Ga naar inhoud


Vraag over interne cardsharing, hoeveel en welke CI+ modules ?


Miauw

Aanbevolen berichten

Hoeveel ontvangers zijn met de modules van CanalDigitaal met 1 kaart voor interne cardsharing aan te sturen?

 

Ik zie oude modules die bepaalde zenders niet ondersteunen, zie modules die wel ondersteunen en zie de getrouwde module.

 

Ik zit ook aan 1 hoofdmodule en IP ontvangers die op de hoofdontvanger aangesloten moeten worden, maar tot hoe ver gaat een originele Oranje CDS kaart?

 

Ik zit ook nog aan Smatwii 2 denk ik, te denken.

 

Er zijn veel linux ontvangers met softcams, maar gezien dat er i.p.v. iets moois onweer in de lucht zit, ben ik wat voorzichtig.

 

Hemelbreed is de woning die ik huur diagonaal genomen ongeveer 12 meter, maar de ontvanger(s) zullen dichter bij elkaar staan.

 

Gigablue met 1 of meerdere IPontvangers, niet duur, onduidelijk is of de IP ontvangers ook aan de LNB moet hangen ondanks de hoofdontvanger ook aangesloten moet worden i.v.m. de CDS kaart en (originele CDS) cam.

 

VU+ is mooi, maar ook best prijzig, maar niet uitgesloten, voor 4K is het denk ik nog veel te vroeg. De TV's gaan er denk ik allemaal langzaam op over, maar de aanbieders denk ik nog lang niet.

 

Ik wil kunnen kijken en opnemen, ook van diverse zenders van verschillende satellieten door elkaar.

 

Het gaat om de woon en 1 slaapkamer, maar als ik het goed heb wordt bij opnemen en kijken tegelijk in 2 ruimtes 4 maal de kaart aangesproken, kan dat wel?

 

Ik heb een M7 SAT801 gekregen, zit te overwegen om de duovariant aan te schaffen, maar dan is het in 1 ruimte alleen mogelijk als ik het goed begrepen heb.

 

Ik zit te denken aan CI+ modules, heb het 10 euro pakket, maar werkt bijvoorbeeld smartwii 2 wel?

 

Ik bij in de bijlage wat foto's geplaatst, wat is wat en wat doet wat?

 

Ik krijg het niet in de goede volgorde, maar ik weet dat de laatste cam van CDS een interne smartcard heeft, maar kan die ook delen als het in een ontvanger zit of geeft deze slechts ruimte voor 1 apparaat met of zonder tegelijk kijken en opnemen van verschillende zenders op verschillende satellieten?

post-34339-0-25927600-1451763138.jpg

post-34339-0-13959100-1451763150.jpg

post-34339-0-15078100-1451763814.jpg

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Even wat vergeten erbij te zetten wat nu niet meer in het vorige bericht lukt:

 

Ik wil gebruik maken van een Triple LNB Quad, daar zitten 4 aansluitingen aan, ik wil de Astra 1, 2 en 3 ontvangen, maar is het aantal aansluitingen overbodig?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 aansluitingen is voor 4 verschillende tuners aan te sturen :

 

bvb vu+duo ==> 2 tuners

       maxdigital plus 1 ==> 1 tuner

       dan heb je nog 1 lnb aansluiting over om een toekomstige tuner aan te sluiten

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vraag is snel beantwoord. Met een CI kun je slechts 1 stream tegelijk decoderen dus is interne cardsharing helemaal niet mogelijk. Enige uitzondering is als de op te nemen/kijken kanalen op dezelfde transponder uitzend. Dus absoluut geen vrijheid qua keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een VU+duo of VU+solo2 met 2 tuners heeft 2 aansluitingen, kan die dan met 1 originele cam en kaart overweg?

 

Wat als ik 2 x een VU+ van één van beide gebruik, kan ik dan op één of andere manier de kaart dan nogmaals delen voor intern gebruik?

 

Het zou het makkelijkste zijn als er 1 hoofd tuner is waar alles op binnen komt en met een extra tuner alles gebruikt kan worden, maar dan toch zo dat alle standen van de LNB zijn te benaderen. Ik denk zelf dat het niet kan, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.

