Ga naar inhoud


Compatible afstandbedieningen DM7020HD


Tuxxie

Aanbevolen berichten

Ik heb de AB gewoon voorzichtig opengemaakt en goed gekeken. Ik heb overigens de (luxe) Omikron afstandbediening gerepareerd. Batterij valk geopend, batterijen eruit en beide schroefjes in het batterij vak losgedraaid. Daarna voorzichtig aan de onderzijde opengetrokken.

 

Vanaf halverwege tot aan de bovenzijde zijn de boven- en onderzijde aan elkaar geklemd. Ik heb het opengetrokken tot voor het punt waarop e.e.a. kapot gaat breken. Dus met beleid :-). Daarna met een kleine schroevendraaier de plastic klemmen naar achteren geduwd en daarbij tegelijkertijd met de hand kracht blijven uitoefenen om de voorzijde van de achterzijde te kunnen scheiden. Als dan een klem voorzichtig naar achteren wordt geduwd zal deze losschieten en gaat de AB iets verder open. Dit moet je aan elke zijde van de AB 2x doen en dan is deze los.

 

Let erop dat de "OK"-toets een losse toets is die in het toetsenveld zit. Verkeerd terugzetten kan niet, want de toets kan maar op 1 manier in het grote toetsenveld terug gezet worden. Maar je moet het niet vergeten. Als je de AB weer in elkaar zet moet je er wel op letten dat de batterij klemmen weer netjes in de daarvoor bedoelde sleuven van de behuizing glijden.

 

Niets forceren, rustig kijken en openmaken, dan moet het goed gaan. Mijn AB is onbeschadigd weer in elkaar gezet.

aangepast door Tuxxie

Greetz, Tuxxie

GigaBlue UHD UE 4K, Visiosat schotel, ASTRA 1, ASTRA 2, ASTRA 3 en Hotbird.
Opnames op Debian 9 DIY NAS server, 4TByte RAID1

Link naar reactie
Delen op andere sites


De remote die bij de DM600 en DM8000 kwamen zijn bijna niet kapot te krijgen...denk dat dat dezelfde is als Mimisiku het over heeft. Naar mijn mening ook de fijnste remote (niet de mooiste).

 

Let op dat deze ook ong. €40 kost, en niet €5 op Marktplaats want dan heb je er een die morgen nog uit elkaar valt  :) . Alleen via betrouwbare dealer kopen dus.

 

Als ik het goed heb is dit het Omega Plus type (die uit de tijd van de 600 is zilver)

 

Ik heb toch liever het type waar de kleurtoetsen en de afspeeltoetsen (Play, Pause, enz.) elk een aparte rij uitmaken.

Dat is de afstandsbediening zoals ze bij de Dreambox 8000 zit.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de smaak te pakken gekregen :grin:  en de oude afstandbediening weer opgezocht. Deze deed het ook niet meer. En die had ik al een keer gerepareerd door er contacten uit een ander toetsenveld (oude random reader) erop te lijmen. Dat werkt echter niet zo goed. Je kunt de resten hiervan nog op de foto zien (OK-toets). Hiermee krijgt de afstandbediening na een week toch weer kuren. Ik heb er nu dus aluminiumfolie opgeplakt en de toetsen werken weer. Dat lijkt toch een betere oplossing.

 

Ik heb een foto bijgevoegd van het gerepareerde toetsenveld en van de afstandbediening na de reparatie.

 

De andere (Omikron) afstandbediening gaat nu een week mee. Op zich geen problemen. Een toets doet het niet goed, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijzelf :cry: . Alle andere toetsen werken betrouwbaar. Dus misschien moet die Omikron nog een keer open om de laatste toets te fixen.

 

post-37683-0-87707400-1458405467_thumb.jpg

 

post-37683-0-35244000-1458405480_thumb.jpg

aangepast door Tuxxie

Greetz, Tuxxie

GigaBlue UHD UE 4K, Visiosat schotel, ASTRA 1, ASTRA 2, ASTRA 3 en Hotbird.
Opnames op Debian 9 DIY NAS server, 4TByte RAID1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allen,

 

Hier heb ik ook zo`n afstandbediening van de dm7020 hd en ik vindt het een zeer slechte kwaliteit

afstand bediening.

 

Een tijdje geleden heb ik ook de contacten van de meest bekende knoppen (pijltjes, ok knop etc)

vervangen door stukjes aluminium folie, dit werkt goed, maar nu beginnen ook de overige knoppen

slecht contact te maken. 

 

Momenteel gebruik ik weer de oude  dm afstand bediening die na alle jaren nog steeds goed werkt,

toch heb ik lever de orginele afstand bediening erbij omdat deze alle functies heeft.

 

Ik weet niet of er inmiddels een tweede de generatie afstand bediening hiervoor op de markt is,

want ik ben niet de enige die hier last van heeft en hopenlijk is hier op gereageerd door een nieuw

goed werkende afstandbediening op de markt te brengen..

 

Een misser hiermee van de Dreambox handel vindt ik, die toch al genoeg geld verdiend op de boxen ..

 

Toch maar weer een nieuwe afstand bediening bestellen om, als vanouds, zonder irritatie gewoon

weer te kunnen Zappen ;)

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nomaal gesproken heb je 2Jaar garantie ,dus ook op de AB,ik had BINNEN 1jaar al problemen ,heb een nieuwe gekregen inmiddels de bekende knoppen voorzien van alufolie ,verder werkt hij prima.

Dergelijke problemen komen niet alleen bij DM voor,mijn AB von de Alpiine Autoradio had ook dit problem echter pas na vele jaren,inmidels ook voorzien van alufolie ,deze werkt ook weer prima.

Waarschijnlijk word de produktie allemaal uitbesteed aan derden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...