Ga naar inhoud


Dreambox streamen via je laptop


BIHBoss

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik had een aantal vraagjes.

Ik doe zelf een ICT Opleiding en wou me graag verdiepen in de sataliet/streamen via internet.

we hebben thuis een dreambox en kan je aansluiten aan het internet.

maar me ouders kijken graag naar foxsports en naar tv van uit de balkan..

ik had een vraag van hoe kan ik dit zelf doen?

hoe kan ik zelf me eigen pakketen samenstellen en ze downloaden/streamen op de dreambox via internet?

 

groetjes,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik je vraag goed begrijp wil je IPTV streams weergeven op je Dreambox? Op zich gaat dat prima met programma's als DreamEdit of DreamSet. Hierin kun je de url's van de IPTV kanalen toevoegen in een boeket. Dit boeket stuur je middels FTP naar je Dreambox.. Werkt uitstekend..

Je geeft niet aan welke Dreambox je hebt. Heb je een DM800 dan is HD weergave via internet even te hoog gegrepen..

 

Wil je zelf gaan streamen dan moet je met een aantal zaken rekening houden:

 

Dreamboxen zijn (relatief) traag.. En je moet over tenminste 2 gescheiden tuners beschikken! Denk niet dat je ouders het erg fijn vinden als je met een single tuner gaat streamen (Zij hebben dan geen beeld meer). Ook juridisch moet je oppassen. Het beschikbaar stellen van abonnee TV is niet toegestaan. Ook al kijk je zelf. Het is puur voor huiselijke vertoning.. Een dreambox is geen 'state of the art' computer. Beveiliging is er nauwelijks en je box toegankelijk maken via internet zonder VPN verbinding is zeer risicovol. In no time 'kapen' ze je box..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die is er, ook een satelliet ontvanger met schotel bij je ouders zetten. :D

Haha hebben we, we hebben ook een schotel hier maar bij sommige programmas kun je niet komen met de schotel..

Ik dacht bij mezelf om via een of andere manier een lijst te maken met de programmas die ik wil (of pakketen maken of kopen) en dan het zelf inrichten hoe ik het wil op me dreambox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...