Ga naar inhoud


eutelsat samen met hotbird


scouser

Aanbevolen berichten


De duo lnb van CDS (voor 78-80cm schotel) is voor Astra 1 en 3. 23,5-19,2= 4,3 graden.

Het verschil met de afstand tussen Eutelsat 16 en Hotbird is 1,3 graden.

 

Bij een niet al te grote schotel (Triax 78, in dit geval) zul je daar denk ik weinig van merken, omdat de Hotbird in Nederland vrij sterk binnenkomt.

Een paar cm grotere schotel zal zelfs dicht(er) bij de juist invalshoeken van de sats komen.

 

Ik zou de Eutelsat 16O daarbij wel in het brandpunt van de schotel zetten. Die is de zwakkere van de twee. En dan staat de kop voor de Hotbird er dus 1,3 graden naast. Maar wat heet. Je kunt natuurlijk ook middelen tussen beide sats. Dan staan ze er elk 1,3/2 = 0,65 graden naast.

 

Maar het moet absoluut haalbaar zijn.

Waarom neem je niet de proef op de som?

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk het niet 

met een diseqc motor wel natuurlijk  en de schotel groot genoeg vb/ 88cm

aangepast door smetje limb.BE
  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft een schotel hangen met een duo kop er op nu schijnen de Kroaten te zijn verhuist naar die eutelsat en hij heeft er geen verstand van ik een heel klein beetje.

Dus voor ik me een dag in de kou gooi vraag ik liever eerst hier of het mogelijk is.

 

Mijn simpele gedachte as etelsat 16 graden oost hotbird 13 graden oost is een verschil van 3 graden de kop heeft gewerkt op astra 1 19.2 en astra2 23.5 een verschil van 4.3. ik ging er dus van uit 1.3 meer bij beide een beetje pikken 0.6  maar dat blijkt dus niet helemaal te kloppen begrijp ik  

 

Oops ik las dus ff goed fout mijn idee was dus goed dank je Eduart volgende week maar eens dagje schuiven en draaien

aangepast door scouser
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oops ik las dus ff goed fout mijn idee was dus goed dank je Eduart volgende week maar eens dagje schuiven en draaien

Laat nog even horen dan hoe het is afgelopen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste scouser

Een 3 graden monoblock voor een 80cm-schotel is gewoon te koop, zie:
http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=169&cat=36
Maar je kunt ook een 4,3 graden duo-lnb nemen voor een 60cm-schotel. Als je die op een 80-85cm schotel plaatst, is het ook een 3 graden monoblock.
Reken maar mee: 4,3x60:85=3graden.
Dus bijv. een CanalDigitaal duo-lnb plaatsen op een Triax 88 past perfect.
Maar waar komt die schotel te staan?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

 

Had hij inder tijd geen brief uit Zagreb ontvangen ivm de verhuizing HRT naar W2 ?

Ik kreeg netjes een brief toen met tekst en foto uitleg zowel met duo als single en multifeed lnb opstellingen .

Dat doen ze netjes daar bij de HRT ;-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd kan Canal Digitaal daar een voorbeeld aan nemen als het gaat om informatie  ;-) .

Mijn HRT kaart staat nu ff uit ivm omstandigheden maar zodra het weer kan is het een emailtje en men zet em weer aan want legaal 4 kanalen voor minder dan 1000 kuna aka minder dan 138/140 euro per jaar is geen geld met de bij behoordende service .

Die graaiende NPO kan hier ook nog een voorbeeld aan nemen .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...