Ga naar inhoud


(twin-lnb)kan switchen van kanaal storingen veroorzaken bij andere receiver?


dvbs

Aanbevolen berichten

Goede middag

 

Mijn twin-lnb wordt door 2 ontvangers gebruikt. Nu heb ik de indruk dat bij het zappen met de ene onvanger de andere gestoord wordt.

 

Kan dat? (normaal zijn dat toch twee afzonderlijk ingebouwde lnb's naast elkaar, niet?)

 

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mimisiku

 

Bedankt voor jouw snelle reply. Vreesde er al een beetje voor. Weet nu weer wat gedaan.....

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

degene waarop ik de storingen vaststel gaat via een goedkope 4/1 switch (ontvanger is Kathrein)

 

de andere die het probleem veroorzaakt gaat via een 4/1 Spaun no-committed switch (voor de Dream)

 

 

-wat ook lijkt is dat het zich enkel voordoet bij het schakelen naar die bewuste lnb, zelfs bij het opstarten (vanuit stanby v/d Dream doet het zich voor)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt; het gaat idd over een SUR 420F, in mode 1

 

en dit zijn de instellingen voor de bewuste lnb:

post-44451-0-77808000-1384775670_thumb.jpg

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje

 

Het merk probeer ik tegen morgen te melden.

 

Voor de rest is de situatie heel simpel:

 

(3 twin-lnb's en 1 enkele). alle vier verbonden via de xxx-diseqc 4/1 met de Kathrein.

 

en diezelfde 3 twin-lnb's via de Spaun verbonden met de Dream.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, dat is omdat er ook nog een motor aanhangt (die momenteel werd overbrugd)

 

Vermoed je dat de oorzaak ligt bij de Spaun?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik nog niet maar ik probeer er eerst achter te komen hoe de zaak in elkaar zit.


Het blijkt dat het al totaal anders is dan waar je mee begon.
Je schreef:
 

“Mijn twin-lnb wordt door 2 ontvangers gebruikt. Nu heb ik de indruk dat bij het zappen met de ene onvanger de andere gestoord wordt.”


Je hebt dus niet één twin-lnb maar drie.
Heb je het probleem van onderlinge beïnvloeding bij het zappen bij alle drie de lnb’s of slechts bij één lnb voor een bepaalde satelliet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn vraag hier stelde was dit met het idee van mogelijke oorzaken uitsluiten. Het was dan ook bij deze lnb dat ik het probleem heb vastgesteld.

 

Nu besef ik dat het zich mss ook bij andere lnb"s kan voordoen (dat heb ik nml nog niet getest :sick: ); of dat het mss zelfs aan de share kan liggen (morgen zal ik de andere lnb"s ook eens testen én eens de test doen met FTA's)

 

Sprietje, Dankzij jouw replies zal ik dan ook niet onmiddellijk een andere lnb hangen; waarvoor dank!

 

Ik laat nog weten hoe het verder loopt.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn vraag hier stelde was dit met het idee van mogelijke oorzaken uitsluiten. Het was dan ook bij deze lnb dat ik het probleem heb vastgesteld.

 

Nu besef ik dat het zich mss ook bij andere lnb"s kan voordoen (dat heb ik nml nog niet getest :sick: ); of dat het mss zelfs aan de share kan liggen (morgen zal ik de andere lnb"s ook eens testen én eens de test doen met FTA's)

 

Sprietje, Dankzij jouw replies zal ik dan ook niet onmiddellijk een andere lnb hangen; waarvoor dank!

 

Ik laat nog weten hoe het verder loopt.

Zet achter die Kathrein maar een andere switch die beter geisoleerd is.

 

Als ik het goed heb staat die Spaun in stand 1 als committed switch dus moet je de instellingen op de dreambox ook aanpassen.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...