Ga naar inhoud


Vraag over interne cardsharing, hoeveel en welke CI+ modules ?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik lees toch positieve dingen over de solo4k. Als je meer dan canal digitaal ziet, misschien het overwegen waard. Je draait oscam, zolang het nog werkt, en een smartwi is niet nodig. Misschien als je al een smartwi hebt, dan kan een delta cam twin deze misschien aan. Moest ik thuis zijn, dan zou ik het even proberen.

Maar volgens mij is een vu meer toekomst ondersteund, dan een smartwi. Als de softcams ooit passé composé zijn, dan hoop ik dat firmware bouwers werken aan een betere ci werking.

 

Nee, ik heb (nog) geen SmartWi, ik wil eerst weten of het echt zin heeft, want wat ik begrepen heb werkt het op de 2,4GHz. en dan mag je blij zijn als je geen last van storing hebt zoveel zit er in die band aan signalen in de lucht.

 

De VU+ heeft volgens mij best een goede naam, de VU+ Solo 4K lijkt mij een heel mooi apparaat, misschien zelfs nog een beetje te nieuw, maar zoals de naam het al aangeeft, Solo, dus kijken en of opnemen van 1 zender tegelijk, anders zou er toch VU+ Solo2 4K moeten staan, of heb ik dat mis?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Raar dat de DSR8141 wel werkt met Smartwi en de M7 SAT801 niet, die 2 horen toch min of meer bij elkaar met dat verschil dat de DSR8141 een harde schijf en een uitgebreider display heeft?

 

De bugs van de DSR8141 zijn er nooit uitgehaald?

 

Ondersteunt de DSR8141 net als de M7 SAT801 met vernieuwde software ook 4K/UHD TV's?

 

Ik heb naar schatting 95% negativiteit over de DSR8141 gelezen, maar als die wel met SmartWi overweg kan, dan zou ik verwacht hebben dat de M7 SAT801 daar ook mee overweg kan, waarom is dat dan niet het geval?

 

De M7 SAT801 heb ik gekregen bij een verlening, maar naast de traagheid en het nog goed ontdekken van het opnemen bevalt het aardig, al zou het wat mij betreft beter kunnen, maar ik had al gelezen dat "eigen" apparatuur van Canaldigitaal erg brak is. Een gegeven paard kijk ik niet in de bek, het gaat wel een test apparaat worden zodra hier andere apparatuur komt te staan zodat CDS zich niet kan verschuilen als ik het via de gecertificeerde ontvanger problemen met ontvangst heb.

 

Dus als ik het goed begrijp zijn de oudere HD philips ontvangers zo slecht dat niemand ze meer in gebruik heeft?

 

Vraag 1. Nee

Vraag 2. Nee

Vraag 3. Nee

Vraag 4. Dit is een vraag voor CanalDigitaal, waarschijnlijk te duur en is de software maker niet meer bereid de nodige aanpassingen te maken.

Vraag 5. Voor wat er nog over is is het voor handelaren in de vervangings markt een uitstekende decoder.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De VU+ heeft volgens mij best een goede naam, de VU+ Solo 4K lijkt mij een heel mooi apparaat, misschien zelfs nog een beetje te nieuw, maar zoals de naam het al aangeeft, Solo, dus kijken en of opnemen van 1 zender tegelijk, anders zou er toch VU+ Solo2 4K moeten staan, of heb ik dat mis?

De Solo 4K heeft nieuwe tunertechnologie, waardoor de 2 fysieke tuners in totaal 8 subtuners vormen, mits gebruikt met bijbehorende LNBs

 

De ontvanger heeft nog plaats voor een extra tuner, zodat je ook met gewone LNB ´s toch extra opname capaciteit hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de SmartWi 1 en ik weet uit eigen ervaring dat de M7 SAT 801 de SmartWi kaart niet herkent maar ik dacht dat de M7 SAT 801 de SmartWi 2 wel herkent.
Totaal TV zegt ook dat de SmartWi 2 probleemloos werkt met de M7 SAT 801, zie hier:  http://www.Bron: Totaal TV/tests/163/cardsharing-zonder-draden.html
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2011, wat deed ik toen?

mannun

 

oude data over CI smartWi's is geen snars waard sinds de overstap naar nieuwe beveiliging...

oude smartWi's zijn dus net als de Multicams geen snars meer waard...

 

helemaal niets meer, behalve die 0,0004 kilogram koper en 0,00005 kilogram goud {of was het nog minder <> nieuw Topic}

 

er valt niets mee aan te vangen behalve in het museum ermee

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe vorm van home sharing bij de : GigaBlue heeft met de HD X3 een betaalbare Linux tv-decoder op de markt gebracht: een hybride ontvanger met internetmogelijkheden.

