Ga naar inhoud


Melding DVB service na nieuwe zenderlijst


keizer8

Aanbevolen berichten

Een vraagje heb al een tijd een dm 800 hd pvr deze heb ik naar iemand gebracht die mij een nieuwe zederlijst zou in zetten.

Toestel was werkende bij mij thuis en stond er bij door gewoon het toestel daar op een tv te hangen.

Daar hij starte zeer moelijk op er we kregen geen beeld en gaf daarbij DVB service aan.

En daar bijft hij telkens in hangen. Wat ik ik daaraan doen.

Hoe kan ik dit terug goed krijgen of wat is er aan de hand

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daarvoor is wat meer info voor nodig..

De term 'DVB Service' verschijnt als er geen zendernaam un de namespace wordt gevonden. Op zichzelf niet erg, maar hoort niet te zijn.

Welke zenderlijst wens je te gebruiken? satelliet? Kabel? DVB-T?

M.a.w.wat is je configuratie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik maar eens terug gaan naar de persoon die je box heeft behandeld.. Kan van alles zijn.. Als zelfs de box niet meer op de AB reageert is er wat meer aan de hand dan een settingslijst die fout gelopen is. ook met een verkeerde settingslijst moet de AB en het munu gewoon werken. Reageert hij totaal niet meer op de AB? Geen kanaal omhoog, kanaal omlaag, AAN/UIT?

Box van de stroom nemen, even wachten en stroom er weer op. Heel goed in het OLED schermpje turen en even aangeven wat je daar voorbij ziet komen.

 

Normaal zie je:

DREAM MULTIMEDIA

Boot #84 (of een ander getal vanaf 69)

Dan een lange bestandsnaam eindigend op tar.gz

 

Dan rode knipperende LED dat hij gaat booten

Zodra in het scherm Booting.. staat verschijnt het startscherm op je TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe nu een aanname, dus corrigeer me alsjeblieft als ik het mis heb. Je bent toch niet naar zo'n boer gegaan die je meteen een volledig pakket voor weinig heeft 'verkocht'? Ken er een aantal in het Antwerpse die je box klakkeloos (origineel of niet) voorzien van een oeroude Gemini GP3 en vervolgens alle toegang dichttimmeren met een password. Zowel voor root toegang als MENU opties. Meteen stellen ze via CCcam een retourverbinding naar hun server in. IOnder het mom van "dan kunnen we je op afstand helpen"...

In dat geval helpt alleen nog opnieuw flashen want die wachtwoorden geven ze nooit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

keizer8 heeft vanochtend hier wel rondgekeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...