Ga naar inhoud


Omrop Fryslân zwak signaal?


rolandroland

Aanbevolen berichten


Inmiddels is het signaal weer goed. Ik heb de schotel laten zoeken op 23,2 graden oost en dan is het signaal uitstekend. Ik zag namelijk dat de schotel ging draaien van 19,2 graden naar 23,5 oost dat ik eventjes goed signaal had. Dus vandaar dat ik 'm even anders heb ingesteld. Door een harde storm is ooit de schotel wat uit zijn baan geraakt volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is het signaal weer goed. Ik heb de schotel laten zoeken op 23,2 graden oost en dan is het signaal uitstekend. Ik zag namelijk dat de schotel ging draaien van 19,2 graden naar 23,5 oost dat ik eventjes goed signaal had. Dus vandaar dat ik 'm even anders heb ingesteld. Door een harde storm is ooit de schotel wat uit zijn baan geraakt volgens mij.

 

 

Dat is natuurlijk niet de echte oplossing.

 

Wel echt, zorg dat op het nul punt van de rotor je het sterkste signaal hebt.

 

Zie ook dat de LNB arm in lijn staat met de rotor op nul en de mast moet perfect vertikaal staan.

 

Check dan alle! satellieten om te zien of de elevatie vanwel schotel danwel rotor in orde is.

 

Is dat zo, dan alle klemmen van rotor en schotel, aan de zijde van de bouten, "aanboren"boren en hier een dikke zelftappende schroef in draaien. Zo kan de boel niet draaien. Nog beter is bouten met moer.

 

Hetzelfde doe je aan de zijde van het "scharnier", waar de graden opstaan, van de schotel,

zo kan de elevatie ook niet meer fout gaan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is het signaal weer goed. Ik heb de schotel laten zoeken op 23,2 graden oost en dan is het signaal uitstekend. Ik zag namelijk dat de schotel ging draaien van 19,2 graden naar 23,5 oost dat ik eventjes goed signaal had. Dus vandaar dat ik 'm even anders heb ingesteld. Door een harde storm is ooit de schotel wat uit zijn baan geraakt volgens mij.

Zet in de schotelinstellingen je lengte coördinaat eens 0,3 graden hoger en check dan nog eens de sterktes van een aantal sats. Vooral Badr op 26 graden oost. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet in de schotelinstellingen je lengte coördinaat eens 0,3 graden hoger en check dan nog eens de sterktes van een aantal sats. Vooral Badr op 26 graden oost. 

 

 

Dat is toch niet de oplossing, lees mijn vorige stukje.

Bij een volgende windvlaag draait de boel misschien weer een beetje en zo gaat de afstelling van kwaad naar erger.

 

Als je eenmalig doet wat ik schrijf, dus ook met boutjes door de beugel et cetera, ben je voor jaren gesteld,

want alles zit muurvast.

 

Ik had in NL al jaren ervaring en nu ook meer dan tien jaar in Turkije en woon pal aan het strand.

Zelfs de zwaarste storm beinvloed de constructie niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...