Ga naar inhoud


Monoblock König


HappyLife

Aanbevolen berichten

Ik heb een Philips TV met ingebouwde satelliet ontvangen 32 PFK 4309/12. een Triax schotel van 88 cm met een Monoblock van König universeel nonoblok 6,2 grade LNB. De LNB is gemonteerd met de linker LNB (Hotbird 13) in de bevestiging de rechter LNB hangt vrij. Uitgericht op de Hotbird.Bij het zoeken via het TV toestel ingesteld op 2 satellieten. Bij het zoeken krijg ik op op LNB 1 keurig de Hotbird Signaal 60 kwaliteit 70.Na enige tijd komt de tweede LNB als duplicaat van de Hotbird. Terwijl dit de Astra moet zijn. Het enkele graden draaien van de schotel naar links of rechts lost niets op. Met een monoblock is de ontvangst van beide satellieten zowel op 19 als op 13 prima.

 

Doe ik iets fout of weet iemand een oplossing

 

Groeten Gé

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste HappyLife

Welkom op dit forum

Wees even wat duidelijker.
Als je schrijft het monoblock is gemonteerd op de linker lnb. Is dat dan als je in de schotel kijkt of gezien vanaf de achterzijde van de schotel?

Verder schrijf je dat het met het König 6,2 graden monoblock niet lukt maar onderaan schrijf je weer:  "Met een monoblock is de ontvangst van beide satellieten zowel op 19 als op 13 prima."

Heb je het dan weer over een ander monoblock?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het dus goed begrijp, heb je dit monoblock:
http://www.konigelectronic.com/nl_nl/televisie/dvb-s-satelliet/55833794
Hierin kun je zien dat de Hotbird diseqc- 1 of A heeft en de Astra 19,2 diseqc 2 of B.
Ik denk dat je de diseqc-instelling precies andersom hebt staan en dat nu in het menu staat dat de Astra 19,2 diseqc 1 of A heeft en Hotbird 2 of B.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heeft het ooit gewerkt?

Of heb je iets veranderd of iets nieuw, en werkt dat niet? Zo ja, wat is er nieuw?

 

Dat is ook belangrijk om te weten, voor het beantwoorden va je vraag.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je dit al gedaan?:

 

Satellietzenders installeren . . .
1. Druk op , selecteer Setup en druk op OK.
2. Selecteer Satelliet zoeken en druk op OK.
3. Selecteer Satellieten installeren en druk op OK.
4. Op de TV wordt de huidige instelling van de installatie
weergegeven. Als dit de gewenste satellietinstallatie is, kunt u
naar satellieten zoeken. Selecteer Zoeken en druk op OK. Ga
naar stap 5. Als de huidige instelling niet de gewenste instelling is,
selecteert u Instellingen en drukt u op OK. Ga naar stap 4b.
4b - Selecteer in het menu Instellingen het aantal satellieten dat
u wilt installeren. Als u een Unicable-instelling gebruikt, selecteert
u Unicable voor 1 satelliet of Unicable voor 2 satellieten,
afhankelijk van het aantal satellieten dat u voor Unicable wilt
installeren. Selecteer de gewenste instelling en druk op OK.
4c - Als het aantal satellieten is ingesteld of als alle instellingen
voor Unicable zijn voltooid, selecteert u Zoeken en drukt u op OK
 
(uit de gebruiksaanwijzing)

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik precies zo gedaan

 

En wat verscheen er dan bij stap 4?

En wat heb je ingevoerd bij stap 4b? (welke zaken kon je daar allemaal instellen?)

 

Alles is nieuw? De schotel, de LNB, de kabels, de televisie?

 

Sjonge wat geef jij weinig informatie.

Ik denk dat we je beter kunnen helpen, als je wat meer dan één regel antwoord geeft per gestelde vraag. Bij een nieuwe installatie kan het immers aan (van) alles liggen....

