Ga naar inhoud


Compatible afstandbedieningen DM7020HD


Tuxxie

Aanbevolen berichten

Beste Sat4all-ers,

 

De 2e afstandbediening van mijn DM7020HD is nu  defect. Net zoals de eerste keer zijn met name de navigatie knoppen slecht/defect. De eerste afstandbediening was een RC-10. De tweede een Omikron type. Beide hebben dezelfde problemen. Het ligt aan de toetsenvelden, met schoonmaken en een donor toetsenveld is het te rekken, maar uiteindelijk is het onvermijdelijk om een nieuwe te moeten kopen.

 

Kan iemand mij vertellen of ook een andere afstandbediening op de DM7020HD werkt (zwart en enigszins rond, zoals bijvoorbeeld voor de DM7020, DM7025 of DM8000 aangeboden wordt)? Het gaat blijkbaar toch allemaal met een jaar kapot :(, dan kan ik maar beter een wat goedkopere variant kopen.

 

Groeten, Tuxxie.

Greetz, Tuxxie

GigaBlue UHD UE 4K, Visiosat schotel, ASTRA 1, ASTRA 2, ASTRA 3 en Hotbird.
Opnames op Debian 9 DIY NAS server, 4TByte RAID1

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Dat 'stuk' gaan ligt aan de serie. Gebruik hier nog steeds mijn 2de DM7000 afstandsbediening. De eerste ging stuk door een 'limonade error' (gevalletje eigen schuld dus).. De tweede draait alweer sinds 2010 en werkt nog uitstekend.. Oké, de opdruk is inmiddels compleet weggesleten, maar ik weet waar de toetsen zitten.. En vaak gevallen dat hij is........

Link naar reactie
Delen op andere sites

De remote die bij de DM600 en DM8000 kwamen zijn bijna niet kapot te krijgen...denk dat dat dezelfde is als Mimisiku het over heeft. Naar mijn mening ook de fijnste remote (niet de mooiste).

 

Let op dat deze ook ong. €40 kost, en niet €5 op Marktplaats want dan heb je er een die morgen nog uit elkaar valt  :) . Alleen via betrouwbare dealer kopen dus.

 

Als ik het goed heb is dit het Omega Plus type (die uit de tijd van de 600 is zilver)

post-50955-0-13143200-1457514312.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reparatie is geen probleem, al je hem open schroeft de kontacten op de print en matje reinigen en op de contacten van het rubber matje , rondjes alufolie plakband met een heel klein druppeltje seconden lijm vast lijmen ,het makkelijkste is deze met een perforator te maken ,nader hand even met hete lucht op ca 100graden drogen,dan laten ze nooit meer los.Schoonmaken met alcohol,limonade reinig/verweider je met afwasmiddel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn eerste AB een aantal keren gerepareerd op een vergelijkbare manier. Alleen gebruikte ik de contactvlakken van een donortoetsenveld (oude random reader van de bank) in plaats van alufolie. En dat was inderdaad maar van korte duur.

 

Maar goed, ik begrijp dat de zwarte AB uit het plaatje van jerpsx dus ook op een DM7020HD moet werken. Ik zie webshops waarbij deze voor rond de 18...19 euro aangeboden worden. Hopelijk is dat een 'echte' en geen imitatie.

Greetz, Tuxxie

GigaBlue UHD UE 4K, Visiosat schotel, ASTRA 1, ASTRA 2, ASTRA 3 en Hotbird.
Opnames op Debian 9 DIY NAS server, 4TByte RAID1

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonde van je geld als je een beetje handig bent en doet zoals ik heb omschreven gaat hij weer jaren mee,nl ook de oude AB slijt de koolstof laag bij de meest gebruikte toetsen,alufolie slijt bijna niet en de print plaat ook niet.

ik heb in het beging eenn keer een nieuwe AB gekregen ivm garantie,werkte slecht en de tekst was onleesbaar .

suc 6 ps je zou deze methode evt ook bij de toetsen va een elektrische piano kunnen toepsssen ,alleen is dat erg veel werk daar hhet gehele toetsen bord uit elkaar moet .zie voorbeeld toetsen foto.post-40587-0-67263100-1457557768_thumb.jpg4 van ca 90.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen dank ,graag gedaan die rondjes krijg mooi met zo'n perforator die men gewoon thuis of op kantoor gebruikt,secondenlijm uit zo'n klein tubetje of zo,de druppel dient zo klein mogelijk te zijn ,en een pincet gebruiken ,rondje aandrukken en met het lucht op 100*C drogen ,anders laat hij los.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de AB gerepareerd met alufolie. Het was wel een beetje een gepruts met de pijltjes toetsen en de OK toets. Bij de Omikron AB hebben de pijltjes toetsen elk drie kleine contactvlakjes omdat er een SMD LED op de PCB zit die de toets moet verlichten. Maar het is gelukt en alles doet het. Ik ben wel benieuwd hoelang de reparatie houdt.

Greetz, Tuxxie

GigaBlue UHD UE 4K, Visiosat schotel, ASTRA 1, ASTRA 2, ASTRA 3 en Hotbird.
Opnames op Debian 9 DIY NAS server, 4TByte RAID1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Columbo,

 

Ik doelde op het originele exemplaar (=prul) dat indertijd bij de box meegeleverd werd.

Bij dat model moest je -behalve een paar schroefjes) de twee helften van de behuizing geforceerd van elkaar verwijderen.

 

Op een Youtube-filmpje waarop de OP getoond werd, is zelfs te zien dat er minuscule stukjes kunststof vrijkwamen bij het scheiden van de behuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Hans ,de foto was van de originele 70020HD ,die andere zijn ,waren van/voor de 7020SI in het grijs of zwart ,daarbij heb je een zakmes nodig,ook die kun je zo open door aan de zijkant het mes er tussen te wringen,dus niet met de punt maar met het gehele snijvlak ,wel flink drukken, het is wel wat meer werkk maar goed te doen zonder hem te beschadigen,die YouTube filmjes is leuk ,maar vaak nep.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...