Ga naar inhoud


Vraag over interne cardsharing, hoeveel en welke CI+ modules ?


Miauw

Aanbevolen berichten

Die log file IS vanuit de WebIf genomen.. Of wil je het iets specifieker zien??? Een witte CI heb ik niet en dan zou de softcam het overigens nooit overnemen! Je zou dan nooit de groene S van Seca zien in de second infobar... Zal hem wat langer laten lopen en de log hier weer posten.... Vrouw kijkt nu naar RTL8 HD....

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 1 maand later...

Sorry voor de verlate reactie, ik heb het nogal erg negatief druk gehad, dus even een beetje rust genomen waar dat kon. Het kan zijn dat ik wat traag ben met reageren, het is helaas niet anders.

 

 

Ik raak de draad een beetje kwijt, maar even een hopelijk eenvoudige vraag opnieuw, dus even stap voor stap.:

 

Kunnen meerdere originele CI+ modules (cams) van Canaldigitaal (zie bijlage) aangestuurd worden via Smartwi of een variant daarvan?

 

Zo ja, hoeveel?

 

Als het geen Smartwi is, welk product is dat dan wel?

 

Ik heb begrepen dat de kaart maximaal 4 maal tegelijkertijd aangesproken kan worden (op het randje, maar wat doet een originele Canaldigitaal module daarmee?

 

Indien dat werkt, tot hoeveel originele modules kan ik gaan?

 

In de bijlage staat toch laatste de CI+ module van Canaldigitaal waar een losse kaart in moet?

post-34339-0-16052500-1458076861.jpg

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet kun je met de SmartWi niet de witte modules aansturen, wel de zwarte met wereldbol.

 

 

Dan de vraag, voor hoe lang gaat de zwarte kaart het nog volhouden?

 

Ik denk dat het koffiedik kijken wordt, maar ik verwacht toch wel een overstap i.v.m. dat Orca er nu ook is en Canaldigitaal geen Seca3 modules meer aanbied.

 

Laat staan ik neem 2 of meer zwarte modules via de tweedehands markt, hoeveel modules vallen daar van aan te sturen?

 

Ik heb een HD-Light pakket, ook wel het 10 euro pakket genoemd, zitten daar al zenders in die minimaal een CI+ module nodig hebben?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zwarte CI's worden ondertussen uit gefaseerd; denk maar aan de omruilactie om onder andere MezzoHD en nog enkele andere zenders te kunnen bekijken.

Met jouw pakket bots je misschien nog niet op dergelijke problemen, maar enkel M7 weet hoe lang deze nog zullen blijven werken.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zwarte CI's worden ondertussen uit gefaseerd; denk maar aan de omruilactie om onder andere MezzoHD en nog enkele andere zenders te kunnen bekijken.

Met jouw pakket bots je misschien nog niet op dergelijke problemen, maar enkel M7 weet hoe lang deze nog zullen blijven werken.

 

Dat bedoel ik, hoe lang of beter gezegd, hoe kort zal het duren voor de zwarte CI modules er uit gegooid worden? Er zal mogelijk een omruilactie komen, maar dan denk ik eerder met de nieuwste Oranje modules met getrouwde ingebouwde smartkaart.

 

Echter als ze dat doen, dan kan het wel eens heel snel gedaan zijn met Canaldigitaal. Niet met de M7 groep, want die richt zich niet alleen op Nederland.

 

Met het omzetten van een STB-pakket naar een HD-Light pakket / 10 euro pakket, was ik net op tijd met nog een M7 SAT801 met diverse spullen te scoren, een dag later werd het niet meer via de website aangeboden, toen kwamen ze met de getrouwde ontvangers en CI+ modules met ingebakken smartcard, zo werkt de communicatie van Canaldigitaal.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nog ook een andere vraag, wat zit er in de M7 SAT801 voor ingebouwde module, ook een C+ ?

 

Hoe zit het met de M7 DSR 8141 waarmee je opnemen kan, heeft die ook een ingebouwde module met CI+ ?

 

Hoe brak is de M7 DSR 8141 ?

 

Doet deze wat het moet doen, of heeft deze kuren?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat ik een klein foutje heb gemaakt:

 

 

Even nog ook een andere vraag, wat zit er in de M7 SAT801 voor ingebouwde module, ook een C+ ?

 

De C+ moet CI+ zijn.

 

CI+ werkt neem ik aan op de M7 SAT801 als de duurdere kanalen in het pakket zitten, echter denk ik dat de rest vanzelf zal volgen, zeker als SmarWi niet werkt op zowel de M7 SAT801 als de M7 DSR 8141.

 

 

Hoe brak is de M7 DSR 8141 ?

 

Inmiddels heb ik op een bekende vergelijkings-website 95% negatieve reacties gelezen, die moest ik dus meteen maar links gaan laten liggen. Ik zie ze hier en daar nog wel te koop worden aangeboden, maar als het een probleem zo'n probleem ontvanger is, dan pas ik er voor.

 

De M7 SAT801 heb ik gekregen bij de verlenging, dus dat is altijd handig als er iets mis is om te testen waar er iets mis is.

 

Ik had voorheen een alles in 1 pakket van Canaldigitaal alleen voor de schotel, dat was met een aparte module, maar die was sneller met opstarten dan de M7 SAT801, want die moet eerst zich zelf traag opstarten, daarna moet de interne kaartlezer nog opgestart worden, dus een heel stuk trager dan voorheen. Ik moet het opnemen nog even goed bekijken hoe het werkt, maar kijk daarnaast rustig verder.

 

De CI+ modules zijn dus ook (nog) niet door SmarWi aan te sturen voor het HD-Light / 10 euro pakket ondanks dat de CI+ nog niet gebruikt wordt met het pakket dat ik gebruik?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

SmartWi's e.d. zijn hobby-projecten waardoor je voor support volledig afhankelijk bent van de fabrikant. Vaal resulteert dit in 'plots' niet werkende units. Als je geluk hebt wordt er nieuwe firmware aangeboden, maar meestal na een jaar of twee mag je het nieuwste model kopen omdat de oude niet meer wordt ondersteund. Als er al een nieuwe komt......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me behoorlijk overdreven Mimisiku. Ik heb 9 jaar geleden een SmartWi gekocht en gebruik hem alle dagen. Nog nooit een upgraden uit hoeven voeren. In het begin gebruikt met Clarketech ontvangers met eigen decodeertechniek, later ook met CI-modules zoals de zwarte met wereldbol en nooit enig moment met decodeer problemen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de zwarte met wereldbol die een CI module is werkt wel met SmartWi, de witte met wereldbol die een CI+ module is werkt (nog) niet?

 

Hoe lang zal de zwarte met wereldbol die CI module is ondersteunt zal blijven worden is koffiedik kijken?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...