Ga naar inhoud


Uitrichten Triax78 Multifeed


Rw1n

Aanbevolen berichten

Heren ik hoop dat ik hier ook een vraag mag stellen over het gebruik van een multifeed met een 20 graden bereik op de triax 78 om zowe joyne op Eutelsat op 9 graden oost te kunnen combineren met de Astra 2 voor de ontvangst van de FTA Engelse zenders.

 

is een dergelijke opstelling mogelijk? Ik ben verder niet geïnteresseerd is het aanbod op Astra 1 & 3.

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites


In Ossendrecht komt de Astra 28,2 snoeihard binnen. Ik zou de lnb's dan ook niet mooi links en rechts verdelen t.o.v. het midden maar de Eutelsat 9 dicht bij het midden houden en de Astra 28,2 een flink eind uit het midden zetten.
Ik adviseer je de volgende verdeling:
Richt de schotel eerst uit op de Hotbird 13e.
Aan de ene zijde plaats je de lnb van de Eutelsat 9. Die komt dan 4,38° uit het midden te staan. Je krijgt dan 0,25-0,3 dB verlies.
De Astra 28,2 komt dan 16,6° uit het midden te staan. Je krijgt dan 2,5dB verlies. Dat is vergelijkbaar met een schotel van 52,5cm breed. Hiermee ontvang je de Engelse zenders prima. Dat weet ik uit ervaring want dat lukt zelfs met een schotel van 45cm prima.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sprietje! Ik ga eerst proberen de 9 te ontvangen de komende dagen en dan kijken of ik op die positie ook zonder al te veel verlies de 28 kan ontvangen ivm bomen die mogelijk net in de weg staan.

 

mocht dat allemaal lukken dan kom ik er tzt nog een keer bij je op terug met wat detail vragen die ik nu nog heb. Voor zover weer bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Ik neem aan dat je vier LNB's hebt uitgericht op Astra 1,2,3,en Hotbird.

Maar als je hebt uitgericht op 9 oost, Astra 1,2 en 3, maakt dat niet uit.

Voor zover ik weet ontvang je Poolse zenders voornamelijk op Astra 1, 19.2 oost.

Wanneer je dus Astra 1 ontvangt, heb je ook Poolse zenders.

Om van Sprietje een duidelijk antwoord te krijgen dien je aan te geven op welke 4 satellieten je hebt afgestemd.

Geef dan ook door wat het formaat van je schotel is. Kortom, geef wat meer info.

Als het om een nieuw te plaatsen opstelling gaat, geef dan je wensen aan voor wat je wenst te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...