Ga naar inhoud


TV-Vlaanderen in Spanje


Rosdan

Aanbevolen berichten


Wil je die schotel zelf naar Spanje meenemen en daar afstellen of laat je die daar installeren.
Als je hem zelf meeneemt en afstelt zou je een Triax 78 kunnen nemen met een duo-lnb voor een 80cm schotel.
Wil je de schotel in Spanje kopen, dan kun je het beste een schotel nemen van 80cm breed en 90cm hoog. Daar past diezelfde duo-lnb op en je hebt dan iets meer reserve.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Net huis gekocht nabij  Castalla alicante, welke schotel heb ik daar nodig voor TVV  met een twin LNB ? ik ben nog een leek op Sat gebied.

En weet iemand iets van uitrichten, nl elevatie en richting. Er staat momenteel een grote schotel op dakterras voor ontvangst van Britse kanalen maar denk niet dat deze geschikt is voor TVV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vulcan

Welkom op dit forum

Nee, die Engelse schotel kun je niet voor de Astra 1 en 3 gebruiken. Meestal is het een primefocusschotel waar de lnb precies in het midden zit op drie stangen.
Je zou die wel kunnen gebruiken samen met een schotel voor de Astra 1 en 3 als je dat wilt. Dan kun je ook de Engelse zenders ontvangen. Zou je dat willen? Zit er nog een kop op die schotel?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja indien dat kan Sprietje, maar werk je dan met een switch om over te schakelen naar de Engelse schotel of hoe werkt dat als je een TVV schotel staan hebt?

En het is idd een schotel zoals je beschrijft, 3stangen en een kop in t'midden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een duo lnb zou ik zeker afraden de skew tussen de 2 koppen is nl NIET hetzelfde als in NL een 80 cm schotel is daar gewenst. gewoon 2 losse lnbs met een 4poorts disecq  dan kun je astra 1 2 3 gebruiken. Astra 2 ontvang je dan via die grote prime focus schotel. astra 1 en 3 via een 80cm schotel. ik doe intergratie multimedia vanuit Guardamar, dinsdag nademiddag ben ik in Benidorm. stuur maar een PB ald je hulp nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou die wel kunnen gebruiken samen met een schotel voor de Astra 1 en 3 als je dat wilt. Dan kun je ook de Engelse zenders ontvangen.

 

Bedoel je die grote schotel samen laten werken met een Duo LNB ? Ik veronderstel met een passive disecq switch.

Heb je toevallig een overzichtelijk schema van hoe je dat best kan aansluiten ? Ik weet ook nog iemand die ik daarmee kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is evident, dat is een reguliere disecq.

Wat ik bedoelde is naast de grote schotel zet je een standaard 60cm schotel met Duo LNB.

Of dat een goed idee is of niet laat ik even in het midden, het gaan mij even om de schakeling met uncommitted switches.

 

Ik vermoed dat Sprietje dit soort opstelling al eerder gemaakt heeft en ik ben benieuwd om het schema te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vulcan

Ja, als je de Engelse schotel er bij wilt gebruiken, moet je met losse lnb's werken en een 4/1-diseqc-switch gebruiken.
Ik heb uitgerekend dat je in Castalla Alicante een schotel moet hebben van 80cm breed en 90cm hoog om losse lnb's te kunnen plaatsen. Met een kleinere schotel gaat dat niet goed of je moet met smalle lnb's gaan werken en dat is ook geen ideale optie.
Och, voor een schotel van 80x90cm betaal je in Spanje maar €35,-
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je die grote schotel samen laten werken met een Duo LNB ? Ik veronderstel met een passive disecq switch.

Heb je toevallig een overzichtelijk schema van hoe je dat best kan aansluiten ? Ik weet ook nog iemand die ik daarmee kan helpen.

 

Onder diseqc 1.0 kan het met een 2/1 option-switch (zie vooral duitse fora, bijv http://forum.digitalfernsehen.de/forum/digital-tv-ueber-satellit-dvb-s/174111-monoblock-twin-erweitern-mit-lnb-twin.html#post262846), of met een 4/1 switch met wat foefjes (zie bijv. https://www.sat4all.com/forums/topic/109616-oplossing-komb-monoblockdiseqc-switch/ ; heb je genoeg uitgangen van je monoblock dan heb je niet eens een splitter nodig.)

 

Onder diseqc 1.1 kan het ook, met een uncommitted switch, maar die zijn duurder.

 

Even googlen met zoektermen als "monoblock LNB diseqc switch site:www.sat4all.com" , en je vindt van alles (evt kiezen voor "afbeeldingen"!)

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Sorry aan de leden die een reactie hadden geplaatst,  ik ben voor mijn werk 4 weken naar buitenland geweest en niet meer op dit forum geweest.

Ik had gevraagd naar de mogelijkheden van een Engelse schotel die op het dak stond in Castalla, maar als ik kan uitmaken vanuit Sprietjes antwoord en ik alleen TVV wil (en niet die Engelse zenders) een 80cm schotel zou volstaan en de dubbele LNB zoals ze bij het TVV pakket bijleveren en een geschikte TVV sat-ontvanger met smartcard.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vulcan

Nee, geen duo-lnb van TV Vlaanderen want die is voor een 60cm-schotel. Ik schreef in bericht 2 een duo-lnb voor een 80cm-schotel.
Een hele goede is deze met twee aansluitingen: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36
of heb je misschien vier aansluitingen nodig?

Ik weet niet hoe groot die Engelse schotel is maar je zou er ook voor kunnen kiezen deze schotel alleen voor de Astra 23,5 te gebruiken. Het is dan wel wenselijk een ontvanger te nemen die de fastscanlijst van TV Vlaanderen van de Astra 23,5 kan inladen en dat kan met een eenvoudige ontvanger met de M7 sat801.
Zit de kop (lnb) nog in die Engelse schotel?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Sprietje, ik heb de smartcard TV Vlaanderen, en de Inverto LNB, plus de M7 sat 801, de schotel 80brx90h zal ik in Spanje aankopen.

Ik ga die Engelse schotel maar laten voor wat het is.

Heb je anders nog tips voor de installatie zoals de elevatie en het beste tijdstip om uit te richten in Castalla ?

De verkoper van die LNB zei ook om de bevestiging op de linkse kop te doen?

Ik vertrek maandag dus we zien wel hoe het loopt.

Ik had ook al eind vorig jaar contact met een installateur in Spanje, en die vroeg om de dubbele LNB van Tv vlaanderen mee te brengen, zo zie je maar er zit veel kaf tussen het koren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...