Ga naar inhoud


Geen timeropnames mogelijk


aramis47

Aanbevolen berichten

Hallo lezer(s),

 

Ik heb een 7710pvr overgenomen. Wat ik ook doe, ik kan geen timeropnames doen. Alles wat ik doe staat on screen : eerst programma kiezen (P) dan nog eens drukken ® en dan exit.

 

De 7710 komt in standby en het uur verschijnt op het display maar.... het de klok gaat niet of correct voort. Het uur blijft staan. Dus mijn conclusie : Het uur in standby komt niet overeen met het uur op de timerinstelling (het uur is ingesteld met GWT + 01 uur voor Spanje.

 

Zou dat de reden zijn van onmogelijke timeropnames ?

 

Is er misschien in inwendige batterij ? eventueel te vervangen ?

 

Kortom, ik hoop dat iemand mij kan vooruit helpen waarvoor mijn dank,

 

Groeten,

 

Aramis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Aramis,

 

er zit inderdaad een batterij in nl. een CR2032. Die kun je zelf vervangen, maar daar komt wel een schroevendraaier aan te pas! In de Duitstalige Wiki vindt je een handleiding:

 

http://topfield.abock.de/wiki/index.php/FAQ_TF7700#Der_Topf_l.C3.A4uft_nicht_richtig:_Reboots.2C_Ruckler.2C_Timer_funktioniert_nicht_etc

 

en dan kijken bij punt 5.

 

 

Frans

aangepast door Frans3

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Frans, heb de batterij vervangen en het toestel getest. Het uur loopt nu door en belangrijk : de timeropname werkt nu perfect. Wat een batterij al niet voor nodig is, hé. Ik had al zo'n vermoeden dat dit het defect was, maar eerlijk widt ik niet waar deze zich bevond.

Dus, Frans, mijn oprechte dank voor je hulp.

Groeten,

Aramis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Aramis,

 

mooi dat het probleempje is opgelost. Enige tijd geleden begon mijn receiver ook kuren te vertonen en ook dat was met een nieuwe batterij verholpen. Bedankt voor de terugmelding en nog veel kijkplezier met de Topfield.

 

Groeten,

Frans

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...