Ga naar inhoud


Philips 40PKF4309 vindt Astra 23.5 niet


Gast Rubin

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn opa heeft gisteren een nieuwe TV gekocht, een Philips 40PKF4309. Omdat hij nogal moeite heeft met het bedienen van een ingewikkelde settopbox, gebruiken we de ingebouwde ontvanger met een CL+ kaart. Zo heeft hij maar 1 afstandsbediening nodig en is alles zo simpel mogelijk.

 

Echter toen ik gisteren de boel ging aansluiten kon de TV alleen de Astra 19.2 vinden, en niet de Astra 23.5. Zijn vorige ontvanger kon dit wel, dus ik weet zeker dat het zou moeten werken. Ik las ergens in het help menu dat je wel duo LNB aan moet hebben staan, maar die setting kon ik nergens vinden.

 

Groeten,

Rubin

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hallo Rubin, welkom op dit forum,

 

De meest gebezigde oplossing is RTFM.

 

http://download.p4c.philips.com/files/4/40pfk4309_12/40pfk4309_12_dfu_nld.pdf

 

Kijk eens op blz. 27 en verder.

 

Laat dan even weten of je de zenders wel kunt vinden of waar het eventueel niet duidelijk is en mis gaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik weet nu wat preciezer wat het probleem is. De TV vindt alleen Astra 1, en vult de rest van de LNB slots met duplicaten hiervan. Dus als je zoals ik duo LNB aan hebt staan, krijg je één Astra 19.2, en één Astra 19.2 Duplicaat.

 

Dit is schijnbaar een bekend probleem, zoals te lezen in dit topic. Philips probeert dit probleem nog op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ruben.

Ik kan bij Philips deze tv met 40PKF4309 niet vinden wel met 40PFK4309

Ik heb dit probleem gehad met de Philips 24PHK4109 met 4satellieten maar na een software update was het probleem bij mij verholpen en hopelijk dan ook bij je opa zijn tv met de duo LNB

Zie hier bij ondersteuning van Philips. Kijk bij  installatie instructies en de Releaseopmerkingen            http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=40PFK4309/12&slg=NL&scy=NL

 

 

 

 

 

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste Rubin, wanneer de software inderdaad het probleem is, zou ik de tv terug brengen en er een ander merk/type toestel voor terug kopen.

 

Het is maar de vraag of en wanneer er nieuwe software komt, of je opa zo lang wil/kan wachten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me afvraag: Hoe is het wederom mogelijk dat dit toestel door CD gecertificeerd is! Ik heb hier een Philips 46PFL8007k die ook gecertificeerd is en er in de lijst van CD aangegeven wordt dat dit toestel automatisch de zenderlijst moet updaten. Maar dat gebeurd niet! Om een lang verhaal kort te maken: Philips geeft uiteindelijk aan dat ik met mijn probleem bij CD moet zijn en CD laat weten dat ik toch bij Philips moet zijn. TV inmiddels 2 jaar in gebruik en het werkt nog steeds niet. Lees ook 1 van de vele chats hierover die meestal plotseling afgebroken worden door de medewerker van Philips, deze chat ook.

post-32823-0-96039700-1422097838_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ruben.

Ik kan bij Philips deze tv met 40PKF4309 niet vinden wel met 40PFK4309

Ik heb dit probleem gehad met de Philips 24PHK4109 met 4satellieten maar na een software update was het probleem bij mij verholpen en hopelijk dan ook bij je opa zijn tv met de duo LNB

Zie hier bij ondersteuning van Philips. Kijk bij  installatie instructies en de Releaseopmerkingen            http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=40PFK4309/12&slg=NL&scy=NL

 

Bedankt voor de tip, maar ik heb de laatste software er al op staan, dit heeft het probleem helaas niet verholpen.

 

 

Beste Rubin, wanneer de software inderdaad het probleem is, zou ik de tv terug brengen en er een ander merk/type toestel voor terug kopen.

 

Het is maar de vraag of en wanneer er nieuwe software komt, of je opa zo lang wil/kan wachten?

 

Ik heb Philips gemaild met deze vraag, als het inderdaad nog maanden gaat duren koop ik wel een andere TV. Ik laat wel weten hoe het afloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt groot gelijk om terug te brengen, ik kan dat helaas niet meer. Hier ook een Samsung in gebruik en die verwerkt kanalen updates perfect ook die laatste waarbij de FEC waarde werd aangepast. Als je kiest voor de fastscanlijst worden de diseqc instellingen automatisch ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook een 46PFL8007K/12 en ervaar dit probleem met nieuwe zenders niet.

Werkt perfect met de CAM van canal digitaal.

Het grote voordeel is dat je alles kunt bedienen met 1 afstandsbediening.

 

Ik gebruik mijn eigen favorieten lijst, de nieuwe zenders komen bij het tabje nieuw zoals verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...