Ga naar inhoud


DSR8141 M7 en Diseq switches


jlpmolenaar
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

Ik had mijn DSR8141 omgeruild bij Canal Digitaal omdat mijn opnames niet lukten. Ik beschik over een Cahors Bigsat met 4 LNBs, 1 spaun Switch en 2 andere goedkope switches. Ik heb 1 coax kabel naar de slaapkamer en 2 naar de woonkamer ivm de twin tuner in de DSR8141. Op de slaapkamer heb ik de M7 SAT801.

 

Ook de nieuwe DSR8141 komt niet lamgs de Astra 19 check en werkt dus niet, de m7 sat801 werkt wel en ook beneden. Tot mijn verbazing werkt de DSR8141 wel op de slaapkamer. Dit betekent dat de DSR8141 kritischer is op de Diseq switch dan de sat801. Waarschijnlijk kan ik het beste de diseq switches vervangen? Goedkoop bleek weer eens duurkoop te zijn. Heeft iemand anders ook deze ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste jlpmolenaar

Welkom op dit forum.

Je schrijft:  Ik beschik over een Cahors Bigsat met 4 LNBs, 1 spaun Switch en 2 andere goedkope switches.

Als je slechts 4 lnb's gebruikt, dan heb je aan één 4/1diseqc-switch toch voldoende. Waarom heb je dan ook nog 2 andere goedkope switches?
Leg eens even uit hoe het precies zit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik lees uit de openingspost dat hij 4 quad LNB,s heeft , met daarop aangesloten 1x 4/1 spaun en 2 stuks 4/1 merkloos.

1 Kabel gaat naar de slaapkamer, 2 kabels naar de woonkamer.

 

Hij schrijft niet wat voor antennekabel hij gebruikt, koper of verkoperd ijzer

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Inderdaad Cees.

 

Ik zou beginnen met een switch wissel.

De spaun wordt nu gebruikt voor de slaapkamer, die vervang je door de no name switch voor de Sat801

De vrij gekomen spaun gebruik je voor de kabel naar de eerste LNB aansluiting van de 8141

 

Heeft de 8141 nog steeds problemen volstaat het om één no name switch te vervangen voor een spaun.

De no name switch kan dan als reserve dienen voor de slaapkamer decoder. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad de switches veranderd dus de Spaun op de DSR8141. Ook had ik nog een maximim digitalis liggen en deze blijkt ook samen te werken met deze tuner. Naar de slaapkamer heb ik de EMP centauri die dus wel met de Sat801 werkt en niet met de dsr8141.

Het enige wat ik nu nog heb is geen signaal op de Astra 28 boven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik niet zeker, die EMP centauri zat toen op de DSR8141. Ik vermoed dat ie het toen ook al niet deed. Ik heb beide EMP centauri switches gebruikt, maar beide geven op de Astra 28 geen beeld. Ik raad deze switches overigens niemand aan. De schotel is goed uitgericht want de DSR8141 geeft wel beeld voor de Astra 28. Ik vermoed dat de EMP centauri switches RIP zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...