Ga naar inhoud


7020HD booting


juleke21

Aanbevolen berichten

Bij het flaschen van 7020 hd 4.0.0.nfi is bij het rebooting misgelopen.Ik werk met mac yosemite.

hij blijft in de rebooting,kan niet meer in de stop modus.Maakt geen contact meer met browser ,dreamup,fillazilla enz.

In het display verschijnt eerst:dream multimedia en dan de volgende regel onderaan het display venster:01  %dxvbs  s-video

Weet iemand raad?

Hartelijke dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is al een tijdje geleden dat ik nog met dream-up en USB een box geflashed heb,

maar kan je de com poort niet kiezen bij je instellingen.

 

Volgens mij moet je bij Dream ook een driver downloaden om via boxen met USB aansluiting te kunnen flashen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer deze eens met een windouws pc of laptop 

http://www.dream-multimedia-tv.de/firmware/dm800se/CP210x_VCP_Win_XP_S2K3_Vista_7.zip

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

SMETJE,die op windows 8.1 gezet en geinstalleerd en  herstart.

Men zou een logo verwachten niets daarvan,als ik op de map tik en open kies begint hij terug te installeren.

DreamUp geeft aan (no comport).

Heeft dan niemand een werkende usb driver vcr 210 van silabs??

Danke voor de hulp. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

VCP software installeren. Na succesvolee installatie even de COM poort vastzetten op COM1, COM2, COM3 of COM4 (kijken welke nog vrij is). Dan in de poortconfiguratie van Windows de instellingen Hardware Flowcontrol op 'Aan' zetten, parameters op 115200,8,N,1 zetten.. Soms werkt het pas echt als de je PC daarna nog eens herstart... Het enige wat dan nodig is is een mini USB kabeltje van je PC naar de Dreambox...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel geen 7020HD maar zou toch idem werken als bij mijn  DB 800se

http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm8000-flashing-dreamup

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het net geinstalleerd op deze laptop met windouws 8.1

http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm8000-flashing-dreamup

http://www.dream-multimedia-tv.de/firmware/dm800se/CP210x_VCP_Win_XP_S2K3_Vista_7.zip

en het werkt toch gewoon 

ook comport aanklikken 

zie afbeelding

post-41606-0-51682700-1427198659_thumb.png

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

SMETJE,windows 8.1 draait op imac(parallels) .

Wat ik ook download,de file is nooit compleet-corrupt-geen bytes- dus werkt er niets.

Wat niet werkt gooi ik eraf,dus by by windows.Ga vandaag ene echte windows pc gebruiken,

laat iets weten straks,hopelijk goed nieuws.

Danke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwijl andere merken al lang met een USB stick werken om te flashen, gebruiken ze bij Dreambox nog altijd van die prehistorische methodes, waarvan de nulmodemkabel er een is.

toch wel handig vind ik 

je kan je dreambox zo langs het net flashen of met de comport  of mini usb kabel 

een nieuwe VU heeft trouwens ook nog de oude versie van nulmodem aansluiting 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Vind het ook niet echt een eerlijke vergelijking. De Dreambox gebruikt (mini)USB en LAN. Dus gewoon 2 opties. Zeker handig als eentje zou uitvallen. Als je USB op je box stuk gaat (niet heel ondenkbeeldig) wordt het lastig om opnieuw te flashen. De oeroude Dreamboxen konden zelfs via CF ook nog opgetakeld worden, maar die optie is uiteraard nu niet meer aanwezig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D  :D  :D  :D  :D

Bedankt allen met die zeer goede tips,bolt gelijk één zonnetje.Alle EER gaat naar mijn BROER die heeft het opgelost.

Eerst dreamup af ge haald bij SMETJE,dan heeft hijde comport in gestelt zoals hierboven vermeldDe box aangsloten met mini usb en ehternet.

Dreamup -port goed gezet contact dan 4.0.0 nfi opgezet en flaschen maar dan valt hij stil,mislukt(checsum?)

Dan newigma geprobeerd,eerst liep het vlot dan error melding.

Toen heeft mijn BROER een duitse 3.2.2 nfi eropgezet en ziedaar het is GELUKT.

  DANKE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...