwbaarst (de 9500 dus niet, begrijp ik) en waarom niet geozen voor een Vu+ of een ander merk/model ?

 

Om enig perspectief te behouden, ik heb twee Topfield TF-4000 PVRs gehad waarvan één door intensief gebruik en oververhitting de geest gegeven heeft na ooit ook al eens een defecte voeding binnen garantietermijn te hebben vervangen, maar de tweede doet het nog steeds, is alleen door de nieuwere versies TF-5500 PVR en SRP-2401CI+ verdrongen en in de "kelder" terecht gekomen. De beeldkwaliteit van al deze Topfields heeft mij nimmer teleurgesteld. Ik kan dus eigenlijk niet beoordelen in hoeverre een doorsneel enigma 2 ontvanger merkbaar slechter is qua beeldweergave.

I burn not shine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Snopper,

 

Mersch ? Ik ken de omgeving ondertussen wel een beetje, is niet ver. Ik kwam hier aan in 2005 en zat toen met mijn vrouw in een klein flatje in Limpertsberg. Na het zien van uitsluitend RTL 4 en geen BBC op de coditel kabel, ben ik  mij meteen gaan oriënteren op schotels en heb er uiteindelijk na maanden van voorbereiding (en uitvoering...) eentje op het balkon geplaatst met 4 satellieten (Astra 1+2, Hotbird, Thor).

Nu heb ik een gehuurde tuin... ;-) en zit ik nu op 8 satellieten met de bedoeling er nog een aantal bij te gaan pakken zodra ik weer even de geest heb en het opgehouden is met regenen. Misschien kunnen we eens afspreken om over schotels en leven in Luxemburg van gedachten te wisselen. Ik ben een tamelijk opgewekte kerel met wie je over van alles kunt praten, van motorclubs tot filosofie, van vuurwerk tot wijn, van sterren tot stenen tot kruiden, maar er zijn bepaalde onderwerpen waar ik ongekend zwartgallig, cynisch en morbide over kan praten. Er bestaat geen positief zonder negatief is wat dat betreft mijn motto. Ik kan hier dus wel gaan leeglopen op Luxemburg, maar misschien moet ik dat niet zwart op wit doen. ;-)

 

Dat even terzijde.

 

Tussen die Xtrend 4000, 7500, 9500 en 10000, welke heeft naar jouw mening de beste beeldkwaliteit en is het betrouwbaarst (de 9500 dus niet, begrijp ik) en waarom niet geozen voor een Vu+ of een ander merk/model ?

 

Om enig perspectief te behouden, ik heb twee Topfield TF-4000 PVRs gehad waarvan één door intensief gebruik en oververhitting de geest gegeven heeft na ooit ook al eens een defecte voeding binnen garantietermijn te hebben vervangen, maar de tweede doet het nog steeds, is alleen door de nieuwere versies TF-5500 PVR en SRP-2401CI+ verdrongen en in de "kelder" terecht gekomen. De beeldkwaliteit van al deze Topfields heeft mij nimmer teleurgesteld. Ik kan dus eigenlijk niet beoordelen in hoeverre een doorsneel enigma 2 ontvanger merkbaar slechter is qua beeldweergave.

 

Nee is i.d.d. niet ver en aangezien op de Pless werk, rij ik elke dag wel via het ernzen-dal (Koedange, Aal-lenster, Amber, Esebuer) richting stad. Die nieuwe Noordstroos (A7) doe ik mij niet meer aan met al deze files voor de Stafelter Tunnel...

 

Ja is ok , graag even kontaktdata uitwisselen per PB? Welke sector werk je in Luxemburg?

 

Ik had vroeger toen ik naar Luxemburg kwam ook een TF4000 and daarna de TF5500 .. Echter hier geen mogelijkheid de opnames gehad makkelijk te hergebruiken. Dus toen de overstap naar Xtrend gedaan. Dreambox was toen al grotere discussies wegen de clones .. Ik haal die xtrends gewoon via Amazon en dat gaat goed. Ook de kwaliteit is goed.. Behalve dan de 9500 (die als enige niet van Amazon kwam).

