Ga naar inhoud


[TF7700HDPVR] + SSD harde schijf


willy588

Aanbevolen berichten

Mijn harde schijf van western digital wordt soms niet herkend en dan moet ik opnieuw opstarten.

De voeding schijnt in orde te zijn (geen bolle elco's) en als ik de harde schijf afkoppel is er ook geen probleem.

Ik ben dan ook van plan om een nieuwe HD te plaatsen. Heeft het zin om een SSD schijf te plaatsen (minder stroomverbruik? - sneller laden van opnames ?) en werkt dit in een TF7700HDPVR.

TF7710HDPVR(HD Western digital Sata II 16MB 500GB)- Aston modue 2.26 met TVV - Astra 1/2/3/hotbird/eurobird 1/eurobird 9A

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sjaak(k)   bedankt voor de reactie maar ik vind het zonde om mijn TF naar de zolder te verhuizen. Ge kunt niet ontkennen dat hij een prachtig beeld heeft.  Wat de SSD betreft hebt ge gelijk en dit idee heb ik maar uit mijn hoofd gezet. Ik heb ondertussen nog een HD gevonden tussen mijnen rommel en op dit ogenblik doet de TF het weer goed. Nu is het nog uitkijken naar een kwaliteitsontvanger voor als de TF het ooit opgeeft. N.B. goede raad is altijd welkom.

Vriendelijke groeten,

Willy

TF7710HDPVR(HD Western digital Sata II 16MB 500GB)- Aston modue 2.26 met TVV - Astra 1/2/3/hotbird/eurobird 1/eurobird 9A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik al jaren geleden mijn TF7710HDPVR met een E2-image naar de slaapkamer heb verbannen, maar een andere HDD erin (zeker SSD) zou nog zeker wel een keer een wens van me zijn. De huidige HD hoor je steeds opstarten, en als je zapt en hij staat stil, moet je eerst wachten tot-ie opgespind is.

De voeding is al eens gesoldeerd door mijzelf en ik heb niet het idee dat het apparaat ooit nog stuk kan (zo vaak kijk ik niet op de slaapkamer).

 

Daarom vind ik het op zich wel een interessante vraag of er überhaupt een mogelijkheid is dat SSD's herkend worden in deze bak.

Dat ik dan weer moet uitzoeken hoe E2 erop te krijgen is, is voor mij een tweede uitdaging, maar goed dat was me al eerder gelukt.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Inmiddels heb ik mijn HDD vervangen door een CF-kaartje dat in een SATA-adapter zit.

E.e.a. uitvogelen heeft wat van mijn vrije tijd gekost, maar het werkt.

HDMU draait nu op deze Topfield en ook nog redelijk snel vanaf een 4GB kaartje. Ik heb wat hulp gehad van een Duits forum, waar ik ook las dat SSd's weleens wat problemen kunnen geven (net als mijn CF-kaartje overigens). Maar het is Linux, dus op te lossen :)

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

Heb ik ook eventjes gedaan, maar ik heb dat klepje liever dicht. Wat al niet belangrijk is ;)

Momenteel draait er een tweedehands SSD in ipv het CF-kaartje: Dat werkt prima. De ontvanger is lekker snel, en de HDD heeft geen spin-up-tijd meer nodig (en je hoort hem niet meer, dat was het belangrijkste :P ).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...