Ga naar inhoud


verschillende mediaplayers


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik wil een mediaplayer/tvplayer aanschaffen.

Dit om te streamen wat in Nederland (blijkt) toegestaan.

Nu kom ik verschillende tegen

M8 , X9 ,  raspberry PI spelers.

Welke is nu goed , het gekke is dat ik over de M8 en raspberry genoeg kan vinden op Inet.

Echter de X9 vind ik weinig tot niets over.

Wie kan me enige ervaring delen en aanbevelingen doen ???

 

Alvast hartelijke dank.

 

 

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Dit om te streamen wat in Nederland (blijkt) toegestaan.

 

Streamen is nergens verboden. Streamen van illegale content is wel verboden. Ook in Nederland!

 

Misschien is Kodi wat voor jou? Zo ja, dan zoek je daar een passend apparaat bij. Bijvoorbeeld een Pi.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Heb zelf 1,5 jaar geleden een X9 bij Filmspeler Almere gekocht, maar daar zit een gemodificeerde software in .

Je kan dus geen 1080P selecteren en geen software updates installeren.

Dit zou in principe wel mogelijk zijn als je bij hun een zoveelste dure update installeert en zelfs dan nog is dat geen garantie dat het wel werkt.

V.G. Victoria22.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De goedkoopste en naar mijn mening uitstekende oplossing is een Raspberry PI 2B met een kleine SD kaart (vanaf 128MB is al meer dan voldoende) en een 8GB USB stick, zodat je kunt kunt booten vanaf SD (alleen read) en kunt schrijven naar de USB, dat voorkomt SD-kaart corruptie en is ook een stuk sneller.

 

Als je TV HDMI-CEC ondersteund, kan je de PI gewoon met je TV afstandsbediening bedienen. Werkt geweldig!

 

Voor alles bij elkaar 70-75 euro ben je klaar.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel,

 

Een probleem die ik tegen kom bij de meeste media spelers is steeds weer de 2 seconden pauze tussen overgangen van muziek die afkomstig is van bijv. een live CD. Dit komt o.a. door het niet ondersteunen van Que file's.

De apparaten die dit probleem niet hebben zijn de Dune's die over het algemeen wat duurder zijn, dit heeft dan weer te maken met de licenties voor de software wat ik begrijp.

 

Kan jij mij vertellen hoe de Rasp daar mee omgaat, misschien ook interessant voor @NL1PDV om dit te weten, mocht hij muziek liefhebber zijn, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Die 2 seconden GAP is een Red Book CD Audio definitie.. Hoort dus op een 'officiële' CD. Met Diverse tools kun je deze verwijderen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku,

 

 

Die 2 seconden GAP is een Red Book CD Audio definitie.. Hoort dus op een 'officiële' CD. Met Diverse tools kun je deze verwijderen..

 

:confused:  .........

 

Ik begrijp bovenstaande niet helemaal.

Bedoel je een ingelezen bestand die je op de PC hebt opgeslagen beweerken ?

 

Je kunt natuurlijk op die manier van meerdere wave bestanden een bestand maken en die afspelen zonder pauze, maar dat is niet mijn probleem.

 

Ik zoek een oplossing voor mijn media speler, in mijn geval een Noxon M740.

Ik heb al van alles geprobeerd om dat voorelkaar te krijgen, maar het wil mij maar niet lukken.

Aanpassingen in de software en daarna opnieuw flashen werkt niet door een beveiliging ( ? ) in de Noxon.

 

Ik geraak nu wel een beetje off topic in dit draadje, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...