Ga naar inhoud


BBC zenders in de benelux na 31december???


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

15 uren geleden, OFDM zei:

Er is hiervoor op kosten van een Franse kabel aanbieder een nieuwe DVB-T of T2 zender in de lucht gebracht op Zwitsers grondgebied. Het is een bijzonder volk..

 

Nou...wat dacht je van die RTL u-bocht constructie naar Luxemburg. Daar kan of kon je de RTL zenders ook via een zendertje terrestisch ontvangen om aan de NL wetgeving te voldoen. Alsof die Luxemburgers daar op zaten te wachten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Canaldigitaal kan je reeds lang ook volledig legaal met je adres en Belgische rekening nummer abonneren  hier in België.  

Dat is waarschijnlijk ook via Luxemburg?  Dan gaat het wel met rtl4 enz......  allemaal niet logisch he vrienden

aangepast door chukky2
Woordje fout
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, chukky2 zei:

Canaldigitaal kan je reeds lang ook volledig legaal met je adres en Belgische rekening nummer abonneren  hier in België.  

Dat is waarschijnlijk ook via Luxemburg?  Dan gaat het wel met rtl4 enz......  allemaal niet logisch he vrienden

Die rtl zenders zitten daar nog altijd op dvb-t in Luxemburg.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Nou...wat dacht je van die RTL u-bocht constructie naar Luxemburg. Daar kan of kon je de RTL zenders ook via een zendertje terrestisch ontvangen om aan de NL wetgeving te voldoen. Alsof die Luxemburgers daar op zaten te wachten.

Haha ja de mij héél bekende U bocht via Luxemburg. Ja dat is ook idioot maar Luxemburg zit zeker wel te wachten op inkomsten uit het hosten van onze RTL. Dat was al voor de satelliet uplink in Betzdorf maar als daar ook nog een etherzender bij hoort zal ze dat geen biet kunnen schelen, wij betalen.

 

Er blijft wel een belangrijk verschil met Zwitserland: Wij betalen niet voor het uitzenden van Luxemburgse zenders in Luxemburg.

 

Die Luxemburgse DVB-T zender staat sinds het opdoeken van Duitse comm. FTA zenders overigens op mijn bucketlist met tropo condities. Jaren geleden op vakantie in Luxemburg heb ik ze al ontvangen maar nu dus een antenne op uitgericht staan, afwachten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straks kunnen ze nog via DVB-T(2) de zenders RTL4578 gaan coderen en in een nieuw pakket van Antenne TV Lux(emburg) opnemen, samen met nog RTL TVI, Club RTL en Plug RTL, hoe ze nog niet op zo een goed idee gekomen zijn?

Net zoals dat TV Vlaanderen ons TV1, Ketnet en Canvas heeft afgenomen die we vrij via DVB-T konden ontvangen.

Dat was ook een mooie vooruitgang voor de Belgische kijkers via DVB-T! Beter kon niet!

TV Vlaanderen had 2 jaar geleden beter zijn handen afgehouden van de vrij te ontvangen VRT zenders!

Dan hadden we toch nog iets dat vrij te ontvangen was, maar de VRT zenders moesten ook in een betaalpakket komen, en pas dan werden ze via DVB-T in hd beschikbaar.

Nu ligt mijn DVB-T stickantenne al 2 jaar in mijn onderste schuif! Ik zal die wel eens naar het containerpark brengen, die oude rommel.

TV Vlaanderen mocht nooit toegang gekregen hebben tot DVB-T, van mij zouden ze enkel via satelliet mogen blijven uitzenden en niet via DVB-T, en de VRT zenders zullen we ook nooit meer vrij kunnen ontvangen via DVB-T, jammer!

Timm1983

 

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
1 uur terug, wanderer zei:

het ging toch over BBC?

Veel van die "V.I.P." members staan hier een trapje hoger dan andere leden hier.

Daardoor grijpt de moderator niet in of waarschijnlijk is die z'n nieuwjaar roes aan het uitslapen.😛

aangepast door patje7of9
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De moderator heeft de gehele dag in de auto gezeten en is net thuis.

 

Bij klachten de contacteer ons knop, onder aan deze bladzijde drukken en bericht doorgeven wat er mis is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-1-2021 om 20:38, Timm1983 zei:

Net zoals dat TV Vlaanderen ons TV1, Ketnet en Canvas heeft afgenomen die we vrij via DVB-T konden ontvangen.

Dat was ook een mooie vooruitgang voor de Belgische kijkers via DVB-T! Beter kon niet!

TV Vlaanderen had 2 jaar geleden beter zijn handen afgehouden van de vrij te ontvangen VRT zenders!

Dan hadden we toch nog iets dat vrij te ontvangen was, maar de VRT zenders moesten ook in een betaalpakket komen, en pas dan werden ze via DVB-T in hd beschikbaar.


TV Vlaanderen heeft niks afgenomen, de VRT is zelf gestopt met de DVB-T verspreiding waarna TV Vlaanderen genoodzaakt was de zenders in hun pakket op te nemen omdat anders hun abonnees geen VRT meer zouden ontvangen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Alex1970 zei:


TV Vlaanderen heeft niks afgenomen, de VRT is zelf gestopt met de DVB-T verspreiding waarna TV Vlaanderen genoodzaakt was de zenders in hun pakket op te nemen omdat anders hun abonnees geen VRT meer zouden ontvangen.

Inderdaad en de RTBF heeft zijn kijkers (nog) niet in de steek gelaten. Wat BBC zal doen is koffiedik kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 2-1-2021 om 20:38, Timm1983 zei:

St

TV Vlaanderen had 2 jaar geleden beter zijn handen afgehouden van de vrij te ontvangen VRT zenders!

Dan hadden we toch nog iets dat vrij te ontvangen was, maar de VRT zenders moesten ook in een betaalpakket komen, en pas dan werden ze via DVB-T in hd beschikbaar.

Nu ligt mijn DVB-T stickantenne al 2 jaar in mijn onderste schuif! Ik zal die wel eens naar het containerpark brengen, die oude rommel.

TV Vlaanderen mocht nooit toegang gekregen hebben tot DVB-T, van mij zouden ze enkel via satelliet mogen blijven uitzenden en niet via DVB-T, en de VRT zenders zullen we ook nooit meer vrij kunnen ontvangen via DVB-T, jammer!

Timm1983

 

Nogmaals. De M7 Group S.A. heeft geen VRT afgepakt ofzo!  De Vlaamse openbare omroep heeft daar zelf op bezuinigd en TV Vlaanderen biedt ze nu zelf aan. Beter iets dan niets, maar dat is geen filantropisch bedrijf! Wat je DVB-T stick uit de lade betreft: als dat inderdaad een oude gewone DVB_T ontvanger is, dan pak je er sowieso niets meer mee. Er wordt tegenwoordig in DVB-T2 norm uitgezonden. En sowieso niet ongecodeerd. Weliswaar is de NPO er nog met free to air, maar dat is ook - als je al vlakbij de Nederlandse grens woont, DVBT2 H.265.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...