Ga naar inhoud


2e Smartcard. Wat krijg je? CanalDigitaal is nogal vaag...


Wiend

Aanbevolen berichten

Ben al vrij lang klant bij CanalDigitaal, met een FamilieHD pakket, en op zich werkt het allemaal erg goed. Heb in al die jaren 1 of 2 keer de klantenservice nodig gehad en dat verliep op zich ook allemaal goed.

 

Toch blijf ik om de 1 of andere reden bij CanalDigitaal altijd een onderbuikgevoel houden dat ze niet helemaal te vertrouwen zijn, de zaken in mailings en op de site net iets mooier voorspiegelen dan ze in werkelijkheid zijn en dat ze essentiële informatie vergeten te vermelden op de site, of ergens verstoppen. 

 

Voor thuis overweeg ik een tweede smartcard aan te schaffen, voor een tweede TV. Dat is natuurlijk mogelijk. Ga ik op de site zoeken dan zie ik dat je, afhankelijk van je abonnement, "het basispakket" of "het Familiepakket" krijgt. In mijn geval zou het om het Familiepakket gaan. Dus ik ga op de site zoeken wat het verschil is tussen het FamiliepakketHD en het Familiepakket zonder de laatste twee letters. Maar dat overzicht is dus nergens op de site te vinden. 

 

Goed, CanalDigitaal dus gebeld en gevraagd wat het verschil is? Wordt er iets gezegd dat het gewoon het Familiepakket is ZONDER de HD zenders en dat er een paar zenders ontbreken. Als ik vraag welke zenders er ontbreken, dan noemt de medewerker er een paar die toch niet zo interessant zijn. Overigens wordt er ook gezegd dat je het tweede abonnement alsnog kunt upgraden MET de missende HD zenders, voor slechts 5 euro per maand extra. Een mogelijkheid die ook niet op de site genoemd staat. 

 

De site van CanalDigitaal is zo onduidelijk dat het niet makkelijk (mogelijk) is om te zien wat er in het FamilieHD pakket zit. Ik kan niet makkelijk een vergelijk maken tussen het ene en het andere pakket. 

 

Het nare onderbuikgevoel dat mij wederom bekruipt is dat veel mensen een tweede smartcard kopen en er wellicht vanuit gaan dat ze hetzelfde krijgen als ze al hebben. Het verschil tussen Familie en FamilieHD is immers maar twee letters. En het kost "maar" 4,50 euro per maand. En dan komt men er wellicht (?) achter dat de leuke zenders toch niet te bekijken zijn en je wellicht genoegen moet nemen met minder dan je wilt, of dat je dan toch maar gaat upgraden voor 5 euro per maand extra naar het HD pakket. 

 

Ik schrijf wellicht, want ik heb geen idee wat ik nou werkelijk krijg als ik zo'n tweede smartcard aanschaf en activeer.... Via de site is dat niet te vinden. En misschien zie ik het wel verkeerd, maar breng mij dan eens op andere gedachten....

 

Goed, zomaar een ergernis die ik hier even wilde delen. Is er overigens iemand die wel (exact) weet wat je krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik al bijna 10 jaar een SmartWi. Dat is een kaardeler voor in huis.
Die kun je met 2 of 3 kaarten kopen. Het voordeel is dat je geen nieuwe grijze kaart hoeft te kopen, je ook niet weer een jaar aan een contract vast zit, je geen €4,50 per maand kwijt bent voor de extra kaart en ook geen €5,- voor het HD-abonnement om dezelfde zenders te kunnen ontvangen als op je hoofdkaart. Een Clone Plus werkt op dezelfde manier.
 

post-60869-0-71688400-1424181727.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wiend

Ik heb zelf een Familie HD Ligt pakket. Daarvoor betaal ik €17.95/maand. Dat is €2,- per maand minder dan het gewone Familie HD pakket dat €19,95/maand kost.
Op mijn tweede kaart ontvang is de volgende zenders, zie de Word-bijlage.
Dat wil niet zeggen dat iedereen precies al die zenders op zijn tweede kaart ontvangt want bijv. de zender Sport 1 Golf behoort tot de verworven rechten alhoewel CanalDigitaal zegt dat ze verworven rechten hebben afgeschaft.
 

Verschil familie HD Light pakket en 2e kaart.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al bijna 10 jaar een SmartWi. Dat is een kaardeler voor in huis.

Die kun je met 2 of 3 kaarten kopen. Het voordeel is dat je geen nieuwe grijze kaart hoeft te kopen, je ook niet weer een jaar aan een contract vast zit, je geen €4,50 per maand kwijt bent voor de extra kaart en ook geen €5,- voor het HD-abonnement om dezelfde zenders te kunnen ontvangen als op je hoofdkaart. Een Clone Plus werkt op dezelfde manier.

