Ga naar inhoud


Meerdere sats ontvangen?


Seba
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Ahoi,

 

Na enkele jaren wil ik terug de draad oppikken met de sat hobby.

Nu met dat ik héél veel ben vergeten en met een nieuwe lei wil beginnen heb ik volgende vraag:

 

Ik had vroeger een Triax 110 met daarop een mount met 4 LNB's ( Astra 1,2,3 en HB).

Daar ik nu toch alles opnieuw dien aan te schaffen vroeg ik me af of een Wavefield T90 misschien niet beter is.

 

Wat wil ik, en dat is misschien het belangrijkste om jullie een beter beeld te geven:

 

-Ik wil veel zenders en bij voorkeur engels of franstalig. bvb Arabsat heeft voor mij geen nut :-)

-Een vaste stabiele opstelling. Doordat de schotel bovenop een ander gebouw zal komen dan mijn woonst is even op het dak klimmen om een LNB'tje even bij te richten.

-Kunnen opnemen en kijken tegelijk en dit op verschillende receivers (momenteel 2).

 

Mochten er zaken onduidelijk zijn, vraag dan gerust info. Ik wil snel terug mee zijn met het hele sat gebeuren.7

 

Alvast bedankt

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even er bij vermelden dat ik zogoed als volledig vrij zicht heb. In bijlage een afbeelding van het dak waar ik de schotel op kan plaatsen. Enkel het rode kader is hoger dan het dak waar ik de schotel op kan plaatsen.

 

2015_12_09_17_52_51_Satellite_Finder_Dis

aangepast door Seba

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, 13,19,23 en 28 toch al zeker. Voor de rest heb ik geen idee wat er nog de moeite is, vandaar ook mijn vraag.

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Franse zenders: 5W en 9E (zolang als ze nog FTA blijven....).

 

Zie (bijv.) https://www.sat4all.com/forums/topic/345708-franse-zenders-icm-canaal-digitaal-schotel-advies/

 

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@a3,

 

Die Franse zenders zijn bedoeld voor doorgifte via de Zwitserse kabel.

Het Zwitsers parlement heeft beslist dat die zenders free to air (FTA) aangeleverd moeten worden.

De programmatie is identiek aan de Franse, op de reclameblokken na.

  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Seba, dan zou ik zeker voor een T90 gaan. Op een gewone schotel kun je niet verder gaan dan vernoemde vier satellieten, ook niet voor satellieten die er tussenin liggen want dan is er geen ruimte voor de lnb's. Een T90 kan heel goed veel wind hoog op een dak hebben, zie de bijlage van een Gemeenschappelijke Satelliet Ontvangst installatie (GSO) in Amsterdam.

post-60869-0-72726500-1449750504_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seba, dan zou ik zeker voor een T90 gaan. Op een gewone schotel kun je niet verder gaan dan vernoemde vier satellieten, ook niet voor satellieten die er tussenin liggen want dan is er geen ruimte voor de lnb's. Een T90 kan heel goed veel wind hoog op een dak hebben, zie de bijlage van een Gemeenschappelijke Satelliet Ontvangst installatie (GSO) in Amsterdam.

 

 

Erg handig één schotel, maar persoonlijk vind ik het lelijke obstakels.

En waarom hangt er spaghetti aan?

 

Ik had ooit één schotel met 3 twin LNB's, voor de 3 Astra's en single LNB voor Hot Bird, voor tuner 1.

Voor tuner 2 de zelfde schotel, maar zonder Hot Bird en op de switch,  op ingang 4 (D),

een gemotoriseerde schotel van 120 cm.

Dus nog meer satellieten te ontvangen en d.m.v. de twin LNB's, geen wachttijden bij zenderwisseling op de Astra's.

 

Toen de rotor na jaren het opgaf, helaas geen nieuwe gekocht en doe het nu met "maar" 7 satellieten, toch nog meer

dan 2200 gratis zenders.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen hartelijk bedankt,

 

Ik zal dan toch voor een T90 gaan. Die Franse lijkt me enorm interessant, bedankt voor de tip!

* VU+Ultimo & VU+Duo (VIX), DM500 (OpenPli)

* Triax 110cm Astra 1 + 2 + 3 + Hotbird | Triax 78cm Astra 1 + 3 | WaveFrontier T90 (*nog op te stellen*)

* PopcornHour C200

* Synology DS-1010+ & DX510

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...