Ga naar inhoud


Amiko alien 2 speelt onames zeer schokkerig af


Janko

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

De door mij recent aangeschafte Amiko Alien 2 speelt de gemaakte opnames (ook via time-shift) zeer schokkerig af.

Ik gebruik een momenteel usb-stick als opslagmedium voor deze opnames aan de achterzijde van de ontvanger. Is deze wellicht te klein (geheugen) of is het beter een harddisk aan te sluiten.

 

Doordat ik het apparaat recent heb kan er uiteraard ook een instelling niet goed staan....

 

Bij voorbaat dank voor de feedback, Janko.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Janko,

Het afspelen vanaf een usb-disk gaat zonder meer goed. Misschien dat je USB-stick niet juist is geformatteerd.

Ik gebruik zel usb-disken en heb diverse testen gedaan met formatteren van de harddisk. Zowel ntfs-fileformat als met ext3-fileformat.

Als je de usbdisk voor ingebruikname aansluit op een Windows-PC en dan de disk formatteert in ntfs-formaat (dat is de standaard onder Windows)kun je de disk aansluiten op de Amiko Alien2 maar ook aansluiten op een PC.

Groet Investigator

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden/ Investigator

 

Helaas blijkt het opnieuw formatern van de usb-stick geen effect te hebben. Het beeld hapert/schokt nog steeds bij het afspelen van de opnames.

Wellicht nog andere sugesties? Kan het iets met de plug-ins te maken hebben, ik weet niet precies welke ingeschakeld moeten staan..........

 

Bvd, Janko

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sabtriple,

 

Hier was ik al bang voor, na volledig opnieuw formateren spelen de opnames af als op een soort langzame afspeelsnelheid. (Beeld voor beeld) Wat voor soort -betaaalbare- externe harde schijf raad je mij aan?

 

Bedankt voor de reactie, Janko

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als bezitter van een aantal Amiko Aliens heb ik de volgende ervaringen:

 

1) opnemen af spelen op een stick gaat prima. Zeker bij een 3.0 stick.

2) formatteren doe ik in Sparks op de Amiko zelf. Gaat feilloos.

3) Opnames op de Amiko zijn zonder meer afspeelbaar in Windows.

 

Kortom: zelfs als de Amiko even niet aangesloten is op de sat, blijft het een veelzijdige mediaplayer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle waar is naar zijn prijs, inderdaad. En prijzen van usb sticks kunnen aardig uiteen liggen voor ogenschijnlijk dezelfde capaciteit.

Misschien vandaar dat ik de hierboven genoemde problemen niet heb. ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...