 

Qua beeldkwaliteit vindt ik de 10000 en 7500 enorm goed. De 10000 heeft de mogelijkheid tot 4 tuners. De 4000 is al wat ouder en heeft een langzame processor. Als je met een softcam werkt dan merk je dit snel. De 10000 en 7500 zijn hier sneller. Ik heb zelf 2 tuners in de 10000 zitten aangezien we veel opnemen en time-shiften. Ik kijk graag nog NL tv terwijl mijn Luxemburgse vrouw en zoontje graag Lux en Duitse TV kijken. Alles is per LAN verbonden naar een NAS waar alle opnames opkomen zodat deze in het gehele huis te bekijken zijn.

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je voor optimale beeldkwaliteit gaat, kies dan een UHD 4K ontvanger.

Met de nieuwe chipsets die in die ontvangers verwerkt zijn heb je ook een duidelijk beter HD beeld op een HD beeldscherm.

En je kan ook nog genieten van de diverse 4k zenders die al in de lucht zijn, al dan niet gedownscaled naar jou beeldscherm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, zo'n Topfield SRP-2401CI+ in combinatie met een diseqc switch groter dan 4-1 is niet aan te bevelen. Had ik het met SAB 10-1 switchen net min of meer werkend gekregen middels de diseqc 1.2 goto besturing (maar heel vaag...je ziet gewoon niet dat je een daadwerkelijke, veriefieerbare verbinding hebt - waardeloos !), denk ik, het is even droog en zonnig weer, laat ik de 16-1 EMP Centauri switch eens uitproberen. Nou, dat werkt al helemaal niet. Aaargh. Leermoment: geen Topfield ontvanger als je meer dan 4 satellieten middels diseqc switchen wilt ontvangen. Enfin, terug naar het topic onderwerp maar weer.

 

 

Wanneer je voor optimale beeldkwaliteit gaat, kies dan een UHD 4K ontvanger.

Met de nieuwe chipsets die in die ontvangers verwerkt zijn heb je ook een duidelijk beter HD beeld op een HD beeldscherm.

En je kan ook nog genieten van de diverse 4k zenders die al in de lucht zijn, al dan niet gedownscaled naar jou beeldscherm.

 

Hatelijk dank, Cees, voor je bijdrage. Door al jullie input vorm ik mij langzamerhand een duidelijk beeld van wat ik wil en nodig heb.

Een oudere, maar degelijke machine wordt het dus niet, het geheugen en de processor moeten in staat zijn om vlot de softcam te kunnen runnen en alle eventule bijkomende, handige applicaties. Transcoderen en uitsturen naar tabletten in huis is daar ook één van. Liefst geen securityboard, maar de Xtrend 10000 houd ik in reserve wat mijn wenslijstje betreft.

 

Op dit moment geloof ik inderdaad dat ik wacht op een hopelijk goede en door wellicht de wat hogere aanschafprijs ook wat degelijkere 4K ontvanger. De over de gehele linie betere beeldkwaliteit, zoals Cees zei, spreekt mij vooral aan. De door Tonskidutch eerder gesuggereerde VU+ Ultimo 4K lijkt me erg interessant, maar ook de door Ger gesuggereerde Mutant/Opticum 4K ontvanger (weliswaar met security board) zou als tweede machine erbij kunnen. De VU+ Solo 4K is een optie als tweede (want ik ga beide in gebruik zijnde Topfields dan toch maar vervangen) , net als de Dream 4K machine.

 

Zijn er nog andere 4K ontvangers met in te bouwen harddisk en minimaal 2 tuners die ik over het hoofd gezien heb ?

En wanneer komen die uit ? Ik weet, dit is een beetje een erg brede vraag waar misschien geen goed antwoord op is.

 

Ja is ok , graag even kontaktdata uitwisselen per PB? Welke sector werk je in Luxemburg?

 

Ik had vroeger toen ik naar Luxemburg kwam ook een TF4000 and daarna de TF5500 .. Echter hier geen mogelijkheid de opnames gehad makkelijk te hergebruiken. Dus toen de overstap naar Xtrend gedaan. Dreambox was toen al grotere discussies wegen de clones .. Ik haal die xtrends gewoon via Amazon en dat gaat goed. Ook de kwaliteit is goed.. Behalve dan de 9500 (die als enige niet van Amazon kwam).

