Ga naar inhoud


Dreambox HD800 wel verbonden maar onzichtbaar in netwerk


Sander1976

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb een probleem met mijn Dreambox 800 HD PVR, draaiend op Openpli 3.0

Via DCC E2 kan ik deze probleemloos via FTP benaderen, aanpassen enz.

Maar als ik het IP-adres intyp in een browser heb ik geen netwerk. (ip adres is 10.0.0.50 geen DHCP)

Ik heb in de slaapkamer boven geen coax lopen, en ook geen mogelijkheid voor zonder veel open te breken in de muren.

Ik heb daar wel een powerlan dus wil mijn XMBC (kodi) gebruiken icm de VU+ enigma2-client of tuxbox

Hier vul ik het ipadres van de dreambox in, in mijn geval 10.0.0.50 maar er is dan geen verbinding mogelijk met de dreambox. verbinding verbroken.

Ook via internet explorer kan ik dmv intypen van ipadres de dreambox niet op.

 

Ik heb de samba.cfg aangepast, in regel#8 zo uit mijn hoofd, daar staat nu de naam van mijn netwerk werkgroep.

Via Verkenner is de DM800 nu ook wel zichtbaar en ik kan in de mappen ETC bijvoorbeeld navigeren.

Dus dat gaat probleemloos.

 

Vanaf meerdere pc's in huis kan ik via DCC en FTP de dreambox benaderen en bestanden aanpassen.

Wie weet nog een (geheime) instelling waardoor mijn KODI of internetbrowser de dreambox niet op kan ?

 

Wie weet raad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Okay dus als ik het goed begrijp moet ik voor elke pc die bijv via Internet Explorer het ip adres benaderd van de dreambox gemount zijn ?

Ben er nog niet zo in thuis maar mounten gaat dmv ip adres van de pc of kodi mounten in de dreambox ?

 

Ik ga het even proberen. Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openpli 3.0 kan helemaal niet draaien op een Dreambox 800 HD PVR. Je hebt waarschijnlijk een DM800 SE. Heb vandaag nog 1 geflasht met OpenPli 2.1, en zelfs netwerk was zonder probleem zichtbaar.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Of weer een clone :) de echte DM800HD wordt al jaren niet meer verkocht en zelfs de echte zijn anno 2015 bijna allemaal uit roulatie.. Valt sowieso op dat bijna alle DM800HD vragen nu toch stiekum over clones gaan... Due voorraad is nog lang niet uitverkocht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...