 

Lees de test op Totaal TV voor meer info.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het topic heb ik niet afgesloten, ik lees veel op dit forum, probeer ook de voor en tegens af te wegen, maar doe soms ook wat dubbel voor de veiligheid. Ik zet de vragen even apart, want anders gaat het duizelen in mijn hoofd, ik vraag daarvoor begrip:

 

 

Ik overweeg 2 CI+ modules de witte met wereldbol van CDS aan te schaffen, reden is dat als CDS wat met de codering uit haalt, ik nog altijd met de kaart van module kan wisselen, helaas maakt het wel wat duurder. De interne sharing is niet mogelijk, ik zeg altijd nog niet mogelijk, want het is meestal een kat en muis verhaal.

 

De zwarte modules met wereldbol zijn nieuw niet meer te koop, tweedehands wordt er aardig nog wat voor gevraagd i.v.m. de nieuwe CI+ modules, maar het is meer uit veiligheid. Wat mag een zwarte CI module met wereldbol tweedehands ongeveer kosten?

 

De prijs weegt bij mij ook mee, maar ook de veranderingen die toch door gaan komen, al is niet bekend op welk termijn dat zal zijn.

 

Ik zie op de tweedehands pagina van dit forum geen aanbod van de betreffende CI en CI+ modules, wil iedereen ze graag houden, of heeft niemand ze (meer)?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees toch positieve dingen over de solo4k. Als je meer dan canal digitaal ziet, misschien het overwegen waard. Je draait oscam, zolang het nog werkt, en een smartwi is niet nodig. Misschien als je al een smartwi hebt, dan kan een delta cam twin deze misschien aan. Moest ik thuis zijn, dan zou ik het even proberen.

Maar volgens mij is een vu meer toekomst ondersteund, dan een smartwi. Als de softcams ooit passé composé zijn, dan hoop ik dat firmware bouwers werken aan een betere ci werking.

 

Helaas niets meer van vernomen, maar ik ben dan ook even niet echt actief met dit topic geweest, is er nog informatie uitgekomen?

 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Solo 4K heeft nieuwe tunertechnologie, waardoor de 2 fysieke tuners in totaal 8 subtuners vormen, mits gebruikt met bijbehorende LNBs

 

De ontvanger heeft nog plaats voor een extra tuner, zodat je ook met gewone LNB ´s toch extra opname capaciteit hebt.

 

Ik dacht dat de VU+ Solo 4K een enkele tuner was, maar dit heb ik dus mis?

 

Zitten er echt 2 tuners in?

 

Je schrijft 8 subtuners, is dat haalbaar met een Trple LNB?

 

Er kan nog een tuner bij geplugd worden, wat zijn dan de mogelijkheden?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de SmartWi 1 en ik weet uit eigen ervaring dat de M7 SAT 801 de SmartWi kaart niet herkent maar ik dacht dat de M7 SAT 801 de SmartWi 2 wel herkent.

Totaal TV zegt ook dat de SmartWi 2 probleemloos werkt met de M7 SAT 801, zie hier:  http://www.Bron: Totaal TV/tests/163/cardsharing-zonder-draden.html

 

 

Via de link krijg ik 404 Not Found, is deze link verkeerd of bestaat deze niet meer?

 

Wat ik gelezen heb moet je veel mazzel bij dit product hebben, de 2,4GHz. is behoorlijk druk, het zou mooi zijn als de CI+ module al ondersteunt wordt, maar dat is (nog) niet het geval, het zal ongetwijfeld iets met beveiligen te maken hebben, maar dat hadden de CI modules toch ook, de CI+ modules zouden in theorie kunnen volgen mits daar voldoende belangstelling voor is, of is er iets anders wat de CI en de CI+ module verder verschilt?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe vorm van home sharing bij de : GigaBlue heeft met de HD X3 een betaalbare Linux tv-decoder op de markt gebracht: een hybride ontvanger met internetmogelijkheden.

 

Lees de test op Totaal TV voor meer info.

 

Dank je, heb je mogelijk een link als dat hier toegestaan is?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ergens twee rijtjes met VU+ ontvangers op dit forum tegen gekomen, er zit een verschil in de twee groepen, maar ik kan het bericht ondanks flink zoeken niet meer terug vinden, weet iemand welk bericht ik bedoel?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Columbo,

 

Ik weet dat de CI+ module met lossen smartcard beperkingen heeft, maar de CI+ module met Orca waar het kaartje ingebakken zit heeft voor mij veel meer beperkingen.

 

Ik zie het als een veiligheid back-up, maar het is ook handig als ik mijn smartcard ergens mee naar toe kan nemen zonder de ontvanger mee te moeten slepen. Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer, dan kom je een grote beperking tegen van wat je in één maal kan meenemen.

 

 

Voor iedereen:

 

Het topic is inmiddels een pagina verder, ik heb een aantal vragen op de vorige pagina staan waar ik graag antwoord op zou willen hebben, please vergeet deze als je blieft niet?!

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...