Ga naar inhoud


Wanneer zullen de HD kanalen naar verwachting uitgefaseerd zijn?


ebhoorn
Ga naar oplossing Opgelost door ebhoorn,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Net zoals er in de winkels geen 4/3 of zw/w tv's meer verkocht worden, zullen er volgend jaar bijna geen hd tv's meer te koop zijn.

De vervangingsmarkt zal alleen nog maar uhd tv's beschikbaar hebben.

Ik zit net in het zondagskrantje van een elektrosupermarkt te kijken, er staan in totaal 3 tv's in, uitsluitend UHD toestellen, vanaf € 649.

 

aanvulling:

er staat nog een 4e tv in het krantje, een Samsung UHD, 108 cm beelddiagonaal voor € 499,--

 

UHD komt er echt wel en sneller dat men voor mogelijk houdt.

Deze discussie kan je zo teruglezen met als onderwerp komt HD er  wel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een HD TV is binnenkort niet meer te koop in de winkel. Wil je een nieuwe TV of moet je oude vervangen worden ontkom je er niet aan om een UHD TV te kopen.

De techniek is er dus de fabrikant fabriceert een UHD  TV simpel weg om dat de productie kosten lager zijn om alleen een UHD TV te maken. Een lijn met HD TV's naast een lijn met UHD TV's werkt alleen kosten verhogend.

 

Maar dit was de vraag niet.

De vraag is hoelang je nog naar HD kan kijken en wanneer UHD de HD zenders gaat vervangen.

Die vraag valt niet exact te beantwoorden maar een schatting valt wel te maken als je alleen al nagaat hoelang het heeft geduurd voordat 16/9 de norm werd.

SD is zelfs bij lange na nog niet uitgefaceerd.

Ik zie geen argumenten om mijn mening aan te passen, een 5 á 6 jaar zal het nog wel duren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Binnen Canaldigitaal is SD ook nog te ontvangen, alleen door de gebruikte uitzend techniek heb je er wel een DVB-S2 ofwel HD ontvanger voor nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

5061 bedoelt te zeggen,in de fatscanlijst.

Er zijn naast de Astra en SES demo zenders op dit moment de volgende fta UHD kanalen beschikbaar:

 

Insight UHD

Funbox 4K

Fashion 4K

Pearl TV 4K UHD

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar perfect te zien zonder cd kaartje? Ja hė.

Maar zal de overstap niet bepaald worden door wat de kabel aanbied?

Berichten vertellen, dat belgie en nederland de meesta kabelkijkers hebben.

En de vraag is, wanneer gaan die over, en is er voldoende plaats op die overvolle kabel?

Want ik heb dan nog liever een hd beeld, dan een UHD beeld, die zoveel gecomprest is, dat een sd youtube filmpje nog mooier is.

Maar in belgie, het ideaal middel om te zeggen, we gaan het analoog signaal nog meer uitfaseren, om plaatst te maken voor nieuwe UHD zenders. Je zal dan weer boze en blije klanten hebben.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Want ik heb dan nog liever een hd beeld, dan een UHD beeld, die zoveel gecomprest is, dat een sd youtube filmpje nog mooier is.

 

Je hebt het duidelijk zelf nog niet gezien, de H.265 compressie is veel effectiever dan MPEG-4.

H-265 is een hele verbetering.

 

Het wachten is op de eerste omzetting van HD zenders naar H.265, om bandbreedte te halveren bij een beter resultaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij HD dacht ik al dat het beeld niet beter kon, UHD laat zien dat er wel degelijk hele zichtbare verbeteringen mogelijk zijn.

8K en 16 K zullen alleen bij de huiskamer formaten geen herkenbare detail verbeteringen meer te zien geven, in andere toepassingsgebieden toch weer een verbetering zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat zelfde werd verteld van SD naar HD en iets van hetzelfde krijgen we te horen bij de volgende overgang van 4K naar 8K.

Ik vrees toch dat je ogen meer beïnvloed worden door de reclame voor UHD dan dat je zelf voor mogelijk houd.

 

Maar we gaan weer eens off topic.

De vraag is hoelang er nog HD zal blijven en daar gaan de laatste berichten niet meer over.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het verschil tussen HD en UHD is goed te zien.

Net als het verschil tussen SD en HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het duidelijk zelf nog niet gezien, de H.265 compressie is veel effectiever dan MPEG-4.

H-265 is een hele verbetering.

 

Het wachten is op de eerste omzetting van HD zenders naar H.265, om bandbreedte te halveren bij een beter resultaat.

Ik weet niet of iedereen even opgetoogd zal zijn om zijn decoder om te ruilen, of te gooien in de klikko ( recupel)

Sommigen zijn de sd story nog niet helemaal vergeten.

Maar ik blijf het een domme zet vinden dat tvv geen UHD uitbracht in orca. Nu al kan voor bepaalden dit toestel een beperkte levensduur zijn. Of hen net doen overgaan naar een andere aanbieder. Of zijn ze daar al zeker dat er in de benelux de komende 6 jaar geen vlaams/nederlands/waalse UHD zender zal komen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar ik blijf het een domme zet vinden dat tvv geen UHD uitbracht in orca.

De eerste ontvanger moet nog uitgeleverd worden, en jij weet al te vertellen dat er geen UHD versie komt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...