Ga naar inhoud


Badr 26 oost op een T90


mebo870

Aanbevolen berichten

Dat zal niet meer lukken zeker, om in de regio Gent op een T90 (29° O <-> 3° W) de badr op 26 oost nog binnen te halen.

Nu met mijn 1 Meter schotel haal ik waardes van 5.9 dB op de MBC’s (SD) 

ik zag ergens op een diagram dat het rendement van de T90 daalt aan de zijkant van de schotel.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben ook bang van niet.
Je moet je bedenken dat als jij op een T90 in Gent van 29e tot 3w wilt ontvangen, de Badr 17 graden azimuth uit het midden komt te staan. In de grafiek zie je dat een T90 zich dan gedraagt als een schotel van 82cm.
 

post-60869-0-74703500-1431596489_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mebo870, misschien toch even proefdraaien om te kijken wat er eventueel nog uit te halen is? Je bent nu toch aan het sleutelen. ;)

Meten is weten.

 

Edit: ik heb ook een 1 meter schotel en zit in noord Nederland. Ik ontvang de MBC's alle met rond de 9,5 dB. 5,9 dB bij jou in de regio Gent lijkt me niet het maximaal haalbare als je dit vergelijkt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet weer lukken, uitgeregend

Die schotel is een tweedehandse en lijkt me een namaak te zijn

Als ik eerlijk mag zijn, dat viel tegen zwaar tegen om de elevatiehoek in orde te krijgen.

Een dikke schroefdraad die schuin staat en dan een gat dat een mm groter is, die beugel kon niet eens kantelen, doordat de schroefdraad die beugel meenam.

Dan maar opgelost op zijn Amerikaans.

Dat testen van de badr zal voor een andere keer worden ik heb geen beugels genoeg.

er zitten wel 4 beugels bij van een T55 maar daar kan ik niks mee.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mebo870,

 

Ik heb een schotel van 90 cm. en de MBC's komen hier met 9.2 dB binnen.

Zoals Eduard07 al aangaf moet er meer uit te halen zijn.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even getest op de badr 26 oost,  ik krijg 6.0 dB op de schotel, dat is al een goed begin.

De schotel moet nog wel wat gekanteld worden, er valt nog meer uit te halen, zag ik.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mebo870, de Badr is natuurlijk een exotische satelliet in onze contreien. De ontvangst is afhankelijk van weer en atmosfeer. De regenreserve klein. Je  zult wellicht niet alle zenders op deze positie binnenhalen. Wellicht nog het meest de Badr 6 zenders. Maar zeker bij stabiel weer kan het aantal zenders best positief uitvallen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

:cool:  muziek zenders ga ik daar alvast niet zoeken, ik heb dat één keer zitten bekijken en ben er nog niet goed van.

Als ik de MBC's kan ontvangen voor het worstelen en films ben ik meer dan tevreden.

Met mijn draaibare 1 meter schotel had ik ook niet altijd ontvangst, bij zware bewolking.

Het verbaasd me wel dat ik het alsnog binnen haal, vroeger stond er een 80 cm en daar lukte het niet op.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij satellieten als Badr en Nilesat moet je niet te hoge verwachtingen hebben. Ze zijn immers niet voor onze regio bedoeld.

Schotelgrootte, afstelling en merk lnb zijn bepalend voor wat je bij slechte omstandigheden nog binnenhaalt. 

Dat kun je zien aan de resultaten van De Vrije Fries, hier helemaal in "het hoge Noorden".

 

Mebo870 woont (net als jij) een stuk zuidelijker. Als we hier in het noorden MBC1 redelijk stabiel binnenkrijgen op een 100 cm schotel, moet het "bij jullie" zeker lukken, volgens mij. Mogelijk zelfs nog met een goed afgestelde 80 cm schotel. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn draaibare 1 meter schotel had ik ook niet altijd ontvangst, bij zware bewolking.

Het verbaasd me wel dat ik het alsnog binnen haal, vroeger stond er een 80 cm en daar lukte het niet op.

Toegegeven, het is wel een beetje tropo momenteel:

http://www.dxinfocentre.com/tropo_nwe.html#day6

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...