Ga naar inhoud


DM 800 HD zichtbaar in netwerk voor benadering smart tv


Djimpact

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Mijn vraag is dat ik mijn dreambox zichtbaar wil maken in mijn netwerk zodat ik met mijn samsung smart tv de box kan benaderen en de opgenomen films dan boven kan afspelen,

 

DM800 HD

Laatste OpenPli staat erop.

 

Kan iemand mij deze stappen even aangeven, wellicht iets met een plugin van samba erop zetten maar toch.

 

Alvast bedankt hiervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Samba configureren zodat hij dezelfde netwerknaam heeft als de rest van je thuisnetwerk. Box herstarten en klaar... Als ik me niet vergist is de standaard netwerknaam OpenPli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allshare gebruikte ik eerst maar dat is nu PLEX geworden, ik wil dan zonder dat me pc aan hoeft de box met me tv in kunnen kijken.

Nu is het zo dat een ushare plugin heb geïnstalleerd en na de restart blijft de box op rebooting hangen.Ik weet niet wat er is gebeurd en ik ben nu dus voorzichtig geworden met installeren.

 

Ik denk dat Samba zoals hierboven is aangegeven de beste oplossing is.

 

Alvast bedankt voor jullie tips. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het is gelukt met PLEX, ik heb de box die in me netwerk hangt gekoppeld aan de map binnen PLEX server op de pc. Onder instellingen heb ik de map \\DM800\Harddisk toegevoegd.

 

Na de Opname verander ik de bestandsnaam in filmnaam.ts (via de pc) dan laat ik PLEX synchroniseren en dan krijg je heel mooi een cover erbij met filminfo ook wel metadata genoemd.

 

Ideaal om nu met je smart tv op de boven verdieping je opnames terug kijken.

aangepast door Djimpact
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...