Ga naar inhoud


BBC zenders in de benelux na 31december???


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

45 minuten geleden, Timm1983 zei:

Ik ga de loosers van BBC Engeland zeker en vast niet missen, er zijn ook al zoveel zenders verdwenen de laatste tijd, BBC3, BBC 4, Food Network, Vice TV,  Stingray Hits, 13th Street, amc, sy fy, binnenkort Discovery World en Spike.

Ze zijn ook goed bezig wat betreft de exit van Engelse tv zenders.

Als ze het hard willen spelen met een Brexit dan mogen ze wat mij betreft hun BBC uit mijn zenderpakket verwijderen.

Eigenlijk is er al Engelstalig aanbod genoeg op VTM2, 3 en 4, en de zenders "vijf" en "zes".

Ik waan me hier bijna in Engeland als ik die zenders hun programmatie zie.

Gelukkig is Eurosport nog in het Nederlands.

Timm1983

 

 

 

 

 

  • Like 1

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 28-12-2020 om 17:07, Dreeke zei:

LOL 😁

 

28,2°O , Met z'n vele FTA zenders , da's prima zo 🙂

Een enkele ervan heb ik wel gewist , wegens stierenmest !!

BBC , CH4 , altijd welkom 😊

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat er hier wel op en beeld

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees zojuist dat door een nog niet zolang bestaande Luxemburgse uitzendlicentie alle BBC-zenders bij alle aanbieders in het pakket blijven,

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBC blijft dus ook actief in België en dat via een Luxemburgse uitzendlicentie, ik merk het want ik kan in via Proximus TV nog altijd kijken naar BBC 1, 2, World en Entertainmaint, op die BBC First heb ik geen abonnement, toch raar dat via een Luxemburgse uitzendlicentie BBC zowel in België als in Nederland te ontvangen zijn, en zenders als RTL4578 zijn enkel in Nederland te bekijken, voor het ene dus wel en het andere niet, blijkbaar kan je ermee wat je wil met zo'n Luxemburgse uitzendlicentie. Voor hetzelfde geld zonden ze uit via een Chinese licentie. Dus Engeland wist wel degelijk ook dat een Luxemburgse licentie makkelijk in handen te krijgen is, op dat gebied zijn ze wel slim, en dat kon nog vanwege hun brexit? Bij mij hadden ze er kunnen naar fluiten naar hun licentie, willen ze onafhankelijk zijn van Europa dan moeten ze zich en maar naar gedragen. Haal er eens al die Engelse themazenders af die we hebben en er zal niet veel meer overschieten van het aanbod.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Timm1983 zei:

BBC blijft dus ook actief in België en dat via een Luxemburgse uitzendlicentie, ik merk het want ik kan in via Proximus TV nog altijd kijken naar BBC 1, 2, World en Entertainmaint, op die BBC First heb ik geen abonnement, toch raar dat via een Luxemburgse uitzendlicentie BBC zowel in België als in Nederland te ontvangen zijn, en zenders als RTL4578 zijn enkel in Nederland te bekijken, voor het ene dus wel en het andere niet, blijkbaar kan je ermee wat je wil met zo'n Luxemburgse uitzendlicentie. Voor hetzelfde geld zonden ze uit via een Chinese licentie. Dus Engeland wist wel degelijk ook dat een Luxemburgse licentie makkelijk in handen te krijgen is, op dat gebied zijn ze wel slim, en dat kon nog vanwege hun brexit? Bij mij hadden ze er kunnen naar fluiten naar hun licentie, willen ze onafhankelijk zijn van Europa dan moeten ze zich en maar naar gedragen. Haal er eens al die Engelse themazenders af die we hebben en er zal niet veel meer overschieten van het aanbod.

Timm1983

 

je kan de BBC niet vergelijken met de RTL zenders, op de RTL zenders komt er reclame, op de BBC zenders niet (BBC1 en 2 dat via een Luxemburgse licentie uitzenden, de andere werken via Nederlandse licentie, van BBC First bestaat er zelf een vlaamse en een Hollandse versie), beetje verschil in uw reactie hé ;) 

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft volgens mij niet zo veel te maken met of het een land van in of uit de EU is... het heeft meer met uitzendrechten te maken... in Zweden kan je volledig legaal een abonnement nemen op de Noorse NRK zenders,uit Noorwegen die ook een zelfstandig en onafhankelijk land zijn...

Ik weet overigens niet of dat overal nog zo geldt... maar het was toch ook zo, dat je een zender op het kabelnet mocht doorgeven (na het betalen van de rechten voor herverspreiding) als je die zender gewoon kon ontvangen aan jouw buitengrenzen? Zo hebben ze in Zwitserland nog steeds ORF op de kabel zitten...

Die materie is wel erg interessant, om op die manier de grenzen van het mogelijke op te gaan zoeken... Want dat leidt dan weer tot de vraag waarom je bepaalde satelliet pakketten wel in een ander land legaal kan abonneren, maar andere pakketten dan weer niet.... Het zal allemaal niet zo eenvoudig zijn als het allemaal volgens de regels der kunst moet gebeuren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt iets geschreven over de mogelijke gevolgen van de Brexit voor de BBC in Nederland. Het komt neer op een uitzendlicentie regelen.

 

https://www.insidewalessport.co.uk/brexit-british-channels-stop-in-eu-what-about-bbc/

 

Wat je aanhaalt over Zwitserland en ORF is een ongelooflijke uitzondering. In Zwitserland trekken ze zich gewoon niets aan van rechthebbenden in het buitenland. Zij hebben eigen wetten en geven gewoon door wat ze kunnen ontvangen! Engeland heeft tevergeefs geklaagd dat ze dit doen.

 

Ik liep daar tegenaan naar aanleiding van het stoppen van DVB-T in Zwitserland. De buurlanden baalden ervan dat ze geen Zwitserse TV meer konden doorgeven omdat er geen spillover meer is die daarvoor een wettige grondslag vormt (ze gebruikten wel sat lol). Er is hiervoor op kosten van een Franse kabel aanbieder een nieuwe DVB-T of T2 zender in de lucht gebracht op Zwitsers grondgebied. Het is een bijzonder volk..

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...