Ga naar inhoud


Geen 19.2 heel apart


Leslie

Aanbevolen berichten

Nee hoor hij doet het nog niet  :eek:  :eek:  :eek:

Ik gaf alleen de waardes en mijn configuratie door en dat het vreemd is dat ik daarmee geen beeld heb op de 19,2.

 

Wat ik dus nog kan doen is de andere kop in de houder doen, maar of daarmee mijn SNR hoger wordt.

"De enige beperking in het leven ben jezelf."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zet effe een foto erop ?

welke ontvanger heb je ?

zet effe een merkteken op de buis en je schotel en draai die eens oost of west 

ps zet je ontvanger op een duitse zender vb: zdf.... das erste of andere vrije 

en verdraai dan je schotel 

ben effe weg nu 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is lastig te herkennen zo als de foto die niet evident loodrecht en "en-Face" genomen is

 

maar de skew van de LNB monoblock kan niet kloppen (dat is mijn eerste inschatting)

en

waarom steekt de LNB zo ver naar achteren in uw LNB, mount

moet die niet vol naar voren in de klem?

 

Sprietje weet beslist meer

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je foto's zo bekijk ten opzichte van de staanders in de schutting op de achtergrond lijkt het er op dat je schotel te veel achterover staat.

Wel ga ik er van uit dat het beeld natuurlijk erg vertekend met deze opname en denk dat je beter een foto recht  van voren en een foto van de zijkant waar de paal vertikaal in beeld komt.

post-51681-0-37035300-1429621439_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch nog even verduidelijken, op een satelliet worden (transponder) frequenties gebruikt, elke frequentie wordt op die satelliet maar 1 keer gebruik.

Maar als je nu gaat richten naar een ander satelliet, dan kan het best zijn dat je op dezelfde frequentie ook een transponder tegenkomt en beeld hebt.

Je mag er nooit zomaar van uit gaan, als je op de tuner bij Astra 19.2 een perfect signaal ziet, dat je daadwerkelijk op die satelliet staat afgesteld.

Uw tuner kijkt gewoon naar een bepaalde frequentie, is daar signaal dan zal je beeld hebben, dan kan even goed de hotbird zijn i.p.v Astra 19.2.

Uw box ziet niet van welke satelliet dat signaal komt, dat is aan u om dat buiten aan de schotel af te regelen.

Daarom is het altijd verstandig , om een scan te doen, daarbij te controleren of de zenders die je tegenkomt op die bewuste satelliet horen.

Hier vind je die terug:  

 

http://en.kingofsat.net/pos-19.2E.php

http://en.kingofsat.net/pos-23.5E.php

 

In deze volgorde kom je ze tegen, van uiterst links naar rechts  

TURKSAT – ASTRA 28.2 – ASTRA 23.5 – ASTRA 19.2 – HOTBIRD

Het is aan u om te checken mits een scan op welke satelliet je ontvangst hebt, sta je bijv op Astra 28.2 dan weet je dat je de schotel nog wat naar rechts moet draaien om de Astra 23.5 binnen te halen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste catw

 

Wat mankeert er aan de elevatie van de schotel?

Die staat gewoon goed.

 

Zover als jij de foto hebt staan klopt dat wel en ik gaf al duidelijk aan dat de foto een erg vertekend beeld gaf om het echt goed te kunnen beoordelen.

En zoals blackeyes aangeeft lijkt de LNB nu helemaal iet in het midden van de schotel uit te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongelofelijk wat er met die schotel is afgeprutst.
Hij mag dan wel als een Wavefield 80 cm Super HD verkocht worden door een Nederlandse satellietshop, in feite is het een Emme Esse Super HD 80 cm schotel, zie bijlage 2. Kijk ook maar op internet.
Hier is duidelijk te zien dat de aluminium lnb-houder een kleminrichting heeft die diagonaal sluit om de klem zo smal mogelijk te houden.
Bij de schotel van Leslie is duidelijk te zien dat er een lnb-houder op zit met een kap die bovenop ligt en waarbij zo te zien links en rechts de klemschroeven zitten, een geheel andere lnb-houder dus, zie bijlage 3.
Het is dus duidelijk dat deze lnb-klem helemaal niet op deze schotel hoort en dat de hoek tussen de arm en de klem anders is dan de originele lnb-houder. Daarom kijkt de lnb helemaal in een verkeerde richting.

Ik heb de foto van Leslie 600% uitvergroot om te zien in welke richting de lnb precies staat, de foto daarna gekanteld en toen een witte streep getrokken naar welke plaats de lnb op de schotel kijkt, zie bijlage 1. Nu blijkt dat de lnb op 31% van de hoogte van de schotel kijkt en dat is absoluut fout.

Leslie is dus gewoon gena*id met deze schotel die absoluut niet deugt.
 

post-60869-0-19832200-1429637805_thumb.jpg

post-60869-0-45242500-1429638055.png

post-60869-0-54458200-1429638134_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...