Ga naar inhoud


TV-Vlaanderen aansluiten in Spanje


Bojangles

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

We hebben een dakappartement gekocht in Benalmadena (nabij Malaga in Spanje) en daar hangen 2 schotelantennes (een grote en een kleine). Ik zou graag via TV-Vlaanderen kijken naar mijn favoriete Vlaamse zenders. Hoe moet ik dat het best doen ?

 

- Is het voldoende dat ik een universele ontvangstkop (Duo LNB 60) koop of heb ik ook een schotelantenne van TV-Vlaanderen zelf nodig ?

- Moet ik dan nog een decoder bij TV-Vlaanderen kopen of kan ik die rechtstreeks op een geschikte TV aansluiten ?

- Kan ik de hulp van technici in Spanje inroepen of hebben die mannen daar geen verstand van en probeer ik dat het best zelf (met vallen en opstaan, want ik heb er ook geen verstand van).

 

Graag een reactie, jullie advies of ervaringen zijn welkom. Wie iemand kent die dat wil fixen voor ons (uiteraard tegen een billijke vergoeding) mag het mij gerust laten weten.

 

Groeten,

Bojangles

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Bojangles

Welkom op dit forum

Aan een schotel met duo-lnb van TV Vlaanderen heb je daar niets. Je hebt daar een schotel van 100cm breed nodig om de Astra 23,5 goed te kunnen ontvangen.

Je kunt de antenne rechtstreeks op een TV aansluiten als die beschikt over een ingebouwde satelliettuner met DVB-S2.
Dit is te herkennen aan een F-connector aansluiting naast de gewone antenneaansluiting, zie bijlage.
Wel is het bij de meeste TV's met ingebouwde satellietontvanger zo, dat ze niet over een TV Vlaanderen fastscanfunctie beschikken, zeker niet als je die TV in Spanje koopt. Je zult dan bij zenderwijzigingen de zenders handmatig opnieuw in moeten scannen en deze in je favoriete volgorde moeten zetten.