Ga naar inhoud


Laatste Win10 update geeft weer netwerkproblemen


on1bes

Aanbevolen berichten

Het gaat hier om media apparaten met gesloten systeem waar geen software updates meer voor uitkomen, deze gaat ik NIET vervangen omdat Microsoft dat zo graag wil of ze moeten me een zak vol euros geven om de boel te vervangen.

 

Microsoft doet dingen die niet door de beugel kunnen vind je allemaal onder Google, ik heb mijn zegje gedaan en daar gaat niemand van winnen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites


@theparasol

Je wordt (zeker zakelijk) wel degelijk gedwongen. De branche waarin je je begeeft heeft allemaal Microsoft. Wil je mee blijven spelen, dan móet de knip open. Microsoft dwingt je wel degelijk. Studenten, scholen en instituten krijgen de software bijna voor niks! (De slimme ROM etc). Omdat Microsoft zo lief is? Niks hoor, je moet afhankelijk van hun probducties blijven. Je koopt wat je kent. Probeer maar eens een LibreOffice bestand naar je klanten te sturen!!

En nogmaals: voor je diensten terecht betaald krijgen is één, €1600 voor een OfficePro is pure woeker.  

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt weeral teveel van het onderwerp afgeweken. En ik ben geen leek hé Tonski, als het voor u werkt, het heeft deze keer niets met het SMB 1.0 protocol te maken. MS moet gewoon maken dat het werkt.-, ook al zint hun bepaalde protocollen niet.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-8-2020 om 18:32, Mimisiku zei:

Probeer maar eens een LibreOffice bestand naar je klanten te sturen!!

 

Geen enkel probleem. Het is een open formaat dat ook door Microsoft ondersteund wordt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks oorverdovende stilte, en JA boudeman, die link heb ik al gezien, maar een tijdelijk oplossing staat daar niet, maar enkele pagina's eerder. Ik heb het zelf tijdelijk opgelost met een register hack. Geef me even tijd, ik mag toch zelf wel even testen hé voor ik hier reageer 😐

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
40 minutes ago, Steve said:

ik kon mijn nas en de mappen benaderen nadat ik update4566782 vewijderd had.voor de zekerheid heb ik nog 2 update`s verwijderd en automatisch update`s uitgezet.alle apparaten in het netwerk zijn nu helemaal zichtbaar

En tot zover weer de geweldige update rondes van Microsoft. Als je systeem eindelijk goed werkt onder Windows 10 kun je dat betere gewoon zo laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij werkt het nu met de register-hack - ergens beschreven maar weet niet exact meer waar.

Maar het is vrij gemakkelijk om een sleutel bij te voegen voor uw niet werkende drive (voor mij de X):

HKEY_CURRENT_USER -> Network --> X --> ProviderFlags REG_DWORD 0x00000001 (1)

Zie ook foto.

Register flag.jpg

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...