Ga naar inhoud


Van duo LNB naar Triple LNB: maar zenders laden niet


NickL

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag mijn duo LNB vervangen door een triple LNB om zo ook de BBC te kunnen ontvangen.

Ik krijg op de ontvanger alleen maar de 23,5 en 28,2 frequenties goed door. Op 19,2 komt helemaal geen signaal binnen, wat ik ook probeer. Ook kan ik de zenderlijsten niet meer inladen. De ontvanger geeft dan als melding dat hij geen signaal heeft op de 19,2.en dus niet kan inladen.

Ik heb nu de oude DUO er maar weer op gezet en daar krijg ik 19,2 en 23,5 wel mee (na de schotel weer wat gemanouvreerd te hebben)

Wie weet raad zodat ik alle drie de frequenties kan krijgen en gewoon de zenderlijst kan inladen ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welke LNB van de duo zit er in de klem? dus waarop is de schotel uitgericht? 19 of 23 graden.

Welke lnb van de tripple zet je in de klem?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceesv

Ik merk wel dat jij nog nooit een triple-lnb in je handen hebt gehad. Alleen het middelste pijpje heeft een diameter van 23mm, de twee buitenste hebben een diameter van 21mm. Daar kun je de verloopring wel overheen zetten maar hij zal natuurlijk nooit van z'n leven klemmen.
Je kunt een triple-lnb dus alleen maar op de middelste lnb bevestigen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de duo heb ik de klem op het pijpje van 19,2 staan en op de triple zat de klem op de middelste. Dus de 23,5.

Omdat ik na aansluiting van de triple wel een sterk signaal had op zowel 23,5 als 28,2 en helemaal niet op de 19,2 vermoed ik zelf dat het niet aan de LNB en schotel ligt, maar dat er iets niet goed is ingesteld in mijn ontvanger M7DSR8141. Maar zeker weten doe ik dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kijk je ff in het menu of de diseqC instellingen goed staan.

Maar zoals sprietje eerder al heeft aangegeven staan de diseqC instellingen standaard goed bij de CanalDigitaal decoders.

Zo dus ..

Astra 19.2 = A

Astra 23.5 = B

Astra 28.2 = C

 

Met een foto kunnen we meer, is al eerder om gevraagd.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op de duo heb ik de klem op het pijpje van 19,2 staan en op de triple zat de klem op de middelste. Dus de 23,5.

 

Heb je dan wel de schotel opnieuw uitgericht?

Met de duo LNB is de center positie gericht op Astra 1, 19 graden.

Met de trippleLNB zal je de centralepositie van de schotel moeten verdraaien en de elevatie opnieuw in moeten stellen op Astra 3, 23 graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv: ja ik heb de schotel opnieuw gericht. Daarna kreeg ik dan ook een prima signaal op 23,5 en 28,2. Maar dis helemaal niks op de 19,5

 

Johan45: Ik heb gisteren de duo er weer opgezet om toch TV te hebben.Morgen sluit ik weer alles aan en maak dan een foto van wat er op mijn scherm verschijnt.

 

Bedankt jullie beiden alvast voor je hulp en meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is dat te verwachten?

Met een duo LNB heeft hij wel ontvangst op 19 oost.

 

Ik heb het idee dat hij de antenne verkeerd uitricht en dat hij daardoor kijkt naar 23,28 en 33 graden.

Wanneer zijn diseqc automatisch herkend wordt zou dat de oorzaak zijn.

 

Even afstemmen op 23 oost en de middelste lnb afdekken geeft uitsluitsel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles weer geinstalleerd en vol goede moed weer de schotel in allerlei standjes (elevatie en horizontaal uitgeprobeerd: kleine stukjes (millimeters) en grotere aanpassingen. Zoals je op de foto kunt zien staat de elevatie nu op 30, maar daaronder tot 27,5 ook alles geprobeerd. Bijgevoegde foto's zijn dus van de huidige situatie.

Volgens Canaldigitaal, die ik vanochtend belde moet het haast wel aan de elevatie liggen. Maar moet ik dan boven de 30 of beneden de 27.5 gaan zitten ?

Ik hoop dat jullie er uit kunnen komen

post-45177-0-30411500-1415015330_thumb.jpg

post-45177-0-13736500-1415015352_thumb.jpg

post-45177-0-59007800-1415015366_thumb.jpg

post-45177-0-64509600-1415015389_thumb.jpg

post-45177-0-15867900-1415015407_thumb.jpg

post-45177-0-75098100-1415015423_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De diseqC instellingen staan goed in het menu, daar zit het probleem niet.

 

Wel in je schotel vermoed ik.

De laatste foto van je schotel geeft misschien een vertekend beeld maar het lijkt er op dat de schotel scheef hangt.

Als dit zo is word afstellen wel erg lastig en zal je de schotel eerst recht moeten hangen.

De pijp waarop de schotel gemonteerd is moet voor 100% verticaal staan. Dat kan je controleren met een waterpas.

Op de één na laatste foto lijkt de schotel overigens wel recht te hangen.

 

Staat je schotel wel recht dan kan je met een waterpas de triple lnb controleren door de waterpas langs de lijn op je sjabloon te leggen.

Als deze horizontaal staat moet je de schotel nog verder afregelen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan45: bedankt voor je info.

De pijp waar de schotel aan vasthangt zijn eigenlijk beugels die aan de muur zitten bevestigd. Die zitten muurvast. Ook de triple heb ik met een waterpas afgesteld,

Het enige wat inderdaad nog zou kunnen is dat de schotel door al dat bewegen niet meer optimaal in de klem zit, waarmee die aan de beugels vast zit. Ga ik controleren.

En anders lijkt het er op dat de gekochte triple mogelijk defect is (?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...