 

Mocht CDS het voor elkaar krijgen de Linux ontvangers op zwart te krijgen, dan zou een originele cam dat kunnen oplossen, maar hoe zit dat bij 2 ontvangers en 1 kaart en eventueel meerdere CDS cams?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In een linux ontvanger zal je op dit moment nog de interne cardreader gebruiken, met een softcam.

Hierdoor kan je tot 4 programma's tegelijk decoderen, eventueel verdeeld over je interne linux ontvangers.

Je kan eventueel ook een smartwi gebruiken, mts de ontvanger daarmee kan omgaan.

 

Mocht de codering strakker worden, zal dan pas blijken of je uitsluitend met een ci module kunt werken of dat er toch nog andere mogelijkheden openblijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisku,

 

Hoe doen ze dat dan bij een originele decoder die opneemt via de harde schijf die tot voor kort nog verkocht werden?

 

 

@ceesv,

 

Kunnen de witte modules niet met smartwi (2) omgaan?

 

Als dat kan, dan kunnen dus meerdere ontvangers in een zeer beperkte afstand aangestuurd worden met een maximum van 4, of heb ik dat mis?

 

De witte modules zijn toch ook CI+ cams zonder interne kaart, de laatste uitgaven voor die met interne kaart zijn gekomen?

 

 

@All,

 

CDS heeft ooit aangegeven zelf met een systeem te komen zodat je 1 master ontvangen en 2 slave ontvangers zouden werken op 1 kaart, echter heb ik ze nooit gezien en dat vindt ik best jammer. Als ik dat nu zou vergelijken dan kom ik bij de Gigablue met ip ontvangers, echter vraag ik mij af of die wel verschillende LNB koppen tegelijk kunnen benaderen als er gekeken en opgenomen wordt door de diverse apparatuur, iemand enig idee?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

@All,

 

CDS heeft ooit aangegeven zelf met een systeem te komen zodat je 1 master ontvangen en 2 slave ontvangers zouden werken op 1 kaart, echter heb ik ze nooit gezien en dat vindt ik best jammer. Als ik dat nu zou vergelijken dan kom ik bij de Gigablue met ip ontvangers, echter vraag ik mij af of die wel verschillende LNB koppen tegelijk kunnen benaderen als er gekeken en opgenomen wordt door de diverse apparatuur, iemand enig idee?

Dat setje van Canaldigitaal heb ik jaren geleden ook gezien op de Canaldigitaal dag in Nijkerk is het zelfde principe als van GigaBlue.

 

Ik heb momenteel zelf de GigaBlue Quad met Ipboxen deze laatste spreken niet de Lnb's aan maar jouw geïnstalleerde tuner(s) die vrij zijn in de GBQuad b.v

 

Dus mocht jij (kunnen) opnemen met je Quad b.v en kijken naar een andere zender dan zou je als je tenminste 4 tuners hebt geïnstalleerd en ook allemaal hebt voorzien van een eigen coax nog 2 IPboxen kunnen gebruiken die vrij kunnen zappen..

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ilseonline

Dat waren ontvangers met 2 gescheiden tuners. Zo kon één tuner gebruikt worden voor live TV en de andere voor opnemen. Overigens heeft dat bij CDS nooit lekker gewerkt mede door de afschuwelijke software van die Pace/Philips ontvangers. Nooit 100% opgelost en na een aantal jaren gewoon met foute firmware en al gewoon EOL.... Zoals gebruikelijk zou ik haast zeggen bij CDS. Het ging toen om de DSR 8121 o.a. Zelfse bak die UPC toen in een Nagra versie gebruikte....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ilseonline

Dat waren ontvangers met 2 gescheiden tuners. Zo kon één tuner gebruikt worden voor live TV en de andere voor opnemen. Overigens heeft dat bij CDS nooit lekker gewerkt mede door de afschuwelijke software van die Pace/Philips ontvangers. Nooit 100% opgelost en na een aantal jaren gewoon met foute firmware en al gewoon EOL.... Zoals gebruikelijk zou ik haast zeggen bij CDS. Het ging toen om de DSR 8121 o.a. Zelfse bak die UPC toen in een Nagra versie gebruikte....

 

Sorry voor de late reactie, ik heb het weer druk met mijn gezondheidsperikelen.