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

A33

 

Sorry hoor Bij stap 4 kreeg ik 2 satellieten en aangezien de gewenste instelling is zie onder

 

4. Op de TV wordt de huidige instelling van de installatie
weergegeven. Als dit de gewenste satellietinstallatie is, kunt u
naar satellieten zoeken. Selecteer Zoeken en druk op OK. Ga
naar stap 5

 

5. De TV zoekt naar beschikbare satellieten in het bereik van uw
schotelantenne. Dit kan enkele minuten duren. Als er een
satelliet is gevonden, worden de naam en de sterkte van de
ontvangst op het scherm weergegeven.

 

Toen kreeg ik  LNB 1 Hotbird 13 en LNB 2 Duplicaat Hotbird 13.

 

Over alles nieuw het volgende. Ik heb een nieuw televisie aangeschaft waarin een satelliet ontvanger zit. Omdat ik 20 jaar een schotel heb gehad  die op een zeker moment 3LNB's had met een diseqc switch. dit heb ik 6 jaar gelelden weggedaan vanwege kabel TV van Ziggo. Ik kreeg toch weer zin in de schotel, dus heb ik een schotel gekocht (Triax 88 cm) en een enkele LNB voor Astra. Binnen een uur was alles geïnstalleerd en had ik super ontvangst van Astra. Om mijn kennis van het hele gebeuren van satelliet  TV heb ik wat op Internet rondgekeken en zag, dat er nu monoblock LNB's zijn voor 2 satellieten met ingebouwde switch. Ik heb toen een momnoblock aangeschaft en die volgens de gebruiksaanwijzing van de TV geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HappyLife

 

Okee. De TV herkent kennelijk dat er een 2/1 switch (in de monoblock) zit. Wel gek dat hij de tweede LNB herkent als "duplicaat Hotbird 13".

Staan dan vervolgens alle zenders dubbel in je zenderlijst, 1x voor hotbird 13, en 1x voor duplicaat hotbird 13?

 

Wat betreft die stappen uit de gebruiksaanzijzing: Geeft hij in stap 4 al meteen namen aan de satellieten? Of kan je via stap 4b instellen, dat de tweede LNB Astra 19 moet zijn?

 

Als het niet aan de instellingen van je TV/ontvanger ligt, kan het ook aan de afstelling van je monoblock liggen, of aan de passendheid van dit monoblock in jouw situatie.

De afstand tussen de twee LNB's in het monoblock moet namelijk wel passen bij jouw schotel, bij het verschil in azimuth van de twee satellieten die jij wilt ontvangen, en is dus ook afhankelijk van de locatie waar je installatie zich bevindt. En het monoblock moet ook (meestal) schuin worden gemonteerd, ten opzichte van de schotel-arm.

De enkele opmerking dat het monoblock geschikt is voor ontvangst van 13 en 19 oost en een 80cm schotel, geldt wellicht wel voor bijvoorbeeld Nederland of Duitsland, maar niet voor andere streken.

Daar is @Sprietje hier de expert in, als dat nader onderzocht en uitgerekend moet worden.

In welke plaats/streek staat je schotel? En kun je een of meer foto's van je schotel + LNB maken, en die aan je post toevoegen (via de knop rechtsonder: "gebruik volledige editor")?

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog even checken:

In de handleiding van je TV staan ook paragrafen over het verwijderen en toevoegen van een satelliet, zie ik.

Heb je via die weg ook al geprobeerd, of je 19oost kon toevoegen?

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Schakelt de diseqc switch wel?

De diseqc commando's zijn niet altijd compatibel.

 

Soms worden de bevelen niet herkend door het monoblock.

 

Het merk wat je noemt is om het voorzichtig uit te drukken geen  A" merk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

A33

Ik woon in Nieuwkoop Zuid-Holland Het instellen van de satellietnamen kan niet. Uitsluitend LNB 1 of LNB 2, Ik kan nu geen goede foto maken het is donker. Ik denk dat ik toch eerst de monoblock zal laten controleren voor ik iets anders doe. Ik heb de enkele LNB weer geplaatst en kan de Astra bekijken

 

Ceesv

 

Ik zal het monoblock laten contoleren

 

Wanneer ik het monoblok heb laten controleren meld ik me weer

 

Groeten Gé

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...