Ga naar inhoud


Franse zenders i.c.m. Canaal Digitaal schotel advies


juulduclos

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Graag advies over het volgende:

Momenteel in het bezit van een FRANSAT decoder (incl. kaart) i.c.m. een Triax 60cm op 5W voor de ontvangst van de TNT kanalen, naast interactieve tv via Glasvezel. 

Nu zou ik graag volledig over willen gaan op schotel, en 13E,19.2E, 23.5E, 28.2E erbij willen hebben met een Canaal Digitaal abonnement.

Het mooiste zou zijn als ik zowel de Franse als Nederlandse kanalen kan ontvangen via één schotel en één Enigma2 ontvanger (per televisie een aparte ontvanger), en dus geen 2 aparte ontvangers. 

Ik weet dat een tijdje geleden de TNT kanalen ook via een TNTsat kaart in de Enigma2 ontvanger op 19.2E ontvangen konden worden, maar dat dit momenteel niet meer mogelijk zou zijn. FRANSAT in Enigma2 is niet mogelijk door CI+. 

Anderen zeggen dat met 13E, 19.2E, 9E, 5W het TNT-pakket vrijwel FTA te ontvangen zou zijn. 

De schotel moet dan wel meerdere satellietposities aankunnen (Bigsat, T90). 

Wat adviseren jullie mij?

 

Alvast bedankt! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


De enigma2 ontvangers kunnen de Franse HD-kanalen niet decoderen.

Met mijn VU+Solo2 en kaarten van CanalDigitaal en TNTSAT kan ik wel de Franse SD-zenders ontvangen.

Ik heb een Triax88 en ontvang (in de Auvergne) de volgende 4 satellietposities; 13E,19.2E, 23.5E, 28.2E.

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties :).

Is er geen enkele mogelijkheid om de Franse HD-kanalen via Enigma2 te krijgen? Dus zonder extra ontvanger van resp. FRANSAT of dergelijke. 

Anders ben ik zeker wel geïnteresseerd hoe ik de SD-kanalen van TNTSAT (via kaart) op Enigma2 werkend kan krijgen.

Ik heb al wat research gedaan, en las dat daar zogenaamde AES-keys voor nodig zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

op 5W zitten enkele fransen gewoon FTA (2 HD,3,5 ,O,TF1,M6 HD,TV5 monde)

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...