Ga naar inhoud


TV Vlaanderen in Tarifa ASTRA 1 en 3


Htc
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

40 minuten geleden, ceesv zei:

Of de afscherming zit niet goed vast in een van de pluggen, of je hebt een defect op een van de uitgangen van je LNB.

 

Draai op je lnb de 2 kabels eens om en kijk eens wat er gebeurt?

Gebruik anders eens een van de vrije uitgangen.

 

Hello Cees,

 

Ik deed wat je vroeg en verwisselde de uitgangen maar geen verschil.  Echter toen ik besliste de F connector te vervangen was alles in orde.

 

Bedankt voor de hulp.  Gelukkig heb ik de coax kabel niet vervangen dank zij jullie!

 

Nu ben ik nog altijd benieuwd naar de technische verklaring waarom het opzetten van een tweede aan de LNB aangesloten TV er voor zorgt dat het signaal sterker wordt?

en zoek ik nog een satelliet vinder die degelijk is.

 

Maar hier is geen haast bij 🙂

 

Groeten

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


34 minuten geleden, Sprietje zei:

De gelige coaxkabel zit toch niet aangesloten? Zo te zien hangt de F-connector alleen met de buitenzijde tegen de F-plug

Haha Sprietje,

 

Tof dat je weeral eens reageerde!

De gelige coax was wel aangesloten maar de foto was daar niet duidelijk in.

 

De F connector was echter door warmte, water of wat dan ook vastgeklit aan de kabel en door hem te vervangen en de kabel dus wat korter te maken was ineens alles OK.

Bedankt voor de hulp.

 

Dit even terzijde maar weet dat je hier in Tarifa bij mijn vrienden een begrip bent.  Ze hebben zoals reeds meegedeeld allemaal een TV Vlaanderen satelliet en ik heb die installaties altijd gedaan met hulp en info die ik van jou kreeg.

 

Iedere keer dat er een probleem is zeggen ze me dat ik dringend 'Sprietje' (en dan lachen ze zich een breuk omdat dat zo een gekke naam is) moet contacteren om het probleem op te lossen 🙂

Mijn welgemeende dank daarvoor 🙂

 

Groeten

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, Htc zei:

u ben ik nog altijd benieuwd naar de technische verklaring waarom het opzetten van een tweede aan de LNB aangesloten TV er voor zorgt dat het signaal sterker wordt?

Wanneer de kabel door corrosie geen goed contact maakt, wordt de voedingspanning van de lnb, komende van de ontvanger te veel gedempt.

Bij een LNB met meer gebruikers zorgt de andere ontvanger dan voor voldoende voedingspanning, waarna je dan plotseling wel beeld hebt op de aansluiting met de hoge kabel weerstand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, ceesv zei:

Wanneer de kabel door corrosie geen goed contact maakt, wordt de voedingspanning van de lnb, komende van de ontvanger te veel gedempt.

Bij een LNB met meer gebruikers zorgt de andere ontvanger dan voor voldoende voedingspanning, waarna je dan plotseling wel beeld hebt op de aansluiting met de hoge kabel weerstand.

Top

Makes sense!

Groeten

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello

 

Zoals reeds vermeld heb ik al twee Satlink WS-6908SE gekocht die allebei door de vochtigheid hier in Zuid Spanje zeer snel kapot gegaan zijn.  Stom en duur.

 

Is er geen oplossing om via Mac of Iphone mits aansluiting via USB of iets anders en software op de Mac of Iphone satelliet antennes uit te richten?

 

Gr

 

Hans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan die telefoon wel als remote display gebruiken van een enigma ontvanger, maar een ontvanger is geen meetapparaat.

Die ontvanger moet eerst een lock hebben op een transponder, een sat finder laat je het signaal zien zonder lock, hetgeen het zoeken vergemakkelijkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ceesv zei:

Je kan die telefoon wel als remote display gebruiken van een enigma ontvanger, maar een ontvanger is geen meetapparaat.

Die ontvanger moet eerst een lock hebben op een transponder, een sat finder laat je het signaal zien zonder lock, hetgeen het zoeken vergemakkelijkt.

Hello Cees

Welke sat finder raad je aan?

Gr

Hans

18 minuten geleden, Sprietje zei:

Als je de schotel eerst met de zon uit richt die daar toch bijna altijd schijnt, heb je meteen al een lock. Dan je telefoon als remote display gebruiken.

Hoe krijg je dat beeld op je telefoon?

Gr

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 minuten geleden, Htc zei:

Hello Cees

Welke sat finder raad je aan?

Daar is geen eenduidig antwoord op te geven.

 

Gebruik je het eenmalig, is een "pieper" van 10 Euro al voldoende, ga je vaker schotels uitrichten, is een satelliet finder met tenminste een spectrum analiser functie aan te raden.

In mijn handtekening staan de 2 meetapparaten welke ik gebruik, maar daar hangt een prijskaartje aan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie dit onder mijn postings staan:

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...