Ga naar inhoud


Vbox2 Er2 error ==> manueel links en rechts meestal wel ok


wolverine

Aanbevolen berichten

Ik heb sedert een tijdje een channelmaster 1,2 met actuator en vboxII overgenomen van iemand op het forum en die heeft goed gewerkt in samenwerking met mijn vuduo.

 

nu krijg ik meer en meer de melding er2 als we van sat positie willen veranderen.

 

heb al op google zitten zoeken naar oplossingen (en hier op het forum ook) maar kom er niet echt uit omdat het probleem telkenmale anders is.

 

als we bvb van 7W naar 26E gaan treedt er dikwijls een er2 fout op maar als ik dan naar 8W ga dan lukt dit de ene keer wel en de andere keer niet.

 

daarna lukt het dan soms wel en soms niet om de schotel naar het oosten te laten gaan.

 

een andere maal lukt het dan weer niet om van 26E naar 7W te gaan maar wel naar 28,2E en dan naar 7W.

 

een andere maal lukt het niet om via de ontvanger naar een andere positie te gaan maar wel door eerst een beetje manueel met de afstandsbediening van de vboxII naar de gewenste positie te gaan en dan opnieuw een kanaal te kiezen op de gewenste positie.

 

ik heb al eens alle kabels opnieuw aangesloten zowel aan vbox kant als aan de actuator kant maar dit heeft het probleem niet verholpen.

 

iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


loopt de actuator nog vloeiend ?

of zou in de vbox een storing zitten ?

als de bekabeling nog goed is enz

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak bedankt voor de pdf.

 

ik ga er binnenkort mee aan de slag.

 

maar wegens hernia een operatie aan de rug achter de rug en moet een beetje de dagen nemen als ik me goed voel (en vandaag is dit niet het geval :-()

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ook maar een vraag die hierbij aansluit.

Heb even mijn deltastar 120 cm uit de kelder gehaald. Deze is voorzien van de grote originele 36 V rotor.

Heb hier twee VBox II boxen en op beide heb ik hetzelfde probleem. Als ik handmatig wel draaien met de toetsen op de box (zowel oostelijk als westelijk) beweegt die enkel in pulsen en draait niet vloeiend door. Op de boxen komt dan Er2 te staan.

Als ik voortdurend blijf drukken op één van de toetsen draait die wel via pulsen van bvb. 0 naar 50 oost of west , maar dan duurt dan zo een klein halfuur.
Gezien dit gebeurd op beide VBoxen , dacht ik dat er iets defect is aan de motor zelf.

 

Een antwoord van Sjaak(k) was : "E2 duid erop dat de v-box geen pulsen krijgt, de oorzaak is dan meestal dat het reedcontact in de actuator traag of kapot is, voor een euro heb je een nieuw reedcontact. Ik heb ze vaak vervangen in diverse actuators."

 

Kan dit hier hetzelfde probleem zijn ? Indien zo wat dien ik te vervangen ?
Ik heb een foto toegevoegd.

post-37533-0-18556300-1460537163_thumb.gif

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Sjaak(k).

 

Intussen het reedcontact voorzichtig uit het kit gepeuterd. en het ziet er ongeveer zo uit. Enkel aan de bovenkant zie ik een nummer staan 5678-2 . Ik heb even gekeken op internet maar nog nergens zo eentje aangetroffen. Er staat wel iets dergelijks bij   ( PIC PMC ??? ) maar ik vind het juiste nummer niet. Heb je even een link waar ik een dergelijke reedcontact kan bestellen ? Desnoods via PM. Tenslotte met welk materiaal kit ik dit terug aan de grondplaat ?

post-37533-0-82544500-1460551090.gif

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

een rond glazen buisje, die je in verschillende lengtes kan kopen bij een redelijk gesorteerde elektronica winkel

 

aan welke vereisten of eigenschappen dient dit buisje te voldoen qua volt , (m)amp, enz....

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dank u.

Ga deze week even langs bij een elektronica winkel in de buurt. Zal het uitgenomen reedcontact even meenemen m.b.t. tot de lengte van het buisje. 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima.

 

post-37533-0-22040800-1460567105.png

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...