Ga naar inhoud


TV Vlaanderen in Tarifa ASTRA 1 en 3


Htc
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

  • Moderator
1 uur geleden zei Htc:

NU Zero

Wat is een NU zero?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, ik doorzie het probleem ook niet helemaal.

Ik kan je wel wat uitleggen over het downloaden van de zenderlijsten.

Bij Canal Digitaal is het zo, dat toen ze vroeger alleen nog maar op de Astra 19,2 zaten, de download van alle zenders van Canal Digitaal ging via frequentie 12515H.

Dat is nog een heel tijd je gebleven toen Canal Digitaal al veel zenders op de Astra 23,5 had zitten. Je was dus verplicht ook de Astra 19,2 te kunnen ontvangen want anders kon je de nieuwe zenderlijst niet downloaden. Op een gegeven moment is er ook op de Astra 23,5 een downloadfrequentie gekomen. Vanaf dat moment konden mensen met een enkele kop gericht op de Astra 23,5 toch de zenders downloaden en een aantal mensen hebben vanaf dat moment ook gekozen voor een enkele lnb.

De downloadfrequentie 12515H heeft Canal Digitaal steeds in de lucht gehouden want anders zouden mensen met een oude satellietontvanger de zenders niet meer kunnen downloaden.

De oude ontvangers zijn ook niet ingericht om de zenderdownload via de Astra 23,5 uit te voeren.

Hoe dat met TV Vlaanderen zit weet ik niet en ook niet welke frequenties ze gebruiken.

Maar ja, als de zenderlijst eenmaal in de ontvanger zit, is het wel vreemd dat je de betaalzenders niet kunt ontvangen zonder de Astra 19,2.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kaart op de juiste manier in de ontvanger en de softcam starten.

Is er wel een softcam geïnstalleerd en geconfigureerd?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Sprietje:

 

De oude ontvangers zijn ook niet ingericht om de zenderdownload via de Astra 23,5 uit te voeren.

Hoe dat met TV Vlaanderen zit weet ik niet en ook niet welke frequenties ze gebruiken.

Maar ja, als de zenderlijst eenmaal in de ontvanger zit, is het wel vreemd dat je de betaalzenders niet kunt ontvangen zonder de Astra 19,2.

 

 

 

Het is niet zeker dat het te maken heeft met het niet hebben van 19,2.

De zenders zitten erin maar hoe zit het met de activatie?

Wat er ook van zij, ik ontving vandaag een bijkomende CI die ik in de TV stak en alle zenders ontvang ik perfect nu.  

Die externe decoder heb ik dus eigenlijk niet nodig want opnemen etc doe ik niet.  

Wel had ik graag begrepen wat er mis is.

 

Bedankt voor de reactie toch.

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei ceesv:

Kaart op de juiste manier in de ontvanger en de softcam starten.

Is er wel een softcam geïnstalleerd en geconfigureerd?

 

Denk wel dat de kaart er goed inzit in de VU zero.  Trouwens de M7 heeft een ingebouwde smartcard.

Wat doet doe softcam?  Hoe installeer je dat?

Gr

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Htc:

Denk wel dat de kaart er goed inzit in de VU zero. 

 

 

Of misschien toch niet.  Chip moet naar onder?

Ik deed opzoek naar softcam Wikipedia enzo.  Niet dat ik alles begrijp ...

 

Gr

Hans

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees deze tutorial eens, daarin wordt ook de softcam behandeld.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Hello

 

Hier ben ik weer.

 

Ik ben terug in Tarifa en we werken nog altijd met TV Vlaanderen.  Ik heb bij mezelf en drie bevriende families nu in totaal vier installaties die allemaal perfect werkten na (soms tijdrovende) installaties.

Zeer stabiel zijn die installaties niet.  Enerzijds denk ik dat de wind die hier soms serieus huishoudt ons soms parten speelt en ook al hebben de de schotels serieus vastgezet, dan nog zit er soms wat speling op.  Anderzijds is er soms een struik of boom die serieus groeit en het signaal in de weg staat.

 

Dit zijn allemaal dingen die ik zou moeten kunnen oplossen met een goede signaalfinder.   Ik heb reeds twee Satlink WS-6908SE gekocht en gebruikt maar beiden zijn nu stuk.  Ik heb de indruk dat die dingen echt niet goed zijn gemaakt en dat wat vochtigheid tijdens de winter periode ze parten speelt.  

Ik ben niet van plan er nog een derde te kopen, die een keer te gebruiken en die dan na drie maand niet gebruik weer te moeten vervangen.  Is er een vergelijkbare maar degelijke  signaal meter die wel lang meegaat?

 

Echter, dit is niet de reden van mijn post.

 

Ik heb een vraag:

 

De installatie bij mij thuis heeft twee TV schermen met alle twee een CI+ module.  Beiden zijn met coax kabel rechtstreeks aangesloten aan een LNB met vier uitgangen (dus twee uitgangen onbenut).   Antenne is 120 cm en groot genoeg.

De ene TV heeft een perfect beeld op alle zenders.  De andere ook MAAR ENKEL ! als de eerste ook opstaat!  Zet ik de eerste uit, dan is er geen ontvangst van Een en Canvas maar wel van VTM en andere zenders.

De eerste TV moet dus opstaan om de tweede een beter signaal te geven.  Hoe raar is dat?

Kan iemand dit verklaren?  Ik kan alleen maar denken dat door de eerste TV op te zetten de aarding of zo wat beter is of de stroomtoevoer naar de LNB (is die er?) beter is.  Ik snap het niet.

 

Iemand?

 

ik zou dit willen oplossen maar ik wil wel het juiste doen.

 

Hartelijk dank

Hans 

aangepast door Htc
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Htc zei:

De installatie bij mij thuis heeft twee TV schermen met alle twee een CI+ module.  Beiden zijn met coax kabel rechtstreeks aangesloten aan een LNB met vier uitgangen (dus twee uitgangen onbenut).   Antenne is 120 cm en groot genoeg.

De ene TV heeft een perfect beeld op alle zenders.  De andere ook MAAR ENKEL ! als de eerste ook opstaat!  Zet ik de eerste uit, dan is er geen ontvangst van Een en Canvas maar wel van VTM en andere zenders.

De eerste TV moet dus opstaan om de tweede een beter signaal te geven.  Hoe raar is dat?

Kan iemand dit verklaren?  Ik kan alleen maar denken dat door de eerste TV op te zetten de aarding of zo wat beter is of de stroomtoevoer naar de LNB (is die er?) beter is. 

Welke LNB gebruik je? 
En staat op die tweede TV de LNB spanning aan? (in de instellingen van je TV eens opzoeken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, stevenvc19 zei:

Welke LNB gebruik je? 
En staat op die tweede TV de LNB spanning aan? (in de instellingen van je TV eens opzoeken)

Hello Steven,

 

Bedankt voor de snelle reactie.

Het zijn beiden samsung TV's.  Ik ben naar de instellingen gegaan om te zien welke LNB instellingen ik heb.

Op beiden zijn die dezelfde nl LNB IN/UIT schakelen AAN.

Ik zie ook dat op de eerste TV het signaal 80% is en op de andere 30% (als de eerste aanstaat) en 0% als hij uitstaat.  Dit wanneer ik afstem op Een.  OP VTM blijft het signaal 30% in beide gevallen.

De LNB is een Relook.  Ik ken het type niet.

Ik zou een andere LNB kunnen installeren maar volgens mij is het eerder de kabel ...

 

Gr

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn de instellingen op de eerste TV

 

http://www.surfacezero.com/g503/data/500/medium/IMG_47413.JPG

 

Dit zijn de instellingen op de tweede als de eerste aanstaat

 

http://www.surfacezero.com/g503/data/500/medium/IMG_4742.JPG

 

Dit is een foto van de LNB

 

http://www.surfacezero.com/g503/data/500/medium/IMG_47442.JPG

 

Groeten

Hans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of de afscherming zit niet goed vast in een van de pluggen, of je hebt een defect op een van de uitgangen van je LNB.

 

Draai op je lnb de 2 kabels eens om en kijk eens wat er gebeurt?

Gebruik anders eens een van de vrije uitgangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...