 

Qua beeldkwaliteit vindt ik de 10000 en 7500 enorm goed. De 10000 heeft de mogelijkheid tot 4 tuners. De 4000 is al wat ouder en heeft een langzame processor. Als je met een softcam werkt dan merk je dit snel. De 10000 en 7500 zijn hier sneller. Ik heb zelf 2 tuners in de 10000 zitten aangezien we veel opnemen en time-shiften. Ik kijk graag nog NL tv terwijl mijn Luxemburgse vrouw en zoontje graag Lux en Duitse TV kijken. Alles is per LAN verbonden naar een NAS waar alle opnames opkomen zodat deze in het gehele huis te bekijken zijn.

 

Goed punt, dat de processor wel de softwarematige applicaties bij moet kunnen benen. Het enige waar ik heel weinig info over heb kunnen vinden tot nu toe is over de kwaliteiten van de diverse gebruikte tunercircuits her en der. Ik zet de Xtrend 10000 dus zoals gezegd even op de reservebank terwijl ik de 4K machines overweeg.

 

Welke sector werk je in... Ik vind dat altijd wel een amusante vraag, ik hoor 'm vaker gesteld worden in Luxemburg. Maar zoveel sectoren zijn er daar niet, mijns inziens. Nou vooruit, de quartaire sector, meer specifiek onderwijs en inlichtingen.

I burn not shine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er nog andere 4K ontvangers met in te bouwen harddisk en minimaal 2 tuners die ik over het hoofd gezien heb ?

En wanneer komen die uit ? Ik weet, dit is een beetje een erg brede vraag waar misschien geen goed antwoord op is.

 

 

Goed punt, dat de processor wel de softwarematige applicaties bij moet kunnen benen. Het enige waar ik heel weinig info over heb kunnen vinden tot nu toe is over de kwaliteiten van de diverse gebruikte tunercircuits her en der. Ik zet de Xtrend 10000 dus zoals gezegd even op de reservebank terwijl ik de 4K machines overweeg.

 

Welke sector werk je in... Ik vind dat altijd wel een amusante vraag, ik hoor 'm vaker gesteld worden in Luxemburg. Maar zoveel sectoren zijn er daar niet, mijns inziens. Nou vooruit, de quartaire sector, meer specifiek onderwijs en inlichtingen.

Ik hb geen flauw idee mbt een 4K maschine ... ik heb wel een UHD beeldscherm, maar de ET10000 geeft zo'n goed beeld af dat het ons thuis verder niet stoort .. Door de UHD tv lijkt het wel dat er nog meer details te bekijken zijn ... vaak hoor ik mijn vrouw weer wat zeggen als een of andere beroemde mevrouw door het beeld loopt ... "kijk nou wat die voor een rimpels heeft in haar gezicht ... tijd voor de beautydoc" ..

 

oh wow ... "quartaire sector, meer specifiek onderwijs en inlichtingen" .. Nu ken ik heel veel "oorspronkelijke" Luxemburgers .. die zo overwegend in 2 sectoren werken .. of op een of ander ministerie of voor een gemeente als ambtenaar, of je bent een Prof (Leraar voortgezet onderwijs) of Jeffer/Meeschter (als basisschool leerkracht) ... dus toch wel als Nederlander in een onverwachte hoek ... Inderdaad zijn er ook niet zo vele sectoren .. hoewel.. zag laatst dat Amazon hier momenteel meer als 475 (!) vacatures open heeft staan alleen voor Luxemburg ... Inderdaad is er een concentratie in bepaalde sectoren en werk ik ook in zo'n geconcentreerde sector als de financiele dienstverlening (voor de anderen nietwetenden - Luxemburg is na de USA de grootste beleggingsfondsen plaats ter wereld) en zorg ervoor dat beleggingsfondsen technisch en operationaal gezien verkocht mogen worden over de gehele wereld.

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off topic: Ik ben leraar aardrijkskunde en informatica met een kleurrijke voorgeschiedenis en in zekere zin ook een kleurrijke nageschiedenis. Ik maak zelf altijd een onderscheid tussen hen die bewust gekozen hebben voor een verblijf buiten Nederland en zij die dat min of meer met tegenzin gedaan hebben. Ik val zelf in die laatste categorie en de hoofdschuldige daaraan is mijn vrouw die hier al zat en niet weg wilde...  (zoals vrouwen dat wel vaker flikken)

 

Mag ik even tegen schenen aanschoppen door te zeggen dat ik Luxemburg eigenlijk een bananen republiek vind ?

