Ga naar inhoud


Hoe 2 Satalite Turners instellen in Mut@nt HD2400.


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

IK vraag me af hoe ik juist twee satalite turners moet instellen.. Op me schotel is een Twinlnb geplaatst en deze twee kabels lopen naar twee satalite turners die in de Mut@nt HD2400 bevind.

 

Deze instelling gebruik ik nu.

 

Doorlus kabel van Turner A naar B

Turner A:

 

Toneboost A/B

Turksat 42E

 

Turner B:

Gelijk aan Turner A optie geselecteerd.

 

Is deze configuratie goed?

 

Mvg, Rick

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, geen doorluskabel gebruiken. Gewoon via Diseqc A/B kiezen.. Tuner B instellen als 'Gelijk Aan A'. Tuner opname op 'Automatisch'

Tuner opname heb ik als voorkeur Tuner B.

 

Voor wat dient de doorlus kabel dan voor?

Diseq A/B is toch voor als je een switch gebruikt toch? Terminste dat heb ik begrepen uit de handleiding..?

 

Op dit moment vindt me ontvanger 735 zenders, inc radio en betaal zenders.

 

Dus juiste instellingen is;

 

* Geen doorlus kabel gebruiken.

* Diseqc A/B kiezen

* Tuner B instellen als 'Gelijk aan Tuner A'

* Tuner opname op Automatisch laten.

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorlus is soms nodig als je een andere tuner wil gebruiken als je gewone tuner in standby staat.. Diseqc zit ook in je DuoLNB (net alsof je inderdaad een externe switch hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een andere vraag, dacht er plots aan.

 

Twin LNB > 2 kabels naar 2in1 switch en dan 1 kabel naar een ontvanger met 1 Satalite Tuner. Wil dit werken of niet?

ik stelde deze vraag wel vaker hier en op andere forums en werdt gezegd van dat dit op dit manier niet gaat werken, er moeten 2 Sataliet Tuners in de ontvanger zijn en de kabels van de twinlnb moet je direct op de tuners aansluiten.

 

Klopt  dit verhaal ???

 

Mvg, Rick.

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is hier al veel vaker behandeld, voor 2 tuners heb je 2 kabels nodig naar de LNB.

Of je wordt heel sterk beperkt in het aantal op te nemen zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, wanneer je tuner foutief is ingesteld heb je geen beeld en geen geluid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...