Ga naar inhoud


Problemen met dsr 8141 decoder


Lauketib

Aanbevolen berichten

We hebben een nieuwe tv vlaanderen installatie sinds Enkele maanden en hoe nu constant problemen met de dsr 8141 hd decoder. Tijdens het live kijken of tijdens bekijken van een opname blokkeert het toestel plots. Aan de praat krijgen lukt enkel nog door de Stroom af te zetten en opnieuw te starten. Maar nu lukt zelfs dat niet meer, er blijft enkel 'init' op staan en verder gebeurt er niets.

Wat kunnen we doen om dit op te lossen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


die decoders kunnen zeer weinig,en de hobbyist is er niks mee.

maar mijn ouders gebruiken al bijna 2 jaar dergelijk toestel zonder problemen,en kunnen ook geen moderne toestellen als linux ontvangers e.d. gebruiken.iemand die 0% kent van de hobby,en enkel is om te kijken,is misschien wel goed met dit toestel.

nu terzake.het beste is het toestel terug te brengen naar de winkel,of indien rechtstreeks aangekocht in de schop,contact opnemen met tv vlaanderen.

mogelijks kan je hem nog resetten met de toestencombinatie's op de ab,maar ik weet ze niet meer.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

... En die "Factory Reset" code/methode zou ik alvast graag teweet komen !??

 

Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Update: toestel werd een 2 tal maanden kosteloos vervangen door tvv door een nieuw exemplaar. Deze begint nu echter ook dat probleem te krijgen, nl bijna dagelijks uitvallen. Enkel manueel herstarten is dan nodig, nog niet zo dat hij blokkeert zoals de vorige. Maar als dat net tijdens een opname bij afwezigheid is, is er wel een probleem...

 

Nog iemand met dit probleem?

Zou er een firmware update nodig zijn, als die er is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...