Ga naar inhoud


Push-On connector, beter dan schroef connector?


ben40

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Omdat ik op internet en div. fora alles volg, wat met satellietontvangst te maken heeft, kwam ik de Push-On connector tegen. Vraag: is deze connector werkelijk zo goed als wordt beweert?

Tot op heden gebruik ik nu de gangbare schroefconnectoren.

Zijn er forumleden onder u, die ervaring hebben met deze connector, of is dit allemaal bla,bla,bla?

 

groet, ben40

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik al een aantal jaren dit type f connector. Ik ben heb er goede ervaringen mee. Tot nu nog eigenlijk niet mee gemaakt, dat deze push connector een oorzaak is van slechte ontvangst. Wat wel erg belangrijk is, dat de coax kabel qua buitendiameter past bij de push connector. Bij te dunne coax kabel, werkt de push connector niet.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik en installeer ook alleen deze connectoren. Voordeel is dat de aardmantel heel blijft en er een rubberen afdichting ontstaat. Geen last van vocht of lekschade. In mijn geval thuis een verbetering van 2 dB t.o.v. de schroefconnectoren.. En wat paardengek zegt, eigenlijk nooit ontvangstproblemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Elke connector staat en valt met de montage.

 

Wanneer je het geld ervoor over hebt kan je push on connectoren gebruiken, maar een goed gemonteerde schroefconnector hoeft niet minder te presteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik en installeer ook alleen deze connectoren. Voordeel is dat de aardmantel heel blijft en er een rubberen afdichting ontstaat. Geen last van vocht of lekschade. In mijn geval thuis een verbetering van 2 dB t.o.v. de schroefconnectoren.. En wat paardengek zegt, eigenlijk nooit ontvangstproblemen...

Welke gebruik je nou? :)  https://www.sat4all.com/forums/topic/340898-itc-connectoren/?do=findComment&comment=2244928

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...