 

Maar dat alles terzijde; diseqc, diseqc, ftp, conax, lost transponder, multibeam, eirp, footprint, edge of reason. :D

 

Terug naar de satelliet ontvangers, 4K, snel, veel geheugen, veel uitbreidingsmogelijkheden en veel waar voor de zuur verdiende centen.

aangepast door LEM

I burn not shine

Link naar reactie
Delen op andere sites

LEM, ook off-topic. Ook Frankrijk is een soort van bananenrepubliek. Dat beginnen de Fransen zelf steeds harder te vinden.

Terug naar de keus van een ontvanger. Het is net als met computers. Heb je er ééntje gekocht, is hij alweer verouderd.

Ik denk voorlopig aardig lang vooruit te kunnen met mijn ET10000. Tenzij CanalDigitaal roet in het eten gaat gooien met nog meer bescherming ten gunste van de flut-ontvangers die ze zelf verkopen. Dan zijn ze me kwijt als klant.

Waar zitten ze ook alweer? Oja, Luxemburg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

LEM, ook off-topic. Ook Frankrijk is een soort van bananenrepubliek. Dat beginnen de Fransen zelf steeds harder te vinden.

Terug naar de keus van een ontvanger. Het is net als met computers. Heb je er ééntje gekocht, is hij alweer verouderd.

Ik denk voorlopig aardig lang vooruit te kunnen met mijn ET10000. Tenzij CanalDigitaal roet in het eten gaat gooien met nog meer bescherming ten gunste van de flut-ontvangers die ze zelf verkopen. Dan zijn ze me kwijt als klant.

Waar zitten ze ook alweer? Oja, Luxemburg....

 

Goed dat ze dat zelf ook (beginnen te) vinden, LeKerbec. dat is beter dan dat jij als buitenlander dat zegt en zij verontwaardigd op hun achterste benen gaan staan en gaan roepen dat ze mogen en willen blijven zoals ze zijn, inclusief alle nog niet verbeterde fouten en tekortkomingen dus. Ik heb overigens niet jouw opties, want ik zie graag af en toe Nederlandse zenders en dan is het toch satelliet of niets. Ik heb wat die ontvangers betreft, een hele trits Duitse testen gekocht, voor een euro per test. Je weet wel, online downloaden tegen een euro. Ik had het geloof ik met een vast bedrag kunnen afkopen, maar te laat gezien. Ach, zo'n magazine moet ook voortbestaan en ik heb nu wat ik zoek om te lezen en niet een stapel nodeloos papier in de hoek van het toilet. ;-)

 

Ik kom terug op mijn klacht aangaande de EMP Centauri 16-1 diseqc switch. Blijkt dat er DIP schakelaartjes onder de plastic beschermkap verstopt zitten die op 1.2 protocol voor motoren stonden. Die plastic kap is er bijna niet af te krijgen, zeg ! Ik kreeg het buiten, in de stromende regen niet gedaan, dus alle kabeltjes maar van de LNBs af en de hele zooi naar binnen gehaald. Eindelijk die kap los, onderhand een paar schroefdraden enigszins beschadigd met een tang om één en ander los te trekken, maar nu kan ik dan met die DIP switches gaan experimenteren. Was het nog maar zomer, ik ben weer eens te laat begonnen...

 

@Cees: ik neem aan dat je begreep dat het niet "hatelijk dank", maar hartelijk dank moest zijn. Na verloop van enige tijd verdwijnt de edit functie. Weet niet waarom, is irritant, want typos zijn zo gemaakt en je ziet ze soms pas na enige tijd.

 

In de tussentijd houd ik mij nog steeds aanbevolen voor wat voor nieuws, wetenswaardigheden of ervaringen met 4K of gewone HD ontvangers in het licht van mijn allereerste vraagstelling.

 

P.S. @Snopper: je hebt een bericht. ;) 

aangepast door LEM

I burn not shine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...