 

 

Ken ik, maar vind ik persoonlijk niet zo handig.

 

Enne...... wilde je zeggen dat ik meteen (weer) aan een jaarcontract vastzit als ik een tweede kaart activeer? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wiend

 

Ik heb zelf een Familie HD Ligt pakket. Daarvoor betaal ik €17.95/maand. Dat is €2,- per maand minder dan het gewone Familie HD pakket dat €19,95/maand kost.

Op mijn tweede kaart ontvang is de volgende zenders, zie de Word-bijlage.

Dat wil niet zeggen dat iedereen precies al die zenders op zijn tweede kaart ontvangt want bijv. de zender Sport 1 Golf behoort tot de verworven rechten alhoewel CanalDigitaal zegt dat ze verworven rechten hebben afgeschaft.

 

 

 

Bedankt voor je reactie en je overzicht. Jammer dat ze zelf niet zoiets hebben. 

 

Wat ik dus niet begrijp is dat CD op haar site enkele abonnementen aanbiedt, maar dat er blijkbaar nog allerlei andere abonnementen zijn die niet op de site vermeld staan. Jij hebt het nu weer over een FamilieHD light pakket. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Wiend, bij elke verandering zit je aan een jaarcontract vast, ook als je er een extra kaart bij neemt. En dat geld niet alleen voor de extra kaart maar ook op de hoofdkaart want je kunt geen abonnement op een extra kaart hebben zonder hoofdkaart.
Zo eenvoudig is dat. ;)

Een half jaar geleden werd iedereen die een familie-pakket had gedwongen €3,-/maand meer te betalen. Je kreeg dan de commerciëlen er in HD bij en nog wat HD-zenders. Dat is het Familie HD Light-pakket.
Zoals je in de lijst kunt zien mis ik drie HD-zenders die wel in het familie HD-pakket zitten.

En het zijn me een stelletje eigenheimers bij CanalDigitaal !
Volgens hun bestaat het HD-light-pakket niet. Dan noemen ze gewoon het Basis of Familie-pakket. Maar als je dan denk, dat je dat ook op een tweede kaart krijgt, dan is het weer ineens niet waar want dan zitten de commerciëlen en nog wat anderen er weer niet in HD bij.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

.

 

En het zijn me een stelletje eigenheimers bij CanalDigitaal !
Volgens hun bestaat het HD-light-pakket niet. Dan noemen ze gewoon het Basis of Familie-pakket. Maar als je dan denk, dat je dat ook op een tweede kaart krijgt, dan is het weer ineens niet waar want dan zitten de commerciëlen en nog wat anderen er weer niet in HD bij.

 

 

Ja, en dan roepen ze ook nog dat de standaard bij CanalDigitaal HD is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kwestie van geduld hebben, SD is een sterfhuis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wiend,

Je slaat de spijker op z'n kop. Ik ben ook al meer dan 10 jaar CD klant, maar heb ook altijd zo'n onderbuikgevoel. De site en de paketten zijn schimmig en onduidelijk en je wordt stapje voor stapje "gedwongen" extras te nemen, te upgraden en prijzen stijgen, zoals die voor de tweede kaart. Mijn tweede kaart was een paar jaar buiten gebruik na een verhuizing. Heb 'm weer in gebruik genomen en begreep maar niet waarom de heractivatie niet functioneerde totdat de klantenservice me er op wees dat ik maar op kanaal 631 naar NPO1 in SD moest kijken. Aha, daar deed 'ie het dus wel. Had geen idee en zoiets is gewoonweg niet te vinden op de CD site. Ook die upgrade voor 5€ dus niet. En inderdaad, in het overzicht wat je ziet met de 2e kaart staat wel "familie-paket", maar dan inderdaad zonder de toevoeging HD en helemaal nergens op de site is dan te vinden wat dit paket dan is. Boefjes ;-) Heb trwns deze lijst nog steeds niet gevonden in het www.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat verzin ik niet.

Op 19-12-2014 schreef CanalDigitaal satelliet:

"HD light kennen wij niet als pakket vorm en wordt zeker niet in onze communicatie gebruikt."

 

Ik heb dus wel degelijk HD Light op mijn nota staan :

Citaat nota : 

 

HD Light 01/02/2015 t/m 31/07/2015 € 59,70 

 

Overigens is het HD Light pakket niets anders dan het HD Actiepakket. Dit zijn 14 HD zenders en nog 1 SD zender voor 9,95 per maand.

HD Light is vast niet hetzelfde pakket als Familie HD Light. 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...