Ga naar inhoud


TV-Vlaanderen in Spanje


Rosdan

Aanbevolen berichten


Wil je die schotel zelf naar Spanje meenemen en daar afstellen of laat je die daar installeren.
Als je hem zelf meeneemt en afstelt zou je een Triax 78 kunnen nemen met een duo-lnb voor een 80cm schotel.
Wil je de schotel in Spanje kopen, dan kun je het beste een schotel nemen van 80cm breed en 90cm hoog. Daar past diezelfde duo-lnb op en je hebt dan iets meer reserve.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Net huis gekocht nabij  Castalla alicante, welke schotel heb ik daar nodig voor TVV  met een twin LNB ? ik ben nog een leek op Sat gebied.

En weet iemand iets van uitrichten, nl elevatie en richting. Er staat momenteel een grote schotel op dakterras voor ontvangst van Britse kanalen maar denk niet dat deze geschikt is voor TVV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vulcan

Welkom op dit forum

Nee, die Engelse schotel kun je niet voor de Astra 1 en 3 gebruiken. Meestal is het een primefocusschotel waar de lnb precies in het midden zit op drie stangen.
Je zou die wel kunnen gebruiken samen met een schotel voor de Astra 1 en 3 als je dat wilt. Dan kun je ook de Engelse zenders ontvangen. Zou je dat willen? Zit er nog een kop op die schotel?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja indien dat kan Sprietje, maar werk je dan met een switch om over te schakelen naar de Engelse schotel of hoe werkt dat als je een TVV schotel staan hebt?

En het is idd een schotel zoals je beschrijft, 3stangen en een kop in t'midden

Link naar reactie
Delen op andere sites