 

Bedoel je hier de laatste tuner met harde schijf die inmiddels niet meer op de website van CDS wordt aangeboden?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat setje van Canaldigitaal heb ik jaren geleden ook gezien op de Canaldigitaal dag in Nijkerk is het zelfde principe als van GigaBlue.

 

Ik heb momenteel zelf de GigaBlue Quad met Ipboxen deze laatste spreken niet de Lnb's aan maar jouw geïnstalleerde tuner(s) die vrij zijn in de GBQuad b.v

 

Dus mocht jij (kunnen) opnemen met je Quad b.v en kijken naar een andere zender dan zou je als je tenminste 4 tuners hebt geïnstalleerd en ook allemaal hebt voorzien van een eigen coax nog 2 IPboxen kunnen gebruiken die vrij kunnen zappen..

 

Sorry voor de late reactie, ik heb het weer druk met mijn gezondheidsperikelen.

 

CDS beloofd veel, maar er iets uit laten komen is volgens mij nog nooit normaal gelukt.

 

Aan een GigaBlue QUAD met 4 tuners kunnen wat ik begrepen heb 4 IP boxen gehangen worden, een CDS kaart ondersteunt 3kanalen om gelijk te decoderen, dus kunnen hoog uit 2 IP Boxen ondersteunt worden, de rest moet het met FTA zenders doen.

 

Niet dat ik op 4 IP boxen zit te wachten, maar even voor het idee, want aan 1 of 2 IP boxen zou ik voldoende hebben.

 

Klopt dat zoals ik het begrepen heb en hier in mijn eigen woorden herhaald heb?

 

Is dit ook mogelijk met een VU+ (4K) ontvanger en eventuele slave ontvangers zoals bijvoorbeeld bij de GigaBlue QUAD met IP boxen?

 

4K is tussen haakjes, ik zit even te spelen met wat gedachtes en mogelijkheden, alleen is de 4K misschien nog een beetje te nieuw en vroeg, maar als de mogelijkheden er wel zijn en bij de 2K VU+ boxen niet, misschien is het dan toch handig naar een 4K ontvanger en een soort van IP ontvanger voor de VU+ te kijken.

 

Wat ik naast de diverse ontvangers handig zou vinden is dat ze het internet op kunnen, niet dat het direct moet, maar mocht CDS het voor elkaar krijgen, dan wil ik nog wel wat handigs aan de ontvangers hebben. Eventueel als box gebruiken om diverse zenders via het internet te kijken zou handig zijn, maar dat is voor als de boel niet meer op een normale manier werkt.

 

Werkt de witte CDS module met originele kaart ook met de ontvangers samen?

 

Zo ja, werkt dat goed en hoe werkt dat, of moeten dat softcams zijn?

 

Werkt een Smartwii (2) ook met een CDS kaart en meerdere ontvangers?

 

Ik wil voor de zekerheid 1 of meerdere witte modules kopen, maar in hoeverre heeft dat zin nu ze nog te koop zijn?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een Vu+ Duo 2 en zet er gelijk VTi software op.

Hoe dat moet is op dit forum duidelijk beschreven.

Jij zegt duur, wat is duur?, een ontvanger van CD is echt uit den boze als je net iets meer wilt, die van CD zijn zeer

beperkt qua mogelijkheden.

 

Dan heb je het over hoeveel CI-modules, in dit geval GEEN, want met de VTi software heb je in no time

een vervanger geplaatst (Oscam) en dan is de CI-module niet nodig.

Installatie ook op dit forum te vinden.

Met zo'n module kan je maar heel beperkt kijken, als je een opname maakt.

Oscam is dus de oplossing, zelfs bij 3 opname's tegelijkertijd, kan je nog iets anders live zien.

En het wordt ook gelijk ongecodeerd op de harde schijf gezet.

Intern sharen kan ook, maar dus niet met een CD ontvanger.

 

Het lijkt moeilijk, is het niet en je kunt hier gewoon verder opheldering vragen.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De enige beperking is dat je op deze manier een aantal sportzenders en Mezzo niet kunt decoderen.

Daarvoor heb je het witte CI module nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg natuurlijk weer de beroemde opmerkingen van:

 

"Je kijkt natuurlijk via een server"

 

Dus niet... Voor de sceptischi hier mijn Live Log van OSCam... Zijn we daar ook meteen van af...

post-31054-0-31408300-1453054934_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...