Ga naar inhoud


TV met DVB-S2 tuners combineren met Sat receiver


Haroldheroism

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb gisteren een nieuwe sat-receiver gekocht. Een VU+ Solo SE.

Voorheen keken we TV met de ingebouwde DVB-S2 tuner.

Graag wil ik beide gebruiken daar mijn vrouwtje het te lastig vindt om met de VU+ (OpenPLi) te zappen.

 

Ik heb nog een oude 2-weg splitter (een IN en 2 OUT) liggen en dacht hiermee de oplossing te hebben. Helaas lukt dit niet. Ik krijg geen signaal.

 

Nu mijn vraag: Kan dit zo überhaupt opgelost worden ?

 Misschien is de 2-Weg splitter te oud?

 

Dit staat er op:

 3-2410 2-WaySplitter 5-1000MHz

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nee, dat gaat niet werken.

 

Op de antennekabel staat 13 of 18 volt voor de voeding van de LNB en het schakelen van de polarisatie.

Verder staan er signalen op de kabel tussen de 900 en 2.000 MHz.

 

Je kan een satelliet antenne kabel niet tegelijk op 2 ontvangers aansluiten.

Je hebt een 2e kabel nodig naar je tv en op je lnb 2 uitgangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nu mijn vraag: Kan dit zo überhaupt opgelost worden ?

Nee, dat gaat zo niet lukken. De beste mogelijkheid is om een tweede coax kabel ( geschikt voor satelietsignaal ) van de TV naar de schotel te leggen. De LNB moet dan wel geschikt zijn voor twee ontvangers.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat gaat niet werken.

 

 

Je kan een satelliet antenne kabel niet tegelijk op 2 ontvangers aansluiten.

 

 

 

Ik zal nooit beide gelijktijdig kijken !!! Als ik via in de TV ingebouwde DVB-S2 tuner kijk, staat de VU+ natuurlijk uit. Kan dit dan niet? Waarvoor is zo'n splitter dan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, en andersom, wanneer je via de Vu+ solo kijkt zet je de tv uit?

Dan valt er niet veel te zien.

 

De splitter laat trouwens die voedingspanning niet door, je lnb in de schotel krijgt met de splitter geen voedingspanning.

Met een beetje pech beschadig je de voedingsspanning voor de lnb in je ontvanger met die splitter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dit staat er op:
 3-2410 2-WaySplitter 5-1000MHz

De splitter die jij hebt , is geschikt voor analoge kabel te splitten in uw huis ;)
Dat gaat dus inderdaad letterlijk NOOIT lukken , zoals eerder hier geschreven !!
Verder , satelliet Tv in de ontvanger zelf wordt naar 950 - 2150 mhz omgezet ,
andere kunnen u daar beter over inlichten !!

Jij hebt nodig:
Quad Triple LNB of meerdere losse twin of Quadro LNB's met losse diseqcs ,
2 coaxkabels naar zowel TV als naar uw ontvanger !!
Quad_Triple-LNB-Quad_DUO-LNB_Canal-Digit

https://www.sat4all.com/forums/topic/348814-schuinstand-lnb

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn bescheiden mening kan het wel, niet met de splitter die je hebt maar wel met deze:

 

post-41772-0-50157200-1465189338_thumb.jpg

 

De satreceiver moet op de masteruitgang aangesloten worden en de tv op de slaveuitgang.

 

  • - Master uitgang: ontvanger (1) aangesloten en bepaalt LNB uitgang/programmaomschakeling
  • Slave uitgang: ontvanger (2) aangesloten en bepaalt LNB-uitgang/programmaomschakeling alleen als ontvanger (1) uitgeschakeld of stand-by is.
  • Ontvanger uit/stand-by vastgelegd bij 0 DC!
aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet werken, ontvanger 1, de tv welke ook beeldscherm voor ontvanger 2 is, is altijd ingeschakeld.

 

2 antenne kabels is in dit geval de enige oplossing zonder extra handelingen te  moeten verrichten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tv mag wel ingeschakeld zijn om de satellietreceiver te laten communiceren met de lnb.Maar de sattuner van de tv kan alleen communiceren met de lnb als de satellietreceiver uitstaat.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer er een opname geprogrammeerd staat gaat het al mis, 2 kabels is de oplossing waar je toch op uitkomt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal nooit beide gelijktijdig kijken !!! Als ik via in de TV ingebouwde DVB-S2 tuner kijk, staat de VU+ natuurlijk uit. Kan dit dan niet? Waarvoor is zo'n splitter dan ?

 

De topicstarter is volgens mij op de hoogte van de beperking van zo'n constructie, maar het kan dus wel.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ik heb gisteren een nieuwe sat-receiver gekocht. Een VU+ Solo SE.

Voorheen keken we TV met de ingebouwde DVB-S2 tuner.

Graag wil ik beide gebruiken daar mijn vrouwtje het te lastig vindt om met de VU+ (OpenPLi) te zappen.

 

Ik heb nog een oude 2-weg splitter (een IN en 2 OUT) liggen en dacht hiermee de oplossing te hebben. Helaas lukt dit niet. Ik krijg geen signaal.

 

Nu mijn vraag: Kan dit zo überhaupt opgelost worden ?

 Misschien is de 2-Weg splitter te oud?

 

Dit staat er op:

 3-2410 2-WaySplitter 5-1000MHz

ja koop een unicable LNB en een adequate unicable switch

dan kan moeder aan de TV en jij aan de VU+ SE

 

overigens het concept zappen en bouqetten oproepen is op een receiver gewoon iets anders dat moeders moeten aanleren of ze willen of niet :P

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, bedankt allemaal voor de uitvoerige uitleg. .

 

Als ik zo'n splitter gebruik zoals Yourih aangeeft, zou er in de satellietkabel naar de TV een soort schakelaar moeten zitten om de kabel te onderbreken, dan zou het wel kunnen !!?? Maar dit is er niet ?

 

Ik zal een tweede kabel aanleggen. Helaas niet makkelijk , maar niet onmogelijk.

 

Bedankt allemaal voor de uitvoerige uitleg. .

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Als ik zo'n splitter gebruik zoals Yourih aangeeft, zou er in de satellietkabel naar de TV een soort schakelaar moeten zitten om de kabel te onderbreken, dan zou het wel kunnen !!?? Maar dit is er niet ?

 

 

Die schakelaar zit in de "splitter". Daarom heet ie ook niet splitter maar priority-switch.

 

Maar een tweede kabel is inderdaad veel beter. Anders heeft de aankoop van je vu+ weinig zin gehad.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...