Ga naar inhoud


Evt vlakke schotels een alternatief in Zweden?


leor888

Aanbevolen berichten

Ik zat (en zit) te denken over een T90 zoals eerder gemeld. Volgens mijn verhuurder zou ik standaard geen schotel mogen die over de balkonreling komt, dus verankert op het balkon en niet overstekend.
Nu zou dat wel gaan maar ik heb die m2 liefst niet op het balkomn maar aan de buitenkant.
Nu las ik vanavond over vlakke schotels en vraag me af of dit voor mij een alternatief kan zijn.
Hoeveel satellieten kun je met een vlakke disc ontvangen? Nu heb ik 19 - 28 en met T90 zou ik 13 en beetje west erbij verwachten.
Gaat dat mogelijk zijn met een vlakke schotel?
Ik woon in Zweden, iets ten zuiden van Stockholm, dus ook de gewone schotel staat al vlak..(iets voorover)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een vlakke schotel ontvangt net als een gewone schotel alleen die satelliet waar je hem op richt.

Door het gebruikte oppervlak is die vergelijkbaar met een kleinere schotel.

 

Je zou hem draaibaar kunnen ophangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hee, dat is nieuw.

 

Echter,

Ik lees dat de Selfsat H50M eigenlijk bestaat uit 2 vlakschotels in een behuizing, de bovenste en onderste helft zijn elk op een satelliet uitgericht.

De afmetingen van 53 x 52 cm maken de schotel al een stuk opvallender.

 

Ik denk dat je dan beter kunt uitrichten met 2 afzonderlijke schotels en onder de streep goedkoper uit bent met 2 losse vlakantennes.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leor888

Bedenk wel dat vlakschotels erg weinig versterking geven, veel minder dan de producenten doen beloven. Ik heb de versterking van de Selfsat modellen eens vergeleken met de allerkleinste Triax schotel van 54cm die zelden wordt gebruikt bij dezelfde frequentie van 12,7GHz.

Selfsat:
H05V, 437x235mm, 32,1dB
H10D, 475x259mm, 32,8dB
H30D, 512x272mm, 33,7dB
H21D, 566x300mm, 34,5dB
Triax 54, 500x560mm, 34,9dB
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...