Ga naar inhoud


Windows Vista standaard profiel en alle bestanden verdwenen


Puch
Ga naar oplossing Opgelost door Puch,

Aanbevolen berichten

Volgend probleem doet zich voor op een oudere laptop met Windows Vista

 

De laptop werd gisterenavond normaal afgesloten zonder enige vorm van problemen.

Het is een laptop waar geen ongehoorde dingen op gebeuren. Het betreft een laptop waar facturatie van een kleine zelfstandige op gebeurt.

Normaal surfgedrag naar website van fabrikanten. Af en toe een youtube filmpje van een fabrikant word bekeken en email word gelezen via outlook. Er zijn recent geen bijlagen vanuit outlook geopend.

 

Deze morgen bij het terug opstarten is plots alle data verdwenen. Enkel de geïnstalleerde programma's staan er nog op. Voor de rest niets meer. Accounts in outlook weg, foto's weg, alle facturen weg.

 

Het eigenaardige is dat de C-schijf wel nog het aantal ingenomen gigabytes aanduid als voorheen.

Het is alsof de account opnieuw is aangemaakt. Alle instellingen staat op standaard, bureaublad afbeelding, snelkoppelingen ed zijn allemaal verdwenen.

 

Als de laptop in veilige modus wordt opgestart zie je in verkenner wel terug alle bestanden staan. Echter het profiel blijft standaard en de snelkoppelingen op het bureaublad zijn niet zichtbaar.

Ga je via verkenner echter naar bureaublad dan staan die snelkoppelingen er wel.

Begrijpen wie begrijpen kan.

 

Ze hebben backups van de data staan, maar ik zou toch graag de oorzaak achterhalen van die euvel.

 

Iemand enig idee wat er kan gebeurt zijn en hoe dit op te lossen?

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


Google even op vista profiel herstellen.

 

Heb het ook een keer gehad. Was een kwestie van een paar bestanden renamen en kopiëren.

 

https://www.schoonepc.nl/vragen/nb66-01_gebruikersprofiel_kan_niet_worden_geladen.html.

 

Correctie. Zie link, ik heb iets in het register gedaan.

 

 

 

 

 

.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Bedankt voor de tip Psychomammie.

 

De oplossing is eigenlijk veel simpeler en je hoeft niet in het register te klooien.

Twee nieuwe accounts aanmaken met admin rechten. Eén die je wil houden als vervanging van het corrupte account en één tijdelijke om de transfer mee te maken.

Met beide accounts 1 keer inloggen zodat ze actief zijn en de mappen Documenten, Downloads, enz worden aangemaakt.

 

Die extra account heb je nodig omdat je bijvoorbeeld ook de verborgen mappen zoals "application data" mee kopieert en je dat best niet overschrijft als de account actief is.

 

Inloggen op het tijdelijke account en via verkenner alles van het corrupte account naar het nieuwe account kopiëren.

 

Inloggen in de nieuwe account en de corrupte en test account verwijderen.

 

De hele overdracht heeft ongeveer 15 minuutjes in beslag genomen.

 

Topic kan dicht.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent me voor, zo heb ik het ook al diverse keren opgelost

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment dat je aangemeld bent is er een nieuw profiel voor je aangemaakt. Wat ik me kan herinneren is dat ik iets gerenamed heb en de oude profiel sleutel weer teruggezet. Daarna reboot en toen was alles er weer.

 

Maar wat je nu gedaan hebt is ongetwijfeld de nette manier.

 

Fijn dat het weer werkt. Nu niet meer stuk maken he!

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het weer werkt. Nu niet meer stuk maken he!

 

Dat moet je niet tegen mij zeggen maar tegen de persoon van de laptop. :D

Bij mij komt er al meer dan 10 jaar geen Windows gedoe meer in huis. Hier is enkel Apple en Linux welkom

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...