Ga naar inhoud


OTA gegevens Astra 1 voor Topfield SRP-2401CI+


pel

Aanbevolen berichten

Ik ben de frequentie en de polarisatie kwijt op de Astra 1 waar, als er een nieuwe software update is, die is te downloaden. 

Wat is de frequentie ook al weer en is deze Horizontaal of Verticaal en wat is het PID nummer? Teveel in de menu's omgeknoeid... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Dit had je met een Google search heel snel zelf kunnen vinden.. Beetje zelfinitiatief kan geen kwaad..

 

 

Satellite: Astra

Frequency: 12603MHz

Symbol Rate: 22000 KS/s

Polarization: Horizontal

PID: 347

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit had je met een Google search heel snel zelf kunnen vinden.. Beetje zelfinitiatief kan geen kwaad..

 

 

Satellite: Astra

Frequency: 12603MHz

Symbol Rate: 22000 KS/s

Polarization: Horizontal

PID: 347

 

Tja, zo geredeneerd kan Sat4All wel worden opgeheven. Ik had gezocht via Google en voor allerlei sat receivers de update frequenties gevonden, maar niet voor de Topfield SRP 2401. Soms verzuip je gewoon in de resultaten, maar vind je niet wat je zoekt. Maar desalniettemin bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Die mening deel ik niet. Sat4all heeft zijn waarde vooral bewezen door de grote hoeveelheid technische kennis en de toepassing daarvan binnen het satellietgebeuren. Een grote technische vraagbaak zeg maar.

 

Zaken als handleidingen en apparaat specifieke gegevens kunnen prima bij de website van de leverancier opvragen. Zou naar mijn mening ook je eerste toevluchtsoord moeten zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mening deel ik niet. Sat4all heeft zijn waarde vooral bewezen door de grote hoeveelheid technische kennis en de toepassing daarvan binnen het satellietgebeuren. Een grote technische vraagbaak zeg maar.

 

Zaken als handleidingen en apparaat specifieke gegevens kunnen prima bij de website van de leverancier opvragen. Zou naar mijn mening ook je eerste toevluchtsoord moeten zijn..

 

Handleidingen zijn opvraagbaar bij leverancier. Klopt. Maar deze OTA frequenties staan echt niet op hun website en ook niet in de handleidingen: niet in het Nederlandstalige vod en ook niet in de uitgebreide Engelse of Duitse handleiding en ook niet bij Topfield op de website. Je trekt het nu wel erg breed naar "apparaat specifieke gegevens". Die zijn er wel, maar net niet deze frequentie. Welke link had je gevonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.topfield.co.kr/eng/support/faq_View.asp?idx=5&tb=Dit is 'm dus... Van allerlei woordcombinaties geprobeerd maar niet Topfield OTA Upgrade

 

Wel veel gezocht op Duitse Topfield website, gekeken op Topfield Europe, na veel gezoek ontdekt in ouder bericht op Sat4All uit 2013. Kon weinig vinden op de Engelse website.

 

Soms kost zoeken en vinden halve avond... Kwam ergens op Duitse website nog een enorme lijst tegen van OTA frequenties voor allerlei merken sat receivers, maar helaas verouderd: m.n. oudere typen.

 

Wat had er moeten gebeuren: net als bij mijn eerdere Pace Puma sat receiver meteen bij de nieuwe ontvanger zonder nog te klooien in de menu;s even achter in de papieren handleiding de OTA frequentie ed, noteren. Nu alsnog even gedaan... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dat is een waar woord.. Je moet natuurlijk goed op kunnen geven "wat" je zoekt. Dat maakt de zoekresultaten meteen overzichtelijker.. Hier ook duidelijk geval van een gebrekkige handleiding (zoals zo vaak). Dit soort basale zaken horen gewoon thuis in de standaard handleiding.. Maar ja.. Zo heb ik al vele receivers voorbij zien komen.. Topfield staat zeker niet op mijn favorieten lijst..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...