Ga naar inhoud


Zoek: zenderlijst Ziggo Rotterdam


krui21

Aanbevolen berichten


Als je een oude cables.xml in je box hebt, deze gewoon verwijderen. Daarna gewoon Enigmna herstarten en opnieuw een kabelscan uitvoeren.. Mis je nog steeds zenders dan is wellicht op een aantal frequenties het signaal te laag... Controleer je connecties en kabels..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mimisiku,

 

Bedankt voor je antwoord !

Na dat ik een nieuwe tuner inmijn dreambox heb gezet mis ik enkel tv oranje, en

deze had ik wel voor het wisselen van de tuner.

 

Heb de beste hirschmann kabel met een lengte van 2 meter dus dat kan het ook niet zijn

Na een scan vind mijn box rond de 440 kanalen en die hebben allemaal rond de 85 procent signal

 

Enig idee waarom ik tv oranje met mijn oude tuner wel had ?

 

Thanks !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuners zijn nooit 100% identiek. Het zijn apparaten met actieve componenten. Er zit een zekere tolerantie in de electronica, maar éénmaal buiten de tolerantie wordt het kanaal niet meer gevonden... Dit geldt ook voor de tunergevoeligheid. Geloof het of niet, zelfs een te sterk signaal kan voor hetzelfde resultaat zorgen. Eenvoudig te testen.. Neem een langere antennekabel en scan nog eens... Is TV Oranje er dan wel weer bij?

 

Op een persoonlijke noot: ik zou er niet rouwig om zijn om die zender te moeten missen. Net als Sport....

Hier in Haarlem heb ik op Ziggo 'slechts' 365 kanalen na een scan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha,

 

Ik deel deze gedachten: ik mis nix aan TV Oranje, maar ben met deze dreambox bij mijn ouders thuis bezig,

en wat willen die?

 

Je raad het al: TV Oranje !

 

Ik ga nog wat met de lengte van de kabel spelen, en laat nog ff weten of het is gelukt.

Bedankt voor je meedenken en fijn weekend !

 

Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk type tuner hebben we het over? Ik weet nog dat ik ook problemen had met oversturend signaal met de hybride LG (DVB-C/T tuner) terwijl de oude vertrouwde Philips wel goed werkte op hetzelfde signaal. Oplossing is dan het signaal wat verzwakken, daar zijn speciale dempers voor maar die heeft niet iedereen in huis natuurlijk. Wat je ook kunt proberen is een (passieve) splitter ertussen waardoor het signaal wat verzwakt, of indien je van een kabelversterker gebruik maakt daar de demping afstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...