Ga naar inhoud


nieuwe release OE 2.0/2-12/HBBTv nu wel bruikbaar


hansputters

Aanbevolen berichten

Er is zowaar een nieuwe release OE 2.0 uitgekomen op 2 december.

Bij de relaesenotes zie ik o.a. staan: verbeterde HBBTv-functie.....

 

Heeft iemand van jullie misschien al ervaringen opgedaan en zo ja is de Nederlandse UG nu inderdaad bruikbaar?

(Zoals bekend met alle images tot nu toe verschijnt bij HBBtv een pop up: "geen internetverbinding")

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben ik met je eens @Loui (K) !

Aan de andere kant, een onberispelijke UG is ook wat waard.

@jerpsx:  zijn de ATV-streams spoelbaar?

Vind ik namelijk heel belangrijk en weerhoudt me de Openuitzendinggemist-plugin te installeren.

Die functioneert daartegen wel weer 1a; tja zo blijft er altijd wat te zeuren.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenATV heeft inderdaad veel meer functies, maar m.i. heeft de gemiddelde gebruiker daar geen last van...als je daar vanaf blijft werkt het gewoon hetzelfde als OpenPLi, de standaard instellingen zijn al goed.

 

Zal eens kijken of je het kunt spoelen, weet nog wel dat dat in het verleden moeilijk ging, weet niet hoe het nu gaat. Gebruik het ook niet zo vaak eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geprobeerd in mijn speel XP1000 en zoals verwacht.... GSOD op alle NL HbbTV kanalen.. Bootlus... En opnieuw flashen maar weer.... Echt waardeloos dat zo'n standaard maar niet geïmplementeerd kan worden!

 

DM8000HD.... Zelfde verhaal...

DM800SE-V1 en V2..... Zelfde verhaal...

 

Schijnt alleen met enig succes te werken op VU+, XTrends en Mutants....

 

Lekker hoor, zo'n standaard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier update OE 2.0 naar 2-12-2015 uitgevoerd en geen enkele verandering t.o.v. eerdere versies bemerkt. (nieuwe flash werd door thuisfront belemmerd..)

De Duitse streams lopen soepel, zijn spoelbaar en de lipsynchro is bovendien prima.

Waarom wil het dan toch niet lukken met de NPO?

 

Voorlopig vallen we dus maar weer terug op onze antieke Philips-Net TV waarbij UG w'el goed werkt.

Alleen duurt het opstarten zo lang dat ik inmiddels het halve Oude Testament uit het grote hoofd heb kunnen leren.

 

Ik hoop dat @jerpsx binnenkort met goed nieuws (OpenATV) op de proppen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spoelen kan op NPO HBBtv, voor zover je dat spoelen kunt noemen. Er zitten twee knoppen << en >> waarmee je 30 seconden terug of vooruit kunt skippen. Op zich kun je dus wel door de video heen bewegen, maar als je net even de laatste 10 minuten wilt zien van een programma van anderhalf uur ben je even bezig.

 

De kwaliteit is ook niet bijzonder goed. Zeker geen HD, ik denk nog een stukje onder de kwaliteit van de SD-uitzendingen.

 

Ik praat nu trouwens over mijn ervaring op een VU+ DUO2 met OpenATV dus. Geen garantie dat de HBBtv plugin met OpenATV op de DM7020HD net zo werkt  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk bedankt voor het delen van je ervaring!

Stapjes van 30 seconden zijn i.d.d. niet veel maar je kunt je daarmee toch door vervelende passages heen murwen.

Beeldkwaliteit van NPO is via onze Philips ook niet bijster te noemen maar iets is beter dan niets.

 

Ik ga, denk ik, aan de slag met Open Atv.

Hopelijk bestaat er een soort Wiki want aan flashen zonder te weten wat er uit de bus komt heb ik een broertje dood.

 

Dank je wel voor de zeer bruikbare info!

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Flashen van OpenATV gaat net als elke andere image, dus als je dat al eens eerder hebt gedaan moet dat wel goed komen  ;)

Softcams zitten niet standaard in OpenATV, maar hier een uitgebreide beschrijving van hoe dat moet:

 

http://www.***ongewenste_url***/wp-content/uploads/2015/08/plaatsen-softcam-openatv-en-openmips.pdf

 

Verder is het handig om voor het flashen even je huidige instellingen te noteren, denk aan tuner instellingen, zenderlijst, softcam configuratie, plug-ins die je gebruikt (voor zover die ook in OpenATV terug te vinden zijn).

 

Als je dat allemaal bij de hand hebt moet je een heel eind kunnen komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HansPutters

Het grootste dilemma bij OpenATV is de installatie van de softcams omdat deze vanwege de Duitse wetgeving verwijderd is... Dit los je als volgt op:

 

Blauwe knop. Blader naar Applicaties. Toets naar rechts. Plugin Filter. Daar invullen:

http://secret.mynonpublic.com/mipsel

Op de groene knop drukken (Opslaan)

Zet in het lijstje ook PLI op Ja, Kernel op Ja.

Niet vergeten op te slaan..

Voor de netheid (bij mij hoefde het niet) even Enigma laten herstarten....

 

Na een herstart kun je via Plugins weer de subgroep Softcam terugvinden en uiteraard gebruiken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je hartelijk voor de toevoeging @mimisiku!

Alvorens te flashen (toch een heel gedoe met alle finetuning van dien) heb ik gisteren al de nodige tijd besteed op het openatv-forum. (jou wel bekend..)

Heb een goede indruk gekregen; op vragen wordt door de mod vaak concreet geantwoord.

 

Begreep dat men nauw samenwerkt met OpenPLi.

Maar terwijl men daar de support voor nieuwe Dream boxen heeft gestaakt worden die bij Atv wél ondersteund.

Goede zaak dus!

 

Heb jij misschien met een van je Dreams ervaring opgedaan v.w.b. NPO Uitzending gemist?

Zijn de streams, zoals bij @jerpsx VU+, de streams spoelbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open Uitzending Gemist heb ik al jaaaaaaaren niet meer gebruikt. Probleem was dat het hooguit een paar weken werkte. NPO veranderde steeds iets waardoor de boel niet meer liep. Heb na menige update de handdoek in de ring gegooid. Zelfde gezeur als HbbTV.. Het werkt gewoon niet op een Dreambox die ik heb: DM8000, DM800-SE V1 en DM800-SE V2.. Ironisch genoeg heeft het ooit gewerkt op een DM500HD-V1 die ik aan het ombouwen was. Dus op het allerslapste bakje van DM.. Uiteraard was het mega-traag, maar het werkte wel... Op luxere DM's nooit werkend gehad en ga het ook niet